Specker Balázs
106 éves telefon-adót töröltek el
A tengerentúli telekommunikációs cégeknek sikerült kivonniuk a forgalomból egy 1898-ben beiktatott telefon-adót. Az igencsak túlkorosnak mondható luxusadó a több mint száz éve véget ért spanyol-amerikai háború támogatására született, majd később a központi kasszát gazdagította.
A kitartó harc meghozta gyümölcsét: több mint száz éven át, egészen e hét keddig minden távbeszélést nyújtó telefontársaságnak 3%-os adót kellett kivetnie szolgáltatásaira. Az idevonatkozó törvény még 1898-ban született, amikor luxusadó címén szedtek pénzt a tehetős amerikai telefontulajdonosoktól. A Verizon telekommunikációs vállalat viszont most bejelentette, a jövőben nem kívánja terhelni előfizetői távbeszélgetéseit a szóban forgó összegekkel.
Hosszas küzdelem révén és a kongresszus közbenjárására, az amerikai szövetségi adóhivatal (Internal Revenue Service, IRS) és a szövetségi kincstár (Department of the Treasury) még májusban úgy határozott, augusztus 1-jével felszámolja az idejétmúlt adót. Az állami intézmények arról is döntöttek, hogy a vezetéknélküli és a VoIP szolgáltatásokra, illetve a telefonkártyákra sem kívánják alkalmazni az immár elavultnak számító törvényt. Az adó így már csak a helyi hívásoknál marad érvényben. A nagyobb telekommunikációs cégek azonban igyekeznek nyomást gyakorolni a kongresszusra, hogy még az idén döntsön a teljes beszűntetésről.
"Már évek óta lobbizunk ügyfeleink nevében, hogy ezt az elavult és visszafelé tekintő adót eltöröljék. A mostani remek első lépés azon az úton, hogy a fogyasztók adóterhein könnyítsünk" - értékelte a helyzetet Bob Ingalls, a Verizon kiskereskedelmi csoportjának elnöke a ZDNet oldalán.
"Napjaink információs korszaka mindenkinek megfizethető kommunikációs szolgáltatásokat kínál, mindegy milyen bevételekkel bír; mindemellett közösségi és gazdasági életünk alapját is képezi" - tette hozzá a szakember. Az IRS azt is megígérte, hogy az adófizetők jövőre 2003-ig visszamenőleg visszaigényelhetik az ilyen jogcímen beszedett adókat.
A kitartó harc meghozta gyümölcsét: több mint száz éven át, egészen e hét keddig minden távbeszélést nyújtó telefontársaságnak 3%-os adót kellett kivetnie szolgáltatásaira. Az idevonatkozó törvény még 1898-ban született, amikor luxusadó címén szedtek pénzt a tehetős amerikai telefontulajdonosoktól. A Verizon telekommunikációs vállalat viszont most bejelentette, a jövőben nem kívánja terhelni előfizetői távbeszélgetéseit a szóban forgó összegekkel.
Hosszas küzdelem révén és a kongresszus közbenjárására, az amerikai szövetségi adóhivatal (Internal Revenue Service, IRS) és a szövetségi kincstár (Department of the Treasury) még májusban úgy határozott, augusztus 1-jével felszámolja az idejétmúlt adót. Az állami intézmények arról is döntöttek, hogy a vezetéknélküli és a VoIP szolgáltatásokra, illetve a telefonkártyákra sem kívánják alkalmazni az immár elavultnak számító törvényt. Az adó így már csak a helyi hívásoknál marad érvényben. A nagyobb telekommunikációs cégek azonban igyekeznek nyomást gyakorolni a kongresszusra, hogy még az idén döntsön a teljes beszűntetésről.
"Már évek óta lobbizunk ügyfeleink nevében, hogy ezt az elavult és visszafelé tekintő adót eltöröljék. A mostani remek első lépés azon az úton, hogy a fogyasztók adóterhein könnyítsünk" - értékelte a helyzetet Bob Ingalls, a Verizon kiskereskedelmi csoportjának elnöke a ZDNet oldalán.
"Napjaink információs korszaka mindenkinek megfizethető kommunikációs szolgáltatásokat kínál, mindegy milyen bevételekkel bír; mindemellett közösségi és gazdasági életünk alapját is képezi" - tette hozzá a szakember. Az IRS azt is megígérte, hogy az adófizetők jövőre 2003-ig visszamenőleg visszaigényelhetik az ilyen jogcímen beszedett adókat.