Berta Sándor
Typeer, ahol fizetnek a véleményért
Több millió ember látogatja naponta a különböző fórumokat. Az általuk beírt megjegyzések között sok az érdekes információ. Most azonban lehetőség van arra, hogy a kommentárjaival bárki pénzt kereshessen.
A Typeer nevű honlapot áprilisban alapította az eBay két menedzsere, Dr. Alexander Schwinn és Axel Heinz. A céljuk az volt, hogy egy olyan online közösségi portált hozzanak létre, ahol bárki pénzt kereshet a szöveges véleményével, képeivel vagy videóival. Minden bejegyzés hozzárendelhető egy adott területhez, az egyes rubrikákat pedig eszerint csoportosítják, így a látogatók mindig könnyen megtalálhatják az őket leginkább érdeklődő témákat. A keresést címszavak is segítik.
A kategóriák között egyaránt megtalálhatók az étterem- és hoteltippek, az utazási-, könyv-, film- és zenei kritikák, az egészséggel kapcsolatos, konyhai, valamint barkácstanácsok, a sporttudósítások, az iskolai és egyetemi vélemények, illetve a kulturális és politikai eseményekről szóló hírek. Eddig több mint százan regisztrálták magukat az oldalon. A szerzők egyike Kathleen, aki Boert84 néven publikál. Ő például két fiatal történetét, szerelmüket, közös kalandjaikat és tragikus végzetüket írta meg könyvében. A művet eddig sokan olvasták, ez pedig jót jelent, ugyanis nem csak Kathleen lett ismert, de egyúttal bevételhez is jutott. A legérdekesebb témákat külön díjazzák. A megoldás egyszerű: írj és a tudásodat még meg is fizetjük.
"Mindig olyan reklámokat helyezünk el az egyes bejegyzések mellett, amely illenek a témához. Akinek az írásai, képei vagy videói sokak érdeklődését felkeltik, az pénzt is kereshet" - ismertette a Typeer működési elvét Dr. Alexander Schwinn. "11 centtel számoltam, de 11 eurót kaptam" - közölte Vmax, a regisztrált szerzők egyike. A berlini mérnökhallgató szórakoztató elektronikai témákról és szusi éttermekről írt. Maga sem gondolta, hogy bejegyzései még pénzt hozhatnak a konyhára.
A szerzők havonta a reklámbevételeknek akár a felét is megkaphatják. Az összeget mindig aszerint osztják el, hogy ki írta a legérdekesebb bejegyzéseket. A minőség azonban fontosabb a mennyiségnél: jobb egy nagyon jó utazási beszámolót írni, mint tíz unalmas termékbemutatót. A honlap legnagyobb előnye egyébként pont az, hogy jól megférnek egymás mellett az utazási beszámolók, a termékbemutatók, a konyhai receptek, a tudományos és a fantáziaművek.
A Typeer nevű honlapot áprilisban alapította az eBay két menedzsere, Dr. Alexander Schwinn és Axel Heinz. A céljuk az volt, hogy egy olyan online közösségi portált hozzanak létre, ahol bárki pénzt kereshet a szöveges véleményével, képeivel vagy videóival. Minden bejegyzés hozzárendelhető egy adott területhez, az egyes rubrikákat pedig eszerint csoportosítják, így a látogatók mindig könnyen megtalálhatják az őket leginkább érdeklődő témákat. A keresést címszavak is segítik.
A kategóriák között egyaránt megtalálhatók az étterem- és hoteltippek, az utazási-, könyv-, film- és zenei kritikák, az egészséggel kapcsolatos, konyhai, valamint barkácstanácsok, a sporttudósítások, az iskolai és egyetemi vélemények, illetve a kulturális és politikai eseményekről szóló hírek. Eddig több mint százan regisztrálták magukat az oldalon. A szerzők egyike Kathleen, aki Boert84 néven publikál. Ő például két fiatal történetét, szerelmüket, közös kalandjaikat és tragikus végzetüket írta meg könyvében. A művet eddig sokan olvasták, ez pedig jót jelent, ugyanis nem csak Kathleen lett ismert, de egyúttal bevételhez is jutott. A legérdekesebb témákat külön díjazzák. A megoldás egyszerű: írj és a tudásodat még meg is fizetjük.
"Mindig olyan reklámokat helyezünk el az egyes bejegyzések mellett, amely illenek a témához. Akinek az írásai, képei vagy videói sokak érdeklődését felkeltik, az pénzt is kereshet" - ismertette a Typeer működési elvét Dr. Alexander Schwinn. "11 centtel számoltam, de 11 eurót kaptam" - közölte Vmax, a regisztrált szerzők egyike. A berlini mérnökhallgató szórakoztató elektronikai témákról és szusi éttermekről írt. Maga sem gondolta, hogy bejegyzései még pénzt hozhatnak a konyhára.
A szerzők havonta a reklámbevételeknek akár a felét is megkaphatják. Az összeget mindig aszerint osztják el, hogy ki írta a legérdekesebb bejegyzéseket. A minőség azonban fontosabb a mennyiségnél: jobb egy nagyon jó utazási beszámolót írni, mint tíz unalmas termékbemutatót. A honlap legnagyobb előnye egyébként pont az, hogy jól megférnek egymás mellett az utazási beszámolók, a termékbemutatók, a konyhai receptek, a tudományos és a fantáziaművek.