Berta Sándor

Fiktív elnökjelölttel reklámozza magát egy szoftvercég

Miközben már javában zajlik az interneten is az amerikai elnökjelöltek vitája, egy cég egy kitalált jelöltet használ fel saját maga népszerűsítésére. Weboldala, blogja és még MySpace-, illetve Facebook-profilja is van.

Ray Hopewood - akit Greg Wrangler személyesít meg - részt vesz a 2008-as amerikai elnöki kampányban. Legalábbis látszólag. Hopewood ugyanis egy kitalált politikus, aki a BigFix amerikai szoftverfejlesztő cég "The technology to be president" mottójú reklámkampányának központi figurája. "Maga az akció csak egy vicc, a célunk az, hogy rövid ideig összezavarjuk az embereket és kíváncsivá tegyük őket" - mondta Barak Kassar, a kampányt levezető Rassak cég elnöke.

Ray Hopewood egy kicsinyes milliárdost személyesít meg, aki a vagyonát a szoftvercége segítségével szerezte. Saját weboldala, blogja és még MySpace-, illetve Facebook-profilja is van, de már kaphatók a nevével ellátott pólók és alsónadrágok is. A BigFix szerint hogy a kitalált elnökjelölt a maga felfuvalkodott, nagyképű, gőgös és tudatlan stílusával a szoftverpiac nagy és meghatározó vállalatait jeleníti meg. "Mi egy kis cég vagyunk, amelynek a munkatársai megpróbálják uralni a hagyományos médiumok piacát" - nyilatkozta David Appelbaum, a BigFix képviselője.


A vállalat egyébként már tavaly is indított egy hasonló kampányt, amelynek célja a biztonsági szoftverei iránti érdeklődés felkeltése volt. Az akció sikeres volt, hiszen több mint 400 000-en keresték fel a cég honlapját.

"Az ilyen akcióknak egyetlen célja, hogy a kitalálóik bekerüljenek a médiába. Ezek a hirdetések öncélúak és általában provokatívak, többnyire semmi közük nincsen az adott cégekhez és termékeikhez. Fontos lenne, hogy a reklámkampányban ne lépjék át a jó ízlés határát. Amennyiben ugyanis valaki túl hangosan és vakmerően próbálja meg felhívni magára a figyelmet, akkor ez könnyen az ellenkező hatást válthatja ki és a kampány a visszájára sülhet el" - összegezte véleményét a VM-People reklámügynökség egyik munkatársa.

Az akció azért lehet sikeres, mert a valódi amerikai elnökjelöltek között valóságos internet-mánia bontakozott ki, a demokrata párti elnökjelöltek például folyamatosan a kommunikáció divatos formáinak és általában véve a világháló jelentőségét hangsúlyozzák. Az amerikai elnökjelöltek felfedezték maguknak a közösségi portálokat is és igyekeztek barátokat, támogatókat gyűjteni. A MySpace-en, az egyik legnépszerűbb közösségi oldalon már március óta bárki információkhoz, részletekhez juthat a jelöltekről.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)