Berta Sándor

Szövetkeznek a keresők és a reklámipar

A reklámcégek egyre gyakrabban használják fel az internetezők által böngészés vagy keresés közben hátrahagyott nyomokat személyre szabott hirdetéseik célba juttatására.

Az online marketing kezd direkt formákat ölteni és személyre szóló lenni. A titok nyitja egyszerű: a felhasználók által a Google vagy a Yahoo keresőjében hátrahagyott nyomok rendre a reklámvállalatokhoz kerülnek. Amennyiben valaki például a tintafoltok eltávolításában legjobbnak számító mosóporra keres rá, számíthat arra, hogy hamarosan mosóporreklámokkal függ szembesülni valamelyik honlapon. A szakemberek ezt a módszert Behavioral Targetingnek nevezik és főleg emiatt válik egyre népszerűbbé az online marketing számos cég számára.

Figyelemre méltó az az adat, hogy az elmúlt hetekben a jelentős online konszernek összesen 10 milliárd dollárt költöttek hirdetési vállalatok megvásárlására. A Google 3,1 milliárd dollárt fizetett a Doubleclickért, a Microsoft pedig 6 milliárd dollárt adott az Aquantive tulajdonjogáért. A portálok és a technológiai szolgáltatók azt remélik, hogy a célzott reklámoknak köszönhetően sok új vásárlóra és ügyfélre tehetnek szert. A Procter & Gamble például mostanában kezdi felfedezni ezt a piacot, úgy hogy senki ne lepődjön meg, ha háztartási árucikkek internetes hirdetéseivel szembesül a következő hetekben.

"Abból indulunk ki, hogy a következő 2-3 évben a monitorokon megjelenő reklámok legalább 50 százaléka a felhasználókhoz és az ő szokásaikhoz fog igazodni" - jelentette ki Michael Kleindl, aki Niklas Zennströmmel (a Skype alapítójával) közösen a Wunderloop cég befektetői közé tartozik. "A weben kifejezetten jól helyezhetők el az egyes vásárlói rétegeknek szóló hirdetések és mérhető az is, hogy ezek mennyire sikeresek, mennyire jutnak el az emberekhez. A reklámcégek pedig pont erre kíváncsiak" - szögezte le Michael Fischer, a Booz Allen Hamilton online hirdetési szakértője.

A virtuális reklámok megjelenése nemcsak az újságoknak, a rádióknak és a televízióknak, de a reklámügynökségeknek is komoly problémát jelenthet majd a jövőben. Kevin Johnson, a Microsoft menedzsere ugyanis az Aquantive megvásárlása után bejelentette, hogy a redmondi konszern a jövőben sokkal egyszerűbben és hatékonyabban, a hagyományos reklámoknál jóval intelligensebb hirdetéseket tud megjelentetni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Khalid #13
    Én nagyon szeretem az internetes reklámokat.
    Mert ugye, más médiumokban nem lehet letiltani őket :)

    Akiket kicsit is zavar a netes reklám, az egyszerűen letölt egy jó addont, mint az előbb említett Adblock nevű egyszerű de nagyszerű eszköz, és hatásosan letiltja az összeset. Sajnos már találkoztam olyannal is, amit még ez a progi sem tudott letiltani - ilyenkor a probléma a gépen keresendő, a spybot lefuttatása után nem jelent meg a hirdetés.

    Egyébként sajnos igenis sokan vannak, akiket reklámokkal könnyen befolyásolni lehet, különben nem lenne minden médium teletömve ezzel a sok szeméttel.
  • Penge4 #12
    Szerinted a képlinkek milyen formátumban vannak? Nem egyszerűbb egy Adblock Plus és bejelölsz egy szervert, ahonnan folyamatosan frissülő listát kapsz és ezen felül még azt blokkolsz le mellette, amit akarsz?
  • AgentKis #11
    A Firefox használók figyelmébe ajánlom a Flashblock nevű kiegészítőt. Sokkal gyorsabb a netezés, a flesses dolgokat le sem tölti a böngésző, csak egy kis gombbal elindítva látod őket, mondjuk a flesses weboldalaknál, vagy a flesses videóknál ugye muszáj. De pl. az index főoldalon 8db! flesses reklámszutykot blokkol. Kellene ilyesmi gif-re is. Arra sajna nem találtam még.
  • benczurzs #10
    MAC address ??
    Hisz ezt, ha router mögött vagy még a szolgáltatód se látja !!
    A cél szerver meg abszolút nem !
    Az IP csomagokban, van egy cél ip, és egy forrás ip, ez tiszta, itt mindkét fél lát mindent, meg a közbensők is. (akár UDP, akár TCP, akár más utazik rajta)
    Az IP csomagokban van még cél MAC és forrás MAC is, csakhogy ez minden egy routoláskor fordul !
    Mindíg az előző router MAC címe kerül a forrás helyére,cél MAC cím viszont a vele egy hálózatban lévő általában átjáró, kivéve a célhálózatban, ott a célszerver MAC címe lesz.

    Böngészőből meg nem lehet lekérni !!
  • Tetsuo #9
    cookie-kra sajna szükség van.. bár 1 kattintással ki lehet törölni őket.
  • Penge4 #8
    "cookie-k nélkül is lehet beléptetőrendszert csinálni"

    Ez érdekelne, hogy hogyan és hogy miért nem terjedt el.
  • m4G1c #7
    találkoztam már olyan reklámmal, amit nem lehetett bezárni. a célzott reklámok működése tényleg egyénfüggő - mint ahogy az egész ipar.
    egyet azonban nem értek : az emporn célzott hirdetéseinek mi értelme van?
    cookie-k nélkül is lehet beléptetőrendszert csinálni, de mac-addressen alapuló session-kezelőről még nem hallottam... (php - ami igen gyakori)
  • Penge4 #6
    "Igazándiból nem is értem, hogy ki a "reklámipar" célközönsége. :)"

    Leginkább az amerikaiak azon része, akik egész nap a TV előtt zabálják a chipset és nézik a Jerry Springer show és Oprah-t. Van belőlük sok...

    "Hat, ha a cookie-kat sem engedelyezed, meg a cimed is sokszor valtozik, akkor nem nagyon tudnak (szerintem)."

    Általában az ember nem váltogatja még a dinamikus címét sem 10 percenként, meg ott van még a MAC address és a többi.
    Ha a cookie-kat nem engedélyezed, akkor sehova nem tudsz bejelentkezni, maximum böngészni, szóval nem a legjobb megoldás.
    Addig nincs gond, amíg lehet blokkolni anélkül, hogy nagy üres összehúzhatatlan frame-eket hagy maga után.
  • kanduhr #5
    Nekem a Doubleclick programot naponta törli a vírusírtóm magától.
  • KoS #4
    Hat, ha a cookie-kat sem engedelyezed, meg a cimed is sokszor valtozik, akkor nem nagyon tudnak (szerintem).