Berta Sándor
Több millió ügyfél adatait veszítette el egy New York-i bank
A Bank of New York Mellon amerikai pénzintézet kereken 4,5 millió ügyféladatot veszített el még februárban, azonban az esetet csak most hozták nyilvánosságra.
A bank ügyfeleinek személyes és bizalmas információit tartalmazó adathordozók szállítás közben tűntek el. Azt azonban egyelőre még nem sikerült kideríteni, hogy mágnesszalagok egyszerűen csak elvesztek vagy ellopták őket. Az adatok között vannak nevek, a születési időpontok és a társadalombiztosítási azonosítószámok. Ami igazán komoly problémát jelent, hogy a bank nem alkalmazott titkosítást, így bárki kezébe is kerülnek az információk, az bármikor visszaélhet velük.
Richard Blumenthal connecticuti államügyész azonnal vizsgálatot indított és egyúttal bírálta a bankot, mondván az a legelemibb biztonsági szabályokat sem tartotta be és ezzel megsértette az előírásokat. Ezenkívül azt is a pénzintézet vezetőinek szemére vetette, hogy nem értesítették azonnal az érintett ügyfeleiket. Számos magánszemély egyébként ügyvédhez fordult és készek akár jogi útra is terelni az ügyet.
A mágnesszalagok szállításával megbízott Archive America nevű cég szintén azonnal vizsgálatot indított annak kiderítésére, hogyan tűnhettek el az adattárolók és hogy történt-e bűncselekmény vagy szabálysértés. Az eset érdekessége, hogy a Bank of New York Mellon az érintett ügyfeleknek felajánlotta, hogy két évig biztosítja számukra a folyószámla ellenőrzésének lehetőségét és lehetőségük van egy 25 000 dolláros biztosítást is kötni. Az összeget akkor kapnák meg, hogy ha valaki mégis leemelné a számlákról a pénzt.
A Bank of New York Mellon történetében nem ez volt az első ilyen eset. A pénzintézet szállítói ugyanis utána ismételten, áprilisban is elveszítettek egy mágnesszalagot, amikor Philadelphiából Pittsburghbe tartottak. Az adattárolókon beszkennelt csekkek és más fontos dokumentumok voltak. Az az ügy összesen 47 céget és egyelőre még tisztáztalan, hogy hány magánszemélyt érintett.
A bank ügyfeleinek személyes és bizalmas információit tartalmazó adathordozók szállítás közben tűntek el. Azt azonban egyelőre még nem sikerült kideríteni, hogy mágnesszalagok egyszerűen csak elvesztek vagy ellopták őket. Az adatok között vannak nevek, a születési időpontok és a társadalombiztosítási azonosítószámok. Ami igazán komoly problémát jelent, hogy a bank nem alkalmazott titkosítást, így bárki kezébe is kerülnek az információk, az bármikor visszaélhet velük.
Richard Blumenthal connecticuti államügyész azonnal vizsgálatot indított és egyúttal bírálta a bankot, mondván az a legelemibb biztonsági szabályokat sem tartotta be és ezzel megsértette az előírásokat. Ezenkívül azt is a pénzintézet vezetőinek szemére vetette, hogy nem értesítették azonnal az érintett ügyfeleiket. Számos magánszemély egyébként ügyvédhez fordult és készek akár jogi útra is terelni az ügyet.
A mágnesszalagok szállításával megbízott Archive America nevű cég szintén azonnal vizsgálatot indított annak kiderítésére, hogyan tűnhettek el az adattárolók és hogy történt-e bűncselekmény vagy szabálysértés. Az eset érdekessége, hogy a Bank of New York Mellon az érintett ügyfeleknek felajánlotta, hogy két évig biztosítja számukra a folyószámla ellenőrzésének lehetőségét és lehetőségük van egy 25 000 dolláros biztosítást is kötni. Az összeget akkor kapnák meg, hogy ha valaki mégis leemelné a számlákról a pénzt.
A Bank of New York Mellon történetében nem ez volt az első ilyen eset. A pénzintézet szállítói ugyanis utána ismételten, áprilisban is elveszítettek egy mágnesszalagot, amikor Philadelphiából Pittsburghbe tartottak. Az adattárolókon beszkennelt csekkek és más fontos dokumentumok voltak. Az az ügy összesen 47 céget és egyelőre még tisztáztalan, hogy hány magánszemélyt érintett.