Berta Sándor
27 millió német használja az e-kormányzati szolgáltatásokat
A tavalyi esztendő első negyedévében 27 millió német állampolgár, a 16 és 74 év közötti lakosok 43 százaléka használta az e-kormányzati szolgáltatásokat - derült ki a Német Statisztikai Hivatal felméréséből.
Az emberek elsősorban kapcsolatfelvételre, információszerzésre és nyomtatványok le-, illetve kitöltésére és elküldésére használják az elektronikus kormányzati rendszert. "Általánosságban elmondható, hogy az összkép pozitív. Azonban annak ellenére, hogy jó néhány területen történt változás, a helyzet még korántsem ideális és az állampolgároknak még azután is fel kell keresniük a hivatalokat, hogy igénybe vették az online szolgáltatásokat. Nem mindig valósul meg a kiadások remélt csökkenése sem" - nyilatkozta Manfred Klein, az eGovernment Computing nevű portál vezetője.
"Fontos azonban, hogy az Európai Unió is szorgalmazza az e-kormányzati szolgáltatások elterjedését és bővítését. Az EU irányelve például 2009-ig előírja, hogy a hivatali ügyek intézésére egy egységes rendszert kell létrehoznia minden tagországnak. Vagyis a fejlődésből egyetlen tagállam sem maradhat ki. Az persze már más kérdés, hogy az állampolgárok valójában mennyire használják ki ezeket a lehetőségeket. Ez függ az emberek korától és az internethozzáférésétől is" - tette hozzá a szakember.
Az Európai Unióban az e-kormányzat tekintetében az Európai Unióban Dánia az első. Az Európai Statisztikai Hivatal, az Eurostat adatai szerint a 16 és 74 év közötti dánok 58 százaléka intézte a hivatali ügyeit online. A második helyen 55 százalékkal a hollandok, a harmadikon 53 százalékkal a svédek találhatók. Az európai uniós átlag 30 százalék.
Érdekesség, hogy az EU 27 tagállamából 18-ban a férfiak inkább szeretnek az interneten hivatali ügyeket intézni, mint a nők. A férfiaknak ugyanis a 33, míg a nőknek csupán a 28 százaléka használja rendszeresen az e-kormányzati szolgáltatásokat.
Az emberek elsősorban kapcsolatfelvételre, információszerzésre és nyomtatványok le-, illetve kitöltésére és elküldésére használják az elektronikus kormányzati rendszert. "Általánosságban elmondható, hogy az összkép pozitív. Azonban annak ellenére, hogy jó néhány területen történt változás, a helyzet még korántsem ideális és az állampolgároknak még azután is fel kell keresniük a hivatalokat, hogy igénybe vették az online szolgáltatásokat. Nem mindig valósul meg a kiadások remélt csökkenése sem" - nyilatkozta Manfred Klein, az eGovernment Computing nevű portál vezetője.
"Fontos azonban, hogy az Európai Unió is szorgalmazza az e-kormányzati szolgáltatások elterjedését és bővítését. Az EU irányelve például 2009-ig előírja, hogy a hivatali ügyek intézésére egy egységes rendszert kell létrehoznia minden tagországnak. Vagyis a fejlődésből egyetlen tagállam sem maradhat ki. Az persze már más kérdés, hogy az állampolgárok valójában mennyire használják ki ezeket a lehetőségeket. Ez függ az emberek korától és az internethozzáférésétől is" - tette hozzá a szakember.
Az Európai Unióban az e-kormányzat tekintetében az Európai Unióban Dánia az első. Az Európai Statisztikai Hivatal, az Eurostat adatai szerint a 16 és 74 év közötti dánok 58 százaléka intézte a hivatali ügyeit online. A második helyen 55 százalékkal a hollandok, a harmadikon 53 százalékkal a svédek találhatók. Az európai uniós átlag 30 százalék.
Érdekesség, hogy az EU 27 tagállamából 18-ban a férfiak inkább szeretnek az interneten hivatali ügyeket intézni, mint a nők. A férfiaknak ugyanis a 33, míg a nőknek csupán a 28 százaléka használja rendszeresen az e-kormányzati szolgáltatásokat.