Gyurkity Péter
Nem tűnnek el az Ageia társprocesszorai
Legalábbis egyelőre, mivel a cég vezetése szerint az nVidia még egy ideig biztosan folytatni fogja a termékvonal fejlesztését és árusítását. A cég a hardveres megoldás előnyeit igyekszik majd népszerűsíteni.
A valószínű jövőről Michael Steele, az Ageia marketingért felelős alelnöke beszélt az X-bit Labs-nak adott interjúban. Kiemelte, hogy jelenleg nem sok értelmét látják a teljes fizikai társprocesszor-vonal megszüntetésének, annál is inkább, mert számos fejlesztői cég éppen azon kísérletezik, hogyan tudná saját játékában minél jobban kiaknázni a technológiában rejlő előnyöket. Mindazonáltal ez csak rövid ideig nyújthat menedéket, amíg az nVidia kényelmesen el nem helyezkedik a szegmensben.
Dacára annak, hogy az Ageia csaknem két éve tevékenykedik a piacon, igazi népszerűséget nem sikerült kivívnia az otthoni felhasználók körében. A legtöbben még mindig feleslegesnek tartják egy külön fizikai társprocesszor beszerzését, amely azután kizárólag a fizikai számításokra szakosodva egészítené ki a meglévő hagyományos grafikus kártyát. Bár a játékok egy részében látható eredménye is van a különös összeállításnak, a megoldás mégsem annyira meggyőző, hogy ezért a felhasználók hajlandóak lennének több száz dollárt kiadni. Marad tehát a vegetálás, a miniatűr piaci súly megőrzésének célja.
Az nVidia számára viszont nagyon is fontos lehet a fizikai számítások vonalán kialakítandó új útiterv, amelyben nyilván a most felvásárolt cég is jelentős szerepet kapna. Éppen ezért próbálják kitalálni a külső szakértők, hogy mi is lehet a vállalat pontos terve az új szerzeménnyel. A korábbi tapasztalatokból nem lehet egyértelmű következtetést levonni, hiszen a 3dfx felvásárlásakor szinte azonnal megszabadultak a Voodoo kártyáktól, ám a mobil vonalon tevékenykedő MediaQ számos termékét átvették és más néven fejlesztették, illetve forgalmazták tovább.
Steele elmondta, hogy a meglévő és a jövőben beruházó vásárlókat sem hagyják cserben, a hardver forgalmazása nem szűnik meg. Sőt, az nVidia tovább erősítheti a fejlesztőcsapatot olyan szakértőkkel, akik azután a játékfejlesztőkkel közösen kutatják majd a további lehetőségeket, hogy minél több alkotásban jelenjen meg a fizikai gyorsítás. A hosszú távú célok azonban inkább a szoftveres oldalon kezdenek megmutatkozni, mivel az nVidia már korábban megemlítette, hogy a GeForce kártyákból, vagyis saját chipjeiből alakítaná ki a hardveres hátteret - a végeredmény tehát egy olyan motor lehet majd, amelyet a meglévő grafikus chipek hajtanak meg.
A valószínű jövőről Michael Steele, az Ageia marketingért felelős alelnöke beszélt az X-bit Labs-nak adott interjúban. Kiemelte, hogy jelenleg nem sok értelmét látják a teljes fizikai társprocesszor-vonal megszüntetésének, annál is inkább, mert számos fejlesztői cég éppen azon kísérletezik, hogyan tudná saját játékában minél jobban kiaknázni a technológiában rejlő előnyöket. Mindazonáltal ez csak rövid ideig nyújthat menedéket, amíg az nVidia kényelmesen el nem helyezkedik a szegmensben.
Dacára annak, hogy az Ageia csaknem két éve tevékenykedik a piacon, igazi népszerűséget nem sikerült kivívnia az otthoni felhasználók körében. A legtöbben még mindig feleslegesnek tartják egy külön fizikai társprocesszor beszerzését, amely azután kizárólag a fizikai számításokra szakosodva egészítené ki a meglévő hagyományos grafikus kártyát. Bár a játékok egy részében látható eredménye is van a különös összeállításnak, a megoldás mégsem annyira meggyőző, hogy ezért a felhasználók hajlandóak lennének több száz dollárt kiadni. Marad tehát a vegetálás, a miniatűr piaci súly megőrzésének célja.
Az nVidia számára viszont nagyon is fontos lehet a fizikai számítások vonalán kialakítandó új útiterv, amelyben nyilván a most felvásárolt cég is jelentős szerepet kapna. Éppen ezért próbálják kitalálni a külső szakértők, hogy mi is lehet a vállalat pontos terve az új szerzeménnyel. A korábbi tapasztalatokból nem lehet egyértelmű következtetést levonni, hiszen a 3dfx felvásárlásakor szinte azonnal megszabadultak a Voodoo kártyáktól, ám a mobil vonalon tevékenykedő MediaQ számos termékét átvették és más néven fejlesztették, illetve forgalmazták tovább.
Steele elmondta, hogy a meglévő és a jövőben beruházó vásárlókat sem hagyják cserben, a hardver forgalmazása nem szűnik meg. Sőt, az nVidia tovább erősítheti a fejlesztőcsapatot olyan szakértőkkel, akik azután a játékfejlesztőkkel közösen kutatják majd a további lehetőségeket, hogy minél több alkotásban jelenjen meg a fizikai gyorsítás. A hosszú távú célok azonban inkább a szoftveres oldalon kezdenek megmutatkozni, mivel az nVidia már korábban megemlítette, hogy a GeForce kártyákból, vagyis saját chipjeiből alakítaná ki a hardveres hátteret - a végeredmény tehát egy olyan motor lehet majd, amelyet a meglévő grafikus chipek hajtanak meg.