Gyurkity Péter
Az nVidia szapulja a kétchipes Radeont
A cég első embere a legújabb pénzügyi beszámoló alatt beszélt a kétchipes riválisról, kiemelve, hogy legtöbbször egyetlen chip alkalmazása a célravezető. A GeForce kártyáknál eközben megjelenik a PhysX-támogatás.
Jen-Hsun Huang pénteken számolt be a részvényesek és elemzők előtt a negyedik negyedéves és a pénzügyi év összesített eredményeiről. A konkrét számokra most nem térnénk ki, hiszen ezeknél jóval érdekesebb az elnök-vezérigazgató véleménye, amelyet a rivális ATI/AMD által bemutatott kétprocesszoros megoldásról, a Radeon HD 3870 X2 grafikus kártyáról alkotott.
Huang szerint ugyanis a kétchipes fejlesztés egyáltalán nem jobb a hagyományos változatoknál, amit elsősorban az igazol, hogy a kártya nem minden tesztben tudja lehagyni az egyetlen processzorral operáló vetélytársait. Az eddig elvégzett vizsgálatok arra utalnak, hogy egyes játékokban és egyéb alkalmazásoknál ugyan kiviláglik a a nagyobb teljesítmény, számos területen azonban nem kínál semmilyen előrelépést, sőt egyes esetekben a riválisok eredményétől is elmarad az X2 teljesítménye. Erre alapozza az elnök azon véleményét, miszerint a DirectX 10 vonalon még mindig a GeForce 8800 GTX az abszolút menő választás.
Huang és az nVidia ezzel egy időben világossá tette, hogy nem zárkózik el a többchipes fejlesztésektől - a pletykák szerint már most gőzerővel dolgoznak a GeForce 9800 X2 jelzésű utódon, amely még az első negyedév vége előtt, vagyis márciusban megjelenik. Erre azonban szerintük csak akkor kerülhet sor, amennyiben a kétprocesszoros megoldás abszolút fölénybe kerül a többiekkel szemben, hiszen nem sokan vásárolnának meg egy nagyobb, zajosabb és többet fogyasztó grafikus kártyát, amely ráadásul teljesítményben nem nyújt előrelépést. A fentieket egyébként úgy is felfoghatjuk, hogy az nVidia tanult a korábbi hibából, a GeForce 7950 X2 ugyanis hasonlóképpen járt, mint most az új Radeon erőmű - kérdés, hogy a 9800 X2 esetében hogyan nyilatkozhatnak majd az első tesztelők.
A beszámoló során az is elhangzott, hogy a PhysX technológia hamarosan a cég CUDA névre hallgató alkalmazásprogramozási interfészének része lesz, így az összes GeForce grafikus kártya (jelenleg kapható 8 különböző chip) támogatni fogja azt. Huang úgy véli, hogy ez ösztönzőleg hat majd a vásárlókra, akik a jelenleginél nagyobb összegeket is hajlandóak lesznek ilyen hardverre költeni.
Jen-Hsun Huang pénteken számolt be a részvényesek és elemzők előtt a negyedik negyedéves és a pénzügyi év összesített eredményeiről. A konkrét számokra most nem térnénk ki, hiszen ezeknél jóval érdekesebb az elnök-vezérigazgató véleménye, amelyet a rivális ATI/AMD által bemutatott kétprocesszoros megoldásról, a Radeon HD 3870 X2 grafikus kártyáról alkotott.
Huang szerint ugyanis a kétchipes fejlesztés egyáltalán nem jobb a hagyományos változatoknál, amit elsősorban az igazol, hogy a kártya nem minden tesztben tudja lehagyni az egyetlen processzorral operáló vetélytársait. Az eddig elvégzett vizsgálatok arra utalnak, hogy egyes játékokban és egyéb alkalmazásoknál ugyan kiviláglik a a nagyobb teljesítmény, számos területen azonban nem kínál semmilyen előrelépést, sőt egyes esetekben a riválisok eredményétől is elmarad az X2 teljesítménye. Erre alapozza az elnök azon véleményét, miszerint a DirectX 10 vonalon még mindig a GeForce 8800 GTX az abszolút menő választás.
Huang és az nVidia ezzel egy időben világossá tette, hogy nem zárkózik el a többchipes fejlesztésektől - a pletykák szerint már most gőzerővel dolgoznak a GeForce 9800 X2 jelzésű utódon, amely még az első negyedév vége előtt, vagyis márciusban megjelenik. Erre azonban szerintük csak akkor kerülhet sor, amennyiben a kétprocesszoros megoldás abszolút fölénybe kerül a többiekkel szemben, hiszen nem sokan vásárolnának meg egy nagyobb, zajosabb és többet fogyasztó grafikus kártyát, amely ráadásul teljesítményben nem nyújt előrelépést. A fentieket egyébként úgy is felfoghatjuk, hogy az nVidia tanult a korábbi hibából, a GeForce 7950 X2 ugyanis hasonlóképpen járt, mint most az új Radeon erőmű - kérdés, hogy a 9800 X2 esetében hogyan nyilatkozhatnak majd az első tesztelők.
A beszámoló során az is elhangzott, hogy a PhysX technológia hamarosan a cég CUDA névre hallgató alkalmazásprogramozási interfészének része lesz, így az összes GeForce grafikus kártya (jelenleg kapható 8 különböző chip) támogatni fogja azt. Huang úgy véli, hogy ez ösztönzőleg hat majd a vásárlókra, akik a jelenleginél nagyobb összegeket is hajlandóak lesznek ilyen hardverre költeni.