Gyurkity Péter

Internet-mánia az amerikai elnökjelöltek körében

Valóságos internet-mánia bontakozik ki a demokrata párti elnökjelöltek körében, akik folyamatosan hangsúlyozzák a kommunikáció divatos formáinak és általában véve a világháló jelentőségét.

A Reuters összeállítása szerint a demokrata elnökjelöltek szinte kínos alapossággal ügyelnek arra, hogy minden egyes nyilvános felszólalásukban megemlítsék az internet kiemelt szerepét és jelentőségét az elnökségért folytatott versenyben, azon belül is főként a választókkal folytatott kommunikációban. Úgy tűnik, a televíziót belátható időn belül valóban leválthatja a világháló, és amennyiben ez megtörténik, a politikának nagy szerepe lesz a váltásban.

Egyelőre legalábbis a kampány terén, hiszen az elnökjelöltek mindegyike folyamatosan bizonygatja, hogy mennyire fontosnak tartja a blogokat és az internetet a kapcsolattartásban és kommunikációban. Példaként említik Obama szenátor tanácsadójának kijelentését, amelyben arról esett szó, hogy egy modern kampány nem nélkülözheti az internet felhasználását, ennek elmaradása esetén ugyanis vészesen elmarad a vetélytársaktól. John Edwards szenátor felesége pedig egyenesen kijelentette, hogy kommunikációjukban lényegében főszerepet kap a világháló és most már ezt tekintik az elsődleges csatornának a választók felé.


A YouTube kiemelt jelentőséggel bír az elnökválasztási harcban

A jövőre esedékes elnökválasztás tehát ezen a téren is újítást hoz majd - túl az olyan irónikus megjegyzéseken, hogy a fehér férfi politikusok kivételével bárki sikerrel indulhat 2008-ban. A jelek szerint az internet végre valóban nagyot dobbanthat. Erre már kitűnő példa volt a CNN által megrendezett nyilvános vita, amelyre YouTube tagok felvételeit válogatták be - a műsor rekordokat döntött és minden idők második legnézettebb kábeltelevíziós politikai vitája lett, a 18-34 évesek körében pedig megszerezte az első helyet. Úgy tűnik, hogy a jelöltek a szokásosnál élesebb és gyakoribb kritikát is hajlandók vállalni az internetezők meghódítása érdekében.

Azzal természetesen tisztában vannak, hogy a többséget egyelőre nem ezen az úton tudják megnyerni. Ám amint azt Markos Moulitsas, a DailyKos szakértője kifejtette, a blogok és fórumon útján olyan aktivistákra tehetnek szert, akik a környéket járva sok-sok fontos szavazatot szerezhetnek majd - és ez mindennél fontosabb.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • NEXUS6 #6
    "a műsor rekordokat döntött és minden idők második legnézettebb kábeltelevíziós politikai vitája lett, a 18-34 évesek körében pedig megszerezte az első helyet. Úgy tűnik, hogy a jelöltek a szokásosnál élesebb és gyakoribb kritikát is hajlandók vállalni az internetezők meghódítása érdekében.

    Azzal természetesen tisztában vannak, hogy a többséget egyelőre nem ezen az úton tudják megnyerni."

    Szerintem meg igen, ui amit valaki a blogjában vagy valahol a neten elbax azt pillanatokon belül fel fogja kapni, a sokkal szűkebb kersztmetszetű hagyományos média. Lásd a magyar "kormányszövőnő" esete az elitkék ovijával.
  • AranyKéz #5
    Úgy látszik, az a divat náluk, hogy a csövek sorozatában reklámozzák magukat, amin az internetek is keresztülfolynak.
  • fixpont #4
    Bocs, ketszer ment.... :-(
  • fixpont #3
    Ezek csak a demokrata elovalasztasok, itt dol el, melyik demokrata elnokjelolt megy majd az elnoki cimert, ugyanebbol csinalnak majd egy kort a republikanusok koreben is.
  • fixpont #2
    Ezek csak a demokrata elovalasztasok, itt dol el, melyik demokrata elnokjelolt megy majd az elnoki cimert, ugyanebbol csinalnak majd egy kort a republikanusok koreban is.
  • Ronny #1
    lehet, hogy ezt hangoztatják, de az internetezők pont egy republikénus jelöltet támogatnak.