Gyurkity Péter
Nyomul előre a Mac az USA-ban
Az Apple Macintosh számítógépek egészen jól szerepelnek az Egyesült Államokban, ahol a piaci részesedésük nem ugrott meg, ám a drága konfigurációk szegmensében kétharmados többséggel bírnak.
A cég friss eredményeiről az NPD Group készített összefoglalót, amelyben kitérnek a Macintosh asztali és mobil számítógépek fontosabb mutatóira. Kiderült, hogy a javuló adatok ellenére nem igazán sikerült növelniük a részesedést a teljes piacon, ám az 1000 dollár feletti ajánlatoknál meglepően nagy arányban találnak gazdára a cég termékei.
Az asztali és mobil szegmensben átlagosan 14 százalékot sikerült kihasítaniuk a tengerentúli tortából, ahol hagyományosan jobban szerepelnek, mint a többi régióban. Ez nem jelenti a korábbi eredmény megugrását, hiszen egy évvel ezelőtt 13 százalékban határozták meg ugyanezen adatot. A piackutató cég szerint azonban ennél jóval fontosabb, hogy azon vásárlók körében, akik hajlandók akár 1000 dollárnál is többet áldozni egy-egy új konfigurációra, 66 százalékban választják az Apple megoldásait. Ez jól jelzi, hogy egy bizonyos szint felett nagyon is van létjogosultsága az alternatív platformnak, még akkor is, ha olykor nehézségekbe ütközik ennek miértjének megértése.
"A noteszgépeknél a piaci ütemnél kétszer gyorsabban növekedtek, miközben a Windows-alapú noteszek többnyire stagnálnak. Asztali megoldásaik 45 százalékkal bővítették korábbi adatukat, míg a Windows szegmensében 25 százalékos visszaesést könyvelhettünk el az amerikai piacon" - magyarázta Stephen Baker, az NPD Group iparági elemzésekért felelős alelnöke. Fontos azonban megjegyezni, hogy a felmérés adataiból hiányoznak a vállalati vásárlások, valamint több gyártó internetes eladásai, így a teljes kép némileg eltérhet az itt felvázolttól.
A drágább rendszerek körében elért jó eredményt emellett annak is betudhatjuk, hogy az Apple mindössze két, ezer dollár alatti megoldást kínál a tengerentúlon, ez pedig két Mac Mini összeállítás.
A cég friss eredményeiről az NPD Group készített összefoglalót, amelyben kitérnek a Macintosh asztali és mobil számítógépek fontosabb mutatóira. Kiderült, hogy a javuló adatok ellenére nem igazán sikerült növelniük a részesedést a teljes piacon, ám az 1000 dollár feletti ajánlatoknál meglepően nagy arányban találnak gazdára a cég termékei.
Az asztali és mobil szegmensben átlagosan 14 százalékot sikerült kihasítaniuk a tengerentúli tortából, ahol hagyományosan jobban szerepelnek, mint a többi régióban. Ez nem jelenti a korábbi eredmény megugrását, hiszen egy évvel ezelőtt 13 százalékban határozták meg ugyanezen adatot. A piackutató cég szerint azonban ennél jóval fontosabb, hogy azon vásárlók körében, akik hajlandók akár 1000 dollárnál is többet áldozni egy-egy új konfigurációra, 66 százalékban választják az Apple megoldásait. Ez jól jelzi, hogy egy bizonyos szint felett nagyon is van létjogosultsága az alternatív platformnak, még akkor is, ha olykor nehézségekbe ütközik ennek miértjének megértése.
"A noteszgépeknél a piaci ütemnél kétszer gyorsabban növekedtek, miközben a Windows-alapú noteszek többnyire stagnálnak. Asztali megoldásaik 45 százalékkal bővítették korábbi adatukat, míg a Windows szegmensében 25 százalékos visszaesést könyvelhettünk el az amerikai piacon" - magyarázta Stephen Baker, az NPD Group iparági elemzésekért felelős alelnöke. Fontos azonban megjegyezni, hogy a felmérés adataiból hiányoznak a vállalati vásárlások, valamint több gyártó internetes eladásai, így a teljes kép némileg eltérhet az itt felvázolttól.
A drágább rendszerek körében elért jó eredményt emellett annak is betudhatjuk, hogy az Apple mindössze két, ezer dollár alatti megoldást kínál a tengerentúlon, ez pedig két Mac Mini összeállítás.