Berta Sándor
Nem kellenek az eBay és a Google tévéreklámjai?
Az amerikai kábeltelevíziós versenyszervezet megszakította az eBay online aukciós portál tv-reklámjának tesztüzemét. Mindez nem kecsegteti túl sok jóval a hagyományos sajtóorgánumokban hirdetni akaró internetes cégeket.
A Cabletelevision Advertising Bureau (CAB) döntése alighanem érzékenyen érinti a Googlet. A reklámok tesztelését végző konzorcium tíz tagja, köztük például a Toyota és a Microsoft szintén meglepődtek a határozaton.
Mindez azt jelentheti, hogy az eBay, a Google és a többi online vállalat azon terve, hogy a hagyományos sajtóorgánumokban is hirdessenek, zsákutcába jutott. A konzorciumot tavaly alapították azzal a céllal, hogy teszteljék az eBay hirdetési rendszerét és a segítségével a résztvevők reklámidőhöz jussanak. Mivel azonban a CAB kiszállt az üzletből, nem érdemes tovább fenntartani a konzorciumot sem, hiszen az eBay nem tud számukra reklámidőt biztosítani.
A döntés azért érinti különösen érzékenyen az eBayt, mert korábban már a rádiók is érzékeltették: nem örülnek túlzottan az új reklámlehetőséget kereső online vállalatoknak. A legnagyobb ellenkezést maga a hirdetési rendszer váltotta ki, ami gyakorlatilag automatizálná a reklámfolyamatot és teljesen eltűnne az emberi tényező, ezáltal pedig a televíziók és rádiók vezetői szerint a hirdetések tömegárucikké válnának, értékük pedig csökkenne.
Az ESPN, a Discovery Networks, az MTV, a Lifetime és a Turner heteken át tanulmányozták a megoldást és ezután hozták meg a döntésüket. "Kialakult bennünk egy vélemény és ez negatív volt" - indokolta a döntést Sean Cunningham, a CAB elnöke.
A Cabletelevision Advertising Bureau (CAB) döntése alighanem érzékenyen érinti a Googlet. A reklámok tesztelését végző konzorcium tíz tagja, köztük például a Toyota és a Microsoft szintén meglepődtek a határozaton.
Mindez azt jelentheti, hogy az eBay, a Google és a többi online vállalat azon terve, hogy a hagyományos sajtóorgánumokban is hirdessenek, zsákutcába jutott. A konzorciumot tavaly alapították azzal a céllal, hogy teszteljék az eBay hirdetési rendszerét és a segítségével a résztvevők reklámidőhöz jussanak. Mivel azonban a CAB kiszállt az üzletből, nem érdemes tovább fenntartani a konzorciumot sem, hiszen az eBay nem tud számukra reklámidőt biztosítani.
A döntés azért érinti különösen érzékenyen az eBayt, mert korábban már a rádiók is érzékeltették: nem örülnek túlzottan az új reklámlehetőséget kereső online vállalatoknak. A legnagyobb ellenkezést maga a hirdetési rendszer váltotta ki, ami gyakorlatilag automatizálná a reklámfolyamatot és teljesen eltűnne az emberi tényező, ezáltal pedig a televíziók és rádiók vezetői szerint a hirdetések tömegárucikké válnának, értékük pedig csökkenne.
Az ESPN, a Discovery Networks, az MTV, a Lifetime és a Turner heteken át tanulmányozták a megoldást és ezután hozták meg a döntésüket. "Kialakult bennünk egy vélemény és ez negatív volt" - indokolta a döntést Sean Cunningham, a CAB elnöke.