Napi Online

Érvényteleníti a más weblapok által eladott jegyeket a Ryanair

Óriási felzúdulást keltett, hogy a Ryanair, Európa legnagyobb diszkont-légitársasága érvénytelenített több száz jegyet, amelyet olyan weboldalak értékesítettek, amelyeknek a vállalat szerint nem volt joguk az árusításra.

A Ryanair közleményben próbálta megmagyarázni, miért nyúlt ehhez a radikális eszközhöz, hiszen a pénztártól való távozás után az eladónak sem illik reklamálni. Az akció múlt hétfőn kezdődött, majd a hét minden napján 400-500 jegy tulajdonosát értesítették e-mailben arról, hogy meg kell ismételnie a vásárlást a társaság weboldalán. A cég közlése szerint minden esetben visszautalták a pénzt arra a hitelkártyára, amelyről az ügyfél fizetett. A Ryanair becslése szerint naponta ezer jegy kelhet el szabálytalan módon, ami fél százaléka 200 ezres napi jegyértékesítésnek, a társaság mégis felvállalta a botrányt, hogy tiszta vizet önthessen a pohárba.

A közlemény szerint egyebek mellett a spanyol Atrapalo és eDreams, valamint a német Vtours online-portálok a screen scraping vétségét követték el, azaz olyan programot futtattak, amely a megjelenés előtt leemelte a Ryanair szervereiről a légitársaság weboldalára szánt jegyinformációkat, majd ennek alapján kéretlen közvetítőként elkezdték árulni a légitársaság jegyeit. A cég szerint ez szimpla jegyüzérkedés, nemcsak azért, mert megbízás nélkül végeztek viszonteladói tevékenységet, hanem azért is, mert olyan pluszköltségeket terheltek az ügyfelekre, amelyeket nem kellett volna megfizetniük, ha közvetlenül a Ryanair weboldaláról vásároltak volna. Esetenként háromszoros árat fizettek a becsapott emberek - állítja a légitársaság, amely hangsúlyozza, hogy augusztus 11-e után csak azokat a jegyeket tekinti érvényesnek, amelyeket saját internetes portálján vagy telefonos helyfoglalási rendszerén keresztül vásároltak az utazni vágyók.

A Travelsupermarket és a Skyscanner, a két legismertebb brit jegyár-összehasonlítást kínáló website sietett közölni, hogy az oldalaikról indított vásárlások érvényesek - ezekről a helyekről elvezetik a látogatót a Ryanair és más légitársaságok portáljaira, ahol megvehetik a kiválasztott jegyet.

Az olasz közlekedési miniszter, Altero Matteoli szánalmasnak és érthetetlennek nevezte a légitársaság lépését, a spanyol közlekedési minisztérium pedig vizsgálatot indított a vállalat ellen. A brit utazási irodák szövetsége, az ABTA hivatalos panaszt nyújtott be a légitársaság ellen az ország kereskedelmi felügyeleti hatóságához. Az olasz La Repubblica közölte, hogy az Európai Bizottság szóvivője szerint a testület be fog avatkozni, ha bizonyosságot szerez arról, hogy a Ryanair a "pénztártól való távozás" után érvénytelenít eladott jegyeket.

Az ír diszkont-légitársaságnak magyar utazásszervezőkkel nincs megállapodása, úgy tudjuk, mindössze egy-egy hévízi és keszthelyi utazási irodával tartanak fenn kapcsolatot, ám az ő fő feladatuk sem a jegyértékesítés, hanem a sármelléki esetleges járattörlések miatti problémák kezelése (szállásbiztosítás, transzfer stb.). A magyar internetes utazási helyfoglaló portálokon sem találunk olyan ajánlatot, amely Ryanair-jegyet hirdetne.

A magyar internetes jegyfoglaló szolgáltatásoknál a portálokat üzemeltető utazási irodák általában fix, 2-3 ezer forintos díjjal dolgoznak. Hazai szakértők megjegyzik, hogy a Ryanairnek jóval nehezebb dolga van a kereskedőkkel folytatott harcban, mint például a nagy versenytársnak, az easyJetnek, mivel míg az utóbbi eleve úgy alakult, hogy csak saját értékesítő rendszerében ad el jegyeket, addig a Ryanair hagyományos légitársaságból alakult át low-cost céggé, s több hullámban - elsősorban a jutalékok folyamatos csökkentésével - kellett kiszorítania viszonteladói partnereit a jegyértékesítésből.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bakagaijin #5
    Az alábbi telefonszámra mehet a feljelentés: 00 800 6 7 8 9 10 11 (EU-ból ingyen hívható szám). Vagy postai úton ezzel a formalevéllel.Link.
  • Franky25 #4
    Miután hatórás késést szenvedtem M.o.-on, kivertem a palávert, mire a nő azt mondta, a Ryanair-t marhára nem érdekli, mert költséghatékonyságból összevontak két járatot. Nekik ez a fontos, nem a késés. Különben is a késés csak 12 óra után számít késésnek.
    Olyan paraszt a légitársaság, mint a tulajdonosai, és a vezetője, illetve az ország, ahonnan származik.
    Úgy bánjanak velük is, mint, ahogy ők bánnak az utasokkal.
  • torcipepe #3
    nem mind1 amúgy nekik, ki adja el a jegyet, ha megkapják a részüket?? bár az is igaz, hogy ha előre lefoglalják és drágábban árulják, az akkor üzérkedés.
  • qwas #2
    Mindjárt megszakad a szívem. Ez a Ryanair micsoda egy fantasztikus cég hogy csak az ügyfelek érdekeit nézi. Mondjuk ezt a tevékenységet ott kellene kezdeni hogy a vevőszolgálat egyáltalán létezzen és hogy ha valami bajod van akkor ne EMELTDÍJAS telefonon lehessen az ügyeidet intézni. Tegnap 2 órán keresztüli keresés után sem sikerült találnom olyan kapcsolatot ahol a jegyemet le tudnám mondani. Ez a cég egy vicc. Olcsónak viszonylag olcsó de ha valami bajod van akkor vége. Úszik a pénzed. Magyarázza el nekem valaki aki jártasabb a témában hogy egy jegyen a név átírása mért kerül 100 euróba. Szerintem nem tart tovább 10 percnél a személyazonosság ellenőrzését is beleszámítva. Igy nem is olyan rosz órabér jön ki.
  • JL666 #1
    sosem veszek semmit csak közvetlen az eladótól/gyártótól/tulajdonostól...