Gyurkity Péter

nVidia - GeForce 8800 GT és módosított 8800 GTS

Körvonalazódni látszanak a cég októberre, illetve novemberre vonatkozó tervei: a jelek szerint két új kártyával indítják a sort, ez pedig egy újragondolt 8800 GTS, valamint a régóta várt GT jelzésű változat lesz.

A mobile01.com által idézett közlemény szerint az nVidia ezúttal nem készül semmilyen csinnadrattára, hivatalos bejelentésre és marketinghadjáratra. A két új fejlesztést várhatóan szép csendben dobják majd piacra, bár a specifikáció még az utolsó pillanatban is változhat, attól függően, hogy az AMD szintén készülő Radeon HD 2950 változatai pontosan milyen erőt szegeznek majd szembe az új jövevényekkel.



Az már biztosnak tűnik, hogy az első újdonság a jelenleg is kapható GeForce 8800 GTS feltupírozása lesz, a vezérlő ugyanis egészen pontosan 16 stream processzorral többet kap majd, így ezek száma a mostani 96-ról 112-re ugrik. Ez természetesen némi teljesítménybeli növekedést jelent majd, hiszen ezzel a módosított chipre épülő változatok megközelítik a GTX-et, amely viszont 128 ilyen egységet foglal magába. A memóriavezérlő nem változik, marad a 320 bites megoldás, azt azonban még nem tudni, hogy változik-e a textúrázó egységek száma vagy sem.

Az új GTS 400-450 dollár közötti áron érkezik október végén, illetve november elején, 640 MB memóriával. Az igazi újdonságot azonban a GT jelenti majd, amely valójában a G92 chip és 65 nanométeren készül - elsőként a sorozatban. Biztos információ még nincs a technikai részletekről, ám a jól értesültek 256 bites vezérlőről, 256, illetve 512 MB memóriáról, valamint 64 stream processzorról suttognak. Az ár szintén nem ismert, erre még várnunk kell - valószínűleg a megjelenésig.

Az AMD várható újításairól már korábban hírt adtunk, a gyártó célja most kifejezetten a középkategória meghódítása.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • feamatar #62
    és hogy miért lassab ablakos módban MINDEN grafikával rendelkező program: link
  • feamatar #61
    hirtelen guglizva voi'la(bár nem erre a lapra gondoltam): link
  • feamatar #60
    valamit nagyon félreértettek OGLel és DXel kapcsolatban... a DX tulajdonképp egyfajta játék SDK felvértezve rengeteg, főleg játékok írásához szükséges funkcióval, könnyítéssel... a DX célja kezdetektől ez volt, ennek egy része a D3D, az OGL kezdetektől fogva a professzionális cgre tervezték, a Glide azt pedig 3dfx hozta létre, saját kártyái számára, és igencsak low-level volt nehezen programozható, korai kártyáknál ez előny volt, mert nagyon mélyen bele lehetett túrni a rendszerbe, idővel azonban nem érte meg a körülményesebb fejlesztés.
    Az OGL APIja sokkal kényelmesebb volt DX8ig a D3Dnél. Teljesítményre mindkettő ugyanolyan jó, és mindkettő ugyanannyira naprakész. Bár néha kicsit ez a jobb, néha kicsit az. AZ előnye a DXnek abból származik ,hogy már alig kell hozzá használni segédkönyvtárakat. De senkit nem köteleznek a D3D használatára, lehet OGL alapú grafikát DInputtal összekötni. Az OGL tartalmaz olyan dolgokat is ellenben amire a játékoknak nincs szüksége(nem tom pontosan miket, mert OGLt nem ismerem valami mélyen, DXet is tanulom még). És mindkettő hihetetlenül jól optimalizált tud lenni.
    Az MS nem akarta megszüntetni az OGL támogatást, tekintve, hogy a tudományos alkalamazások és a grafikai programok OGLt használnak, mert olyanok az igényeik!!!! A videókártya gyártó feladata a megfelelő OGL támogatás létrehozása. Emellett az MS valamelyik belső fejlesztője mondta hogy teljes támogatása van az OGLnek, csak nem az MStől, nem tom most pontosan hogy van, a megfelelő MSDN blogon utánna lehet olvasni, elnézést a hosszú kommentért
  • Kaadi #59
    ha a kijelentesed igaz lenne, akkor mindig mindenki masik allambol vasarolna. csak sajna az ado mindig rakerul a termekre, mivel az allam soha nem veszithet. az EU-ban is hasonlo a helyzet: vasarolhatsz nemetorszagbol vagy angliabol is, csak akkor az o AFA-jukat fizeted meg.
  • formatuq #58
    "...Online boltokban is a kiirt arak egysegesek es csak a vasarlas vegso fazisaban (fizeteskor) teszik ra az AFA-t ..."

    Tevedes, csak abban az esetben teszik ra a sales tax-t (AFA) ha ugyan abbol az allambol ugyan abba az allamba vasarolsz. Amugy NINCS AFA!!!

    pl, New Jersey-bol rendelsz valamit, es Mahnhattanbe (NY) laksz (mondjuk 6km-re a folyo masik oldalan), akkor nincs AFA mert masik allam.

  • Kaadi #57
    Vegyetek figyelembe, hogy az amerikai arak nem tartalmazzak az ottani AFA-t (sales tax) ami allamonkent valtozik (pont ezert a gyartok nem szamitjak be a listas araikba, mert az felrevezetes lenne). Online boltokban is a kiirt arak egysegesek es csak a vasarlas vegso fazisaban (fizeteskor) teszik ra az AFA-t es a szallitas/csomagolas koltseget attol fuggoen hogy a vasarlo milyen allambol/varosbol vasarol. Az objektiv osszehasonlitashoz az is hozzatartozik, hogy amerikaban majd mindenki online vasarol, mig europaban az uzletek relativ magas koltsegei sokat tesznek ra az egyes termekekre. Ha mindenki nagykerekbol vasarolna bankkartyaval errefele is olcsobbak lennenek a cuccok.
  • formatuq #56
    "Az új GTS 400-450 dollár közötti áron érkezik október végén"

    baromsag, mint sok minden az sg-n.

    www.newegg.com ami nem nagyker, nem a legolcsobb, de igen megbizhato ceg:

    GeForce 8800Ultra 768MB ($564.99 after $30.00 Mail-In Rebate)
    GeForce 8800GTX 768MB ($469.99 after $30.00 Mail-In Rebate)
    GeForce 8800GTS 320MB ($259.99 after $20.00 Mail-In Rebate)
    GeForce 8800GTS 640MB ($334.99 after $30.00 Mail-In Rebate)

    Ebbol siman latszik, az uj GTS nem fer bele abba a 400-450$ arfekvesbe, foleg hogy kozeleg az uj nvidia piacra dobasa.


  • asysoft #55
    Glide nem amiatt ment tönkre, mert az MS "elnyomta", hanem amiatt, mert csak 3Dfx kártyákkal volt használható (csak később lett nyílt forrású). Egyébként ahogy emlékszem, 32 bitet nem is támogatott (bár lehet a VSA-100hoz való már igen).
    NKing: OpenGL hamarabb volt, mint 3Dfx...
  • NKing #54
    Frayer: Az a baj, hogy a Glide nem most van elnyomva, hanem évekkel ezelőtt volt. Ennek pedig az volt az oka, hogy belefogtak az OpenGLbe, ami sokkal részletesebb volt. A Glide egyszerűen elavult, kevés volt és nem érte meg tovább bővíteni. Ezért újrakezdték, és így lett az OpenGL. Azt pedig nem kell félteni, amíg olyan emberek állnak mögötte, mint John Carmack.
    Mindazonálltal a D3D sokkal elterjedtebb, ennek pedig az az oka, hogy igenis fontos a fejlesztőknek, hogy "meg legyen kötve a kezük". Minden támogatást megkapnak, plusz egy keretrendszert, ami lehetővé teszi, hogy létrehozzák azt, amit elképzelnek. A mai játékok ürességét a fantázia hiánya, a tömeggyártás és a 0 innováció eredményezi...
  • Frayer #53
    Emlékeztek még a régi szép időkre amikor még a woodoo 4 , 8 vagy 16 megás kártyái voltak az ászok? Meg mindenki a Carmageddonnal 1 el nyomult :DD
    Akkor még nagyon sok játékot nem fertőzött meg az ms.
    Én biztos vagyok benne,hogy ha nem lenne elnyomva a Glide, akkor sokkal szebbek lennének ma a játékok, mint egy hd video film kb.
    Hogy miért?, mert ha valamit gyakorlatilag egy egész világ fejleszt akár több tíz ezer ember akkor az egyszerűen jobb, mintha egy szeparált csapat tenné azt akiknek meg van kötve a kezük és egy kevés ember elképzelése után kell menniük, ha rossz ha nem.
    Ha ez úg lenne mint ahogy én képzelelm, gyakorlatilag mindenki akit érdekel a 3d világ és tud kicsit programozni " ezekből sok van" be segítene a glide projectbe ha csak ötletekkel is, mert nyílt forrása van, bárki tehet hozzá ha hasznosat tud adni bele.