Specker Balázs
Szövetséget kötött a Vodafone és a Microsoft
A két óriáscég abban bízik, hogy közelebb hozhatják egymáshoz a 165 millió MSN Messenger-felhasználót és a 155 millió Vodafone-előfizetőt.
A Microsof MSN és a Vodafone bejelentette, hogy együtt kezdik el tervezni egy közvetlen PC és mobiltelefon közti kommunikációs szolgáltatás bevezetését. "Az Instant Messaging (IM - gyors üzenet, pl. ICQ, MSN) egyre inkább előtérbe kerül a mobilpiacon is. Amikor az egymással kapcsolatban álló fogyasztóinkat közelebb hozzuk, több lehetőséget biztosítunk számukra a kapcsolattartásra. Egyezségünk az IM és az SMS terjedését segíti elő, mely újabb bevételt jelent majd számunkra" - számolt be Peter Bamford, a Vodafone marketingigazgatója a TechNewsWorldnek.
Az elképzelések szerint a szolgáltatás lehetőséget adna a partner jelenlétének ellenőrzésére, valamint azonnali üzenetek váltására a PC-ik előtt ülő MSN-felhasználók, illetve a mobiltelefonjaikkal kommunikáló Vodafone-előfizetők között, olvasható a Vodafone sajtóközleményében.
"E technika segítségével az emberek tudni fogják, hogy mikor van beszélgetőtársuk PC vagy mobiltelefon közelben, így hatékonyabbá válik a kommunikáció. Az IM azonnali kapcsolatteremtést biztosít azoknak, akik fontosak egymás számára" - mondta Blake Irving, az MSN Communication alelnöke a PC Magazine érdeklődésére.
A szakértők véleménye megoszlik a vállalkozás eredményességéről. John Daley az OVM technikai tanácsadó cég elemzője szerint az új kapcsolat valóságos bombahírnek számít azokban az országokban, ahol a mobiltelefonos üzenetek népszerűsítése eddig nehézségekbe ütközött. Azonban Charles Golvin, a Forrester Research tanácsadó cég munkatársa korántsem ilyen derűlátó. "Rengeteg múlik az árazáson. Ha a díj hasonló módon lesz megszabva, mint a szöveges üzenetek esetében, akkor nem lesz nagy a jelentősége ennek az egyezségnek. Úgy vélem Európában nehéz lesz majd értékesíteni" - nyilatkozta a piackutató a Red Herringnek.
A Microsof MSN és a Vodafone bejelentette, hogy együtt kezdik el tervezni egy közvetlen PC és mobiltelefon közti kommunikációs szolgáltatás bevezetését. "Az Instant Messaging (IM - gyors üzenet, pl. ICQ, MSN) egyre inkább előtérbe kerül a mobilpiacon is. Amikor az egymással kapcsolatban álló fogyasztóinkat közelebb hozzuk, több lehetőséget biztosítunk számukra a kapcsolattartásra. Egyezségünk az IM és az SMS terjedését segíti elő, mely újabb bevételt jelent majd számunkra" - számolt be Peter Bamford, a Vodafone marketingigazgatója a TechNewsWorldnek.
Az elképzelések szerint a szolgáltatás lehetőséget adna a partner jelenlétének ellenőrzésére, valamint azonnali üzenetek váltására a PC-ik előtt ülő MSN-felhasználók, illetve a mobiltelefonjaikkal kommunikáló Vodafone-előfizetők között, olvasható a Vodafone sajtóközleményében.
"E technika segítségével az emberek tudni fogják, hogy mikor van beszélgetőtársuk PC vagy mobiltelefon közelben, így hatékonyabbá válik a kommunikáció. Az IM azonnali kapcsolatteremtést biztosít azoknak, akik fontosak egymás számára" - mondta Blake Irving, az MSN Communication alelnöke a PC Magazine érdeklődésére.
A szakértők véleménye megoszlik a vállalkozás eredményességéről. John Daley az OVM technikai tanácsadó cég elemzője szerint az új kapcsolat valóságos bombahírnek számít azokban az országokban, ahol a mobiltelefonos üzenetek népszerűsítése eddig nehézségekbe ütközött. Azonban Charles Golvin, a Forrester Research tanácsadó cég munkatársa korántsem ilyen derűlátó. "Rengeteg múlik az árazáson. Ha a díj hasonló módon lesz megszabva, mint a szöveges üzenetek esetében, akkor nem lesz nagy a jelentősége ennek az egyezségnek. Úgy vélem Európában nehéz lesz majd értékesíteni" - nyilatkozta a piackutató a Red Herringnek.