Berta Sándor
Telefonos segélyszolgálat a Skype segítségével
Egy új webplatformon bárki gyakorlatilag bármely témában segítséget kérhet és kaphat önkéntesektől, illetve maga is felajánlhatja a segítségét.
A Bitwine oldal mottója "Trusted Advice from Real People" (kb. Megbízható segítség hiteles emberektől) és célja, hogy kapcsolatot teremtsen a segítséget keresők és a problémákra megoldást nyújtó személyek között. A kérdések között lehetnek technikai, számítástechnikai vagy éppen autókkal kapcsolatosak, de párkapcsolatokat vagy álomfejtést érintők is. A két fél közötti kapcsolatfelvételre minden esetben a Skype internetes telefonszoftver szolgál.
A Bitwine esetében minden önkéntesnek látható az értékelő profilja, ahol elolvasható, hogy milyen ügyben kértek tőle segítséget és hogyan értékelték a munkáját. Bárki segítséget nyújthat. Vannak, akik ezt ingyen teszik, vannak, akik pénzt kérnek cserébe és több dolláros percdíjat kérnek. Fizetni azonban nem kötelező, az a két fél közötti megállapodáson múlik. A segítséget nyújtók maguk határozhatják meg, hogy a támogatásukért mekkora percdíjat számolnak fel. Az már a segítséget keresőkön múlik, hogy ezeket az árakat elfogadják-e vagy sem. Az oldalon egyaránt megtalálhatók a profi szakemberek és a lelkes amatőrök.
Marlies Matejka, a Bécsi Telefonos Segélyszolgálat munkatársa szerint az egészségügyi problémák esetében vannak komoly kockázatai a laikusok által adott tanácsoknak. "Sajnos ha valakit nem képeztek ki megfelelően erre a feladatra, akkor fennáll annak a veszélye, hogy nem tud megfelelő válaszokat adni a kérdésekre. Jó lenne tehát, hogy ha a segítségnyújtást vállalók rendelkeznének az adott témakörökben megfelelő ismeretekkel, tapasztalatokkal és tudással" - reagált a projektre Matejka. Persze vannak olyanok, akiknek velük született képességük és tehetségük van ehhez a munkához, azonban minden esetben fontos, hogy a segítség nyújtó soha ne zúdítsa rá az ott megkereső személyre a saját problémáit.
A Bitwine oldal mottója "Trusted Advice from Real People" (kb. Megbízható segítség hiteles emberektől) és célja, hogy kapcsolatot teremtsen a segítséget keresők és a problémákra megoldást nyújtó személyek között. A kérdések között lehetnek technikai, számítástechnikai vagy éppen autókkal kapcsolatosak, de párkapcsolatokat vagy álomfejtést érintők is. A két fél közötti kapcsolatfelvételre minden esetben a Skype internetes telefonszoftver szolgál.
A Bitwine esetében minden önkéntesnek látható az értékelő profilja, ahol elolvasható, hogy milyen ügyben kértek tőle segítséget és hogyan értékelték a munkáját. Bárki segítséget nyújthat. Vannak, akik ezt ingyen teszik, vannak, akik pénzt kérnek cserébe és több dolláros percdíjat kérnek. Fizetni azonban nem kötelező, az a két fél közötti megállapodáson múlik. A segítséget nyújtók maguk határozhatják meg, hogy a támogatásukért mekkora percdíjat számolnak fel. Az már a segítséget keresőkön múlik, hogy ezeket az árakat elfogadják-e vagy sem. Az oldalon egyaránt megtalálhatók a profi szakemberek és a lelkes amatőrök.
Marlies Matejka, a Bécsi Telefonos Segélyszolgálat munkatársa szerint az egészségügyi problémák esetében vannak komoly kockázatai a laikusok által adott tanácsoknak. "Sajnos ha valakit nem képeztek ki megfelelően erre a feladatra, akkor fennáll annak a veszélye, hogy nem tud megfelelő válaszokat adni a kérdésekre. Jó lenne tehát, hogy ha a segítségnyújtást vállalók rendelkeznének az adott témakörökben megfelelő ismeretekkel, tapasztalatokkal és tudással" - reagált a projektre Matejka. Persze vannak olyanok, akiknek velük született képességük és tehetségük van ehhez a munkához, azonban minden esetben fontos, hogy a segítség nyújtó soha ne zúdítsa rá az ott megkereső személyre a saját problémáit.