Dojcsák Dániel
Bukhatja az okostelefon piacot a Microsoft
Azt gondolhattuk eddig, hogy a Microsoft számára hosszú időre biztos talaj lesz az okostelefonok piaca, az előző negyedéves amerikai eladások viszont nem erről tanúskodnak. A Windows Mobile-t szorongatja az Apple és a Blackberry is.
A high-tech ipart vizsgáló Canalys eredményei alapján az amerikai okostelefon piacon a Blackberry-ket is gyártó Research in Motion (RIM) áll az élen 41%-os piaci részesedéssel, míg a második helyet az Apple iPhone birtokolja a maga 28%-os beszállójával. A nemzetközi piacon viszont más a helyzet, az első helyen a Nokia áll toronymagasan 53%-kal, a RIM itt már második, de csak 11,4%-ot szerzett, az Apple és a Motorola pedig 6,5-6,5%-kal megosztva bronzérmesek. A klasszikus Palm márka már említésre sem kerül, valószínűleg nem húzza már sokáig, annak ellenére, hogy idén is volt ígéretes termékük.
Az átrendeződés mellett fontos kiemelni, hogy a Smart Phone piac iszonyatos sebességgel pörög, hiszen az utolsó negyedévben 222%-os növekedést könyvelhetett el az amerikai piacon, ami persze főleg az iPhone sikerének köszönhető. Eközben a Windows Mobile rendszerek komoly hardverkövetelményei, a szoftveres problémák, lassú indítás és az ehhez képest magas ár bajba sodorja a Microsoft okosmobil részesedését.
Annak ellenére, hogy számos ellenzője is akad az iPhone-nak, csakúgy mint az Apple hype-nak általában, tagadhatatlan, hogy az MP3-lejátszók után a telefonok esetében is magasra tették a lécet Steve Jobs kollégái. Mind dizájnban, mind kezelőfelületben és funkciókban kitapostak egy új utat, ami letér a megszokott, unalmas szürke, bumszli qwerty billentyűzetes, nehézkesen használható okostelefonokéról. A bűnronda, buta készülékek ideje lejárt.
A Microsoftnak így össze kell szednie magát, hiszen a Nokiának köszönhetően a Symbian mobil operációs rendszer uralja a piac 65%-át, s ugyan jelenleg még második helyen áll az MS 12%-kal, de közvetlenül mögötte 11%-on áll a RIM is. Ugyan a Google féle Android még start előtt áll, de úgy tűnik a mobil linuxnak is kevés hely szorult ezen a piacon, a Motorolánál például 28%-kal estek a linuxos mobil készülékek eladásai az ázsiai/csendes óceáni piacon.
Az okostelefon eladások jelenleg a teljes mobil piac 10%-t adják, ami várhatóan a közeljövőben ugrásszerűen megnő. A folyamatot lassíthatja, hogy a gyártók igyekeznek mindenféle extra funkcióval lenyűgözni a vevőket, ami feltolja a készülékek előállítási költségeit, így azok az alapkészülékek többszörösébe kerülhetnek.
A high-tech ipart vizsgáló Canalys eredményei alapján az amerikai okostelefon piacon a Blackberry-ket is gyártó Research in Motion (RIM) áll az élen 41%-os piaci részesedéssel, míg a második helyet az Apple iPhone birtokolja a maga 28%-os beszállójával. A nemzetközi piacon viszont más a helyzet, az első helyen a Nokia áll toronymagasan 53%-kal, a RIM itt már második, de csak 11,4%-ot szerzett, az Apple és a Motorola pedig 6,5-6,5%-kal megosztva bronzérmesek. A klasszikus Palm márka már említésre sem kerül, valószínűleg nem húzza már sokáig, annak ellenére, hogy idén is volt ígéretes termékük.
Az átrendeződés mellett fontos kiemelni, hogy a Smart Phone piac iszonyatos sebességgel pörög, hiszen az utolsó negyedévben 222%-os növekedést könyvelhetett el az amerikai piacon, ami persze főleg az iPhone sikerének köszönhető. Eközben a Windows Mobile rendszerek komoly hardverkövetelményei, a szoftveres problémák, lassú indítás és az ehhez képest magas ár bajba sodorja a Microsoft okosmobil részesedését.
Annak ellenére, hogy számos ellenzője is akad az iPhone-nak, csakúgy mint az Apple hype-nak általában, tagadhatatlan, hogy az MP3-lejátszók után a telefonok esetében is magasra tették a lécet Steve Jobs kollégái. Mind dizájnban, mind kezelőfelületben és funkciókban kitapostak egy új utat, ami letér a megszokott, unalmas szürke, bumszli qwerty billentyűzetes, nehézkesen használható okostelefonokéról. A bűnronda, buta készülékek ideje lejárt.
A Microsoftnak így össze kell szednie magát, hiszen a Nokiának köszönhetően a Symbian mobil operációs rendszer uralja a piac 65%-át, s ugyan jelenleg még második helyen áll az MS 12%-kal, de közvetlenül mögötte 11%-on áll a RIM is. Ugyan a Google féle Android még start előtt áll, de úgy tűnik a mobil linuxnak is kevés hely szorult ezen a piacon, a Motorolánál például 28%-kal estek a linuxos mobil készülékek eladásai az ázsiai/csendes óceáni piacon.
Az okostelefon eladások jelenleg a teljes mobil piac 10%-t adják, ami várhatóan a közeljövőben ugrásszerűen megnő. A folyamatot lassíthatja, hogy a gyártók igyekeznek mindenféle extra funkcióval lenyűgözni a vevőket, ami feltolja a készülékek előállítási költségeit, így azok az alapkészülékek többszörösébe kerülhetnek.