Berta Sándor
A widgetek, mint reklámhordozók?
A Slide.com lehetővé teszi widgetek elhelyezését a közösségi oldalakon, többek között a MySpace honlapján is. Ezek a kis alkalmazások lehetnek rövid diafilmek, vendégkönyvek vagy éppen horoszkópok.
Új módon, a felhasználókon keresztül szeretné meghódítani a közösségi portálokat a Slice.com és annak tulajdonosa, Max Levchin. A szakember, aki a PayPal társalapítója, korábban képmegosztó szolgáltatást indított, amely díjmentesen teszi lehetővé a képek megosztását a világhálón. Azóta immár két év telt el és a Slice.com nem sokat hallatott magáról.
Levchin ezúttal a közösségi portálok reklámokkal való meghódítására készül. Ez elég nehéz feladat, ugyanis a nagy közösségi oldalak nem igazán lelkesednek a hirdetésekért, ugyanis - joggal - attól tartanak, hogy ezek a tartalmak elijeszthetik a felhasználókat, hiszen egy ilyen honlapra általában nem reklámok nézegetése miatt látogatnak az emberek. A PayPal 32 éves társalapítójának ötlete azonban érdekes: a reklámokat csak azok láthatnák, akik ezt szeretnék.
A cég rövid időn belül a widgetpiac egyik meghatározó szereplőjévé vált és most új ötlettel rukkolt elő. Levchin tisztában van azzal, hogy az emberek nem akarnak reklámhordozókká válni és nem szeretnének örökké hirdetéseket nézni a személyes oldalaikon. Éppen ezért a reklámok engedélyezése mindenki számára szabadon választott lesz. A szakember és kolléganője, Sonya Chowla szerint az emberek sokkal inkább meggyőzhetők, ha a döntés az ő kezükben van. Elég csak megnézni, hogy hány a Nike vagy a Coca-Cola feliratos pólót viselő fiatalt lehet látni van az utcán.
"Úgy gondoljuk, hogy meggyőzhetjük az embereket arról, hogy legyenek egy adott márka hordozói, sőt nagykövetei" - közölte Sonya Chowla. Lisa Weinstein, a Mindshare reklámügynökség vezetője sem tartja az ötletet rossznak. Sőt, úgy vélte, ezekkel a reklámokkal emelhető lenne egy adott profil értéke. A Slide.com-nak máris sikerült két céget megnyernie az ötlet támogatására, az egyik a Paramount Pictures, a másik a Discovery Channel. A reklámipar képviselői azt remélik, hogy így azokat a fiatalokat is elérhetik, akik kevés időt töltenek a televízió előtt, nem igazán olvasnak újságokat. "Amennyiben az elképzelésünk beválik és népszerű lesz, nem tartom kizártnak, hogy jövőre a tőzsdére menjen a cég" - mondta Max Levchin
Max Levchin |
Levchin ezúttal a közösségi portálok reklámokkal való meghódítására készül. Ez elég nehéz feladat, ugyanis a nagy közösségi oldalak nem igazán lelkesednek a hirdetésekért, ugyanis - joggal - attól tartanak, hogy ezek a tartalmak elijeszthetik a felhasználókat, hiszen egy ilyen honlapra általában nem reklámok nézegetése miatt látogatnak az emberek. A PayPal 32 éves társalapítójának ötlete azonban érdekes: a reklámokat csak azok láthatnák, akik ezt szeretnék.
A cég rövid időn belül a widgetpiac egyik meghatározó szereplőjévé vált és most új ötlettel rukkolt elő. Levchin tisztában van azzal, hogy az emberek nem akarnak reklámhordozókká válni és nem szeretnének örökké hirdetéseket nézni a személyes oldalaikon. Éppen ezért a reklámok engedélyezése mindenki számára szabadon választott lesz. A szakember és kolléganője, Sonya Chowla szerint az emberek sokkal inkább meggyőzhetők, ha a döntés az ő kezükben van. Elég csak megnézni, hogy hány a Nike vagy a Coca-Cola feliratos pólót viselő fiatalt lehet látni van az utcán.
"Úgy gondoljuk, hogy meggyőzhetjük az embereket arról, hogy legyenek egy adott márka hordozói, sőt nagykövetei" - közölte Sonya Chowla. Lisa Weinstein, a Mindshare reklámügynökség vezetője sem tartja az ötletet rossznak. Sőt, úgy vélte, ezekkel a reklámokkal emelhető lenne egy adott profil értéke. A Slide.com-nak máris sikerült két céget megnyernie az ötlet támogatására, az egyik a Paramount Pictures, a másik a Discovery Channel. A reklámipar képviselői azt remélik, hogy így azokat a fiatalokat is elérhetik, akik kevés időt töltenek a televízió előtt, nem igazán olvasnak újságokat. "Amennyiben az elképzelésünk beválik és népszerű lesz, nem tartom kizártnak, hogy jövőre a tőzsdére menjen a cég" - mondta Max Levchin