Napi Online
Reklámmentesek az önkormányzati honlapok
Egyre többen látogatják az önkormányzatok honlapjait, de miközben több közmédium felületén is megjelentek a kereskedelmi reklámok, addig a települések egyelőre ellenállnak, holott a piacot is érdekelné a reklámozási lehetőség.
A köz szolgálatából fakadó önmérséklet vagy valamilyen általunk föl nem lelt jogszabály tartja vissza az önkormányzatokat, hogy hirdetés megjelenését engedélyezzék a piac számára honlapjukon. Pedig azok biztosan jó értékesítési felületeknek bizonyulnának, még ha a látogatottságuk nem is vetekszik a nagy portálokéval vagy az egyéb közmédiumokéval (rádióval, tévével), ahol megtalálhatóak a kereskedelmi reklámok.
A www.budapest.hu-t naponta 3500-5500-an látogatják. Az 5500 körüli látogatottság elsősorban közgyűlési napokon mérhető, mert az online közvetítést sokan nézik. Meglehetősen magas a napi letöltések száma is, mióta a Fővárosi Önkormányzat a rendelettárat, a bizottsági ülések, közgyűlések napirendjét, illetve a pályázati kiírásokat a honlapon közzéteszi. (Naponta 12-16 ezer a letöltések száma.)
Jelentős az érdeklődés Szeged oldala iránt is, a Tisza-parti város önkormányzatának honlapját havonta összesen 22-26 ezer egyedi látogató keresi fel, a havi látogatások száma 32-45 ezer, a havi találatok száma pedig 2-3 millió - tájékoztatta lapunkat az önkormányzat illetékese. (Egy "megörökölt" helyzetnek köszönhetően a szeged.hu domainnel nem az önkormányzat rendelkezik, a város honlapja a szeged.eu, szegedvaros.hu vagy a szegedcity.hu címről érhető el.)
Az önkormányzatok tapasztalata szerint ezeken az oldalakon olyan információkat kell elhelyezni, amelyekkel a lakosok közérdeklődését elégítik ki. A www.budapest.hu kizárólag a Fővárosi Önkormányzattal és az önkormányzati fenntartású intézményekkel kapcsolatos információkat tartalmazza, azaz közszolgálati feladatot lát el - állítja a főváros sajtóosztálya, és hasonlóan viszonyul a kérdéshez a szegedi városvezetés is: a honlap üzemeltetésekor elsődleges céljuk a város lakóinak informálása, az önkormányzati munka megismertetése, illetve az ügyintézés valódi ügyfélbarát módon történő támogatása. Ennek során állították üzembe azt a rendszerüket, amelynek segítségével a szegediek interneten ismerhetik meg a közgyűlés előterjesztéseit még azelőtt, hogy azt a képviselő-testület tárgyalná. Ugyancsak ennek a munkának egyik mérföldköveként állították üzembe eservices szolgáltatásukat, amelyen keresztül internetes ügyintézésre van mód.
A főváros illetékese megjegyezte, hogy a piac minden bizonnyal élne a reklámozási lehetőséggel, de a szabad felületek éppen a közszolgálati funkció miatt nem értékesíthetők. A honlapokat azért látogatják, azért keresik fel sokan, mert kizárólag közérdekű információkat tartalmaz. Ugyanezt erősítette meg Szeged képviselője is: a város honlapján kereskedelmi célú reklámok elhelyezésére nincs lehetőség. Ilyen irányú kérést csak elvétve kapnak, éves szinten egy-két érdeklődő tájékozódik ilyen lehetőségek iránt. Arra a kérdésünkre pedig, hogy próbálkoztak-e a szabad felületek értékesítésével, azt a választ kaptuk, hogy még nem, de a közeljövőben tervezik ilyen szolgáltatás elindítását is, ennek részletein most dolgoznak.
Dinamikusan növekszik Debrecen város honlapjának látogatottsága is, a látogatók száma ma már naponta meghaladja az ötezret, havonta pedig mintegy százezren kattintanak a www.debrecen.hu oldalra - tájékoztatott Kovács Zoltán, a közgyűlés kommunikációs tanácsnoka. A marketinges szakemberek szerint ez a szám már alkalmas lenne arra, hogy az oldalon kereskedelmi célú reklámokat helyezzenek el. A városnak egyelőre nincsenek konkrét tervei a honlap felületeinek értékesítésével kapcsolatban, és jelentős érdeklődést sem tapasztalnak a piaci szereplők részéről. Az oldalon egyébként megtalálhatóak a város intézményei által szervezett programok "reklámjai", ami természetesen nem minősül hirdetésnek, ahogyan valójában az önkormányzat által kínált álláslehetőségek sem, amelyek iránt jelentős az érdeklődés. Ezek mellett a kulturális témák a leglátogatottabbak.
A köz szolgálatából fakadó önmérséklet vagy valamilyen általunk föl nem lelt jogszabály tartja vissza az önkormányzatokat, hogy hirdetés megjelenését engedélyezzék a piac számára honlapjukon. Pedig azok biztosan jó értékesítési felületeknek bizonyulnának, még ha a látogatottságuk nem is vetekszik a nagy portálokéval vagy az egyéb közmédiumokéval (rádióval, tévével), ahol megtalálhatóak a kereskedelmi reklámok.
A www.budapest.hu-t naponta 3500-5500-an látogatják. Az 5500 körüli látogatottság elsősorban közgyűlési napokon mérhető, mert az online közvetítést sokan nézik. Meglehetősen magas a napi letöltések száma is, mióta a Fővárosi Önkormányzat a rendelettárat, a bizottsági ülések, közgyűlések napirendjét, illetve a pályázati kiírásokat a honlapon közzéteszi. (Naponta 12-16 ezer a letöltések száma.)
Jelentős az érdeklődés Szeged oldala iránt is, a Tisza-parti város önkormányzatának honlapját havonta összesen 22-26 ezer egyedi látogató keresi fel, a havi látogatások száma 32-45 ezer, a havi találatok száma pedig 2-3 millió - tájékoztatta lapunkat az önkormányzat illetékese. (Egy "megörökölt" helyzetnek köszönhetően a szeged.hu domainnel nem az önkormányzat rendelkezik, a város honlapja a szeged.eu, szegedvaros.hu vagy a szegedcity.hu címről érhető el.)
Az önkormányzatok tapasztalata szerint ezeken az oldalakon olyan információkat kell elhelyezni, amelyekkel a lakosok közérdeklődését elégítik ki. A www.budapest.hu kizárólag a Fővárosi Önkormányzattal és az önkormányzati fenntartású intézményekkel kapcsolatos információkat tartalmazza, azaz közszolgálati feladatot lát el - állítja a főváros sajtóosztálya, és hasonlóan viszonyul a kérdéshez a szegedi városvezetés is: a honlap üzemeltetésekor elsődleges céljuk a város lakóinak informálása, az önkormányzati munka megismertetése, illetve az ügyintézés valódi ügyfélbarát módon történő támogatása. Ennek során állították üzembe azt a rendszerüket, amelynek segítségével a szegediek interneten ismerhetik meg a közgyűlés előterjesztéseit még azelőtt, hogy azt a képviselő-testület tárgyalná. Ugyancsak ennek a munkának egyik mérföldköveként állították üzembe eservices szolgáltatásukat, amelyen keresztül internetes ügyintézésre van mód.
A főváros illetékese megjegyezte, hogy a piac minden bizonnyal élne a reklámozási lehetőséggel, de a szabad felületek éppen a közszolgálati funkció miatt nem értékesíthetők. A honlapokat azért látogatják, azért keresik fel sokan, mert kizárólag közérdekű információkat tartalmaz. Ugyanezt erősítette meg Szeged képviselője is: a város honlapján kereskedelmi célú reklámok elhelyezésére nincs lehetőség. Ilyen irányú kérést csak elvétve kapnak, éves szinten egy-két érdeklődő tájékozódik ilyen lehetőségek iránt. Arra a kérdésünkre pedig, hogy próbálkoztak-e a szabad felületek értékesítésével, azt a választ kaptuk, hogy még nem, de a közeljövőben tervezik ilyen szolgáltatás elindítását is, ennek részletein most dolgoznak.
Dinamikusan növekszik Debrecen város honlapjának látogatottsága is, a látogatók száma ma már naponta meghaladja az ötezret, havonta pedig mintegy százezren kattintanak a www.debrecen.hu oldalra - tájékoztatott Kovács Zoltán, a közgyűlés kommunikációs tanácsnoka. A marketinges szakemberek szerint ez a szám már alkalmas lenne arra, hogy az oldalon kereskedelmi célú reklámokat helyezzenek el. A városnak egyelőre nincsenek konkrét tervei a honlap felületeinek értékesítésével kapcsolatban, és jelentős érdeklődést sem tapasztalnak a piaci szereplők részéről. Az oldalon egyébként megtalálhatóak a város intézményei által szervezett programok "reklámjai", ami természetesen nem minősül hirdetésnek, ahogyan valójában az önkormányzat által kínált álláslehetőségek sem, amelyek iránt jelentős az érdeklődés. Ezek mellett a kulturális témák a leglátogatottabbak.