Berta Sándor
Teljesen megszűnik a papír repülőjegy
A Polgári Légiközlekedési Szervezet (IATA) leadta papírjegyekre vonatkozó utolsó megrendelését, azok teljesen el fognak tűnni. A lépés környezetvédelmi szempontból is jelentős.
Az IATA jövő június elsejéig vezeti be az elektronikus repülőjegyeket. Mindez azt jelenti, hogy a világon a légitársaságok 94 százaléka áll át az új rendszerre, amely nemcsak pénzt fog megtakarítani a cégeknek, de gyorsítja is az ügyintézést. Az IATA most adta le az utolsó megrendelését a papírjegyekre, a 16,5 millió jegyet a szervezet munkatársai jövő május 31-ig juttatják el a világ 162 országába. A Nemzetközi Légifuvarozók Szövetségének felmérése szerint egy papírjegy tízszer drágább, mint egy elektronikus jegy, és a lépéssel évi 3 milliárd dollár takarítható meg iparági szinten. A légitársaságok az átállással jegyenként 9 dollárt spórolnak majd és egyúttal így évente összesen 50 000 fa menekülhet meg.
"277 nap múlva eltűnnek a papírjegyek" - jelentette be Giovanni Bisginani, az IATA igazgatója, aki ugyanakkor arra a kérdésre nem adott választ, hogy a váltás miatt mérséklődni fognak-e a jegyárak is. A genfi székhelyű IATA több mint 240 légitársaságot, a világ polgári légiközlekedési vállalatainak 94 százalékát tömöríti. Az utasok számára nem jelent majd nagy nehézséget az átállás, hiszen 84 százalékuk, például a Lufthansánál, az Austrian Airlinesnál vagy az Air New Zeelandnál jegyet váltók már most sem kapnak papírjegyet. Ráadásul a fapados légitársaságok szintén váltanak majd, annak ellenére, hogy sok közülük nem is tagja a szervezetnek.
Az utas az elektronikus jegyrendelésnél egy betűkből és számokból álló kombinációs kódot kap, amit meg kell őriznie és a beszálláskor be kell mutatnia. Az első állam, amely teljesen kivonja a papírjegyeket Kína. Ott már az év végétől kizárólag elektronikus úton lehet majd repülőjegyet vásárolni.
Az interline e-ticket vonatkozásában a Malév az európai légitársaságok között az első tíz, világviszonylatban pedig az első harminc legfejlettebb légitársaság között szerepel. Az interline kapcsolat lényege, hogy a légitársaságok járataikon kölcsönösen elfogadják egymás jegyeit. A Malév partner légitársaságaival folyamatosan bővíti az e-ticket interline kapcsolatokat, ami lehetővé teszi az utasoknak, hogy Malév elektronikus jeggyel utazzon például egy más légitársaság által üzemeltetett járaton. Az ilyen úgynevezett interline forgalomban a Malév és partnerei által kiadott jegyek 25 százaléka papírmentes - derül ki a Malév közleményéből.
A papírjegyek aránya leginkább Törökországban szorult vissza, ahol az eladott jegyek 95 százalékát e-ticketként kérik az utasok. A legtöbb maléves e-jegyet természetesen Magyarországon értékesítik, a második ebből a szempontból Németország, a harmadik pedig Izrael. Az online ügyfelek körében természetes az e-jegyek vásárlása, a légitársaság honlapján eladott jegyek 90 százaléka e-ticket.
Az IATA jövő június elsejéig vezeti be az elektronikus repülőjegyeket. Mindez azt jelenti, hogy a világon a légitársaságok 94 százaléka áll át az új rendszerre, amely nemcsak pénzt fog megtakarítani a cégeknek, de gyorsítja is az ügyintézést. Az IATA most adta le az utolsó megrendelését a papírjegyekre, a 16,5 millió jegyet a szervezet munkatársai jövő május 31-ig juttatják el a világ 162 országába. A Nemzetközi Légifuvarozók Szövetségének felmérése szerint egy papírjegy tízszer drágább, mint egy elektronikus jegy, és a lépéssel évi 3 milliárd dollár takarítható meg iparági szinten. A légitársaságok az átállással jegyenként 9 dollárt spórolnak majd és egyúttal így évente összesen 50 000 fa menekülhet meg.
"277 nap múlva eltűnnek a papírjegyek" - jelentette be Giovanni Bisginani, az IATA igazgatója, aki ugyanakkor arra a kérdésre nem adott választ, hogy a váltás miatt mérséklődni fognak-e a jegyárak is. A genfi székhelyű IATA több mint 240 légitársaságot, a világ polgári légiközlekedési vállalatainak 94 százalékát tömöríti. Az utasok számára nem jelent majd nagy nehézséget az átállás, hiszen 84 százalékuk, például a Lufthansánál, az Austrian Airlinesnál vagy az Air New Zeelandnál jegyet váltók már most sem kapnak papírjegyet. Ráadásul a fapados légitársaságok szintén váltanak majd, annak ellenére, hogy sok közülük nem is tagja a szervezetnek.
Az utas az elektronikus jegyrendelésnél egy betűkből és számokból álló kombinációs kódot kap, amit meg kell őriznie és a beszálláskor be kell mutatnia. Az első állam, amely teljesen kivonja a papírjegyeket Kína. Ott már az év végétől kizárólag elektronikus úton lehet majd repülőjegyet vásárolni.
Az interline e-ticket vonatkozásában a Malév az európai légitársaságok között az első tíz, világviszonylatban pedig az első harminc legfejlettebb légitársaság között szerepel. Az interline kapcsolat lényege, hogy a légitársaságok járataikon kölcsönösen elfogadják egymás jegyeit. A Malév partner légitársaságaival folyamatosan bővíti az e-ticket interline kapcsolatokat, ami lehetővé teszi az utasoknak, hogy Malév elektronikus jeggyel utazzon például egy más légitársaság által üzemeltetett járaton. Az ilyen úgynevezett interline forgalomban a Malév és partnerei által kiadott jegyek 25 százaléka papírmentes - derül ki a Malév közleményéből.
A papírjegyek aránya leginkább Törökországban szorult vissza, ahol az eladott jegyek 95 százalékát e-ticketként kérik az utasok. A legtöbb maléves e-jegyet természetesen Magyarországon értékesítik, a második ebből a szempontból Németország, a harmadik pedig Izrael. Az online ügyfelek körében természetes az e-jegyek vásárlása, a légitársaság honlapján eladott jegyek 90 százaléka e-ticket.