Gyurkity Péter
A Google megtörné a szabadalomhiénákat
A keresőcég illetékesei szerint az amerikai szabadalmi rendszer alapjában véve hibás és krízishelyzetbe jutott a sok hiéna miatt. Az Apple és az IBM veteránjai óvatosabban fogalmaznak és a bíróságokra bíznák a rendrakást.
A Stanford Summit alatt elhangzott beszédében Michelle Lee, a Google jogi szakértője meglehetősen élesen fogalmazott és kifejtette azon véleményét, miszerint a teljes szabadalmi rendszer alapos felülvizsgálatra és átdolgozásra szorul. A szabadalmi hivatalt ráadásul elönti az új beadványok tengere és sokszor képtelen garantálni a szabadalmak elvárt kidolgozottságát és részletességét.
A fő probléma azonban azon hiénáknak, cégeknek a száma, amelyek kifejezetten pénzszerzési lehetőséget látnak a rendszerben és a perekkel való fenyegetőzésben. Példaként említette a Research in Motion, a BlackBerry gyártójának esetét, amely tavaly májusban 612 millió dolláros kártérítés megfizetése árán tudott csak megegyezni, így meglehetősen kellemetlen meglepetéssel zárta negyedévét. Mindez valóságos aknamezőt jelent azon informatikai cégek számára, amelyek bármelyik lépésnél belefuthatnak egy ilyen komoly perbe.
Érdekes, hogy az ágazat többi cége, különösen azok, amelyek komoly múltra tekintenek vissza, jóval óvatosabban fogalmaznak az ifjú titánnál. Chip Lutton, az Apple jogi ügyekért felelős csoportjának első embere szerint nincs krízishelyzet, éppen ellenkezőleg, az amerikai a világ legjobban működő szabadalmi rendszere. Azt azonban ő is elismeri, hogy a szabadalmi kérvények száma egy folyamatosan növekvő buborékot képez, amelyet előbb-utóbb korlátozni kell majd.
David Kappos az IBM részéről egyetértett az Apple állásfoglalásával, ami sokak szerint annak jele, hogy a nagy öregek - mint a fenti két cég - sokkal jobban alkalmazkodnak a feltételekhez mint a Google. Ők ugyanis a bíróságokra bíznák a rendteremtést, amelyek dönthetnek a vitás esetekben.
A Stanford Summit alatt elhangzott beszédében Michelle Lee, a Google jogi szakértője meglehetősen élesen fogalmazott és kifejtette azon véleményét, miszerint a teljes szabadalmi rendszer alapos felülvizsgálatra és átdolgozásra szorul. A szabadalmi hivatalt ráadásul elönti az új beadványok tengere és sokszor képtelen garantálni a szabadalmak elvárt kidolgozottságát és részletességét.
A fő probléma azonban azon hiénáknak, cégeknek a száma, amelyek kifejezetten pénzszerzési lehetőséget látnak a rendszerben és a perekkel való fenyegetőzésben. Példaként említette a Research in Motion, a BlackBerry gyártójának esetét, amely tavaly májusban 612 millió dolláros kártérítés megfizetése árán tudott csak megegyezni, így meglehetősen kellemetlen meglepetéssel zárta negyedévét. Mindez valóságos aknamezőt jelent azon informatikai cégek számára, amelyek bármelyik lépésnél belefuthatnak egy ilyen komoly perbe.
Érdekes, hogy az ágazat többi cége, különösen azok, amelyek komoly múltra tekintenek vissza, jóval óvatosabban fogalmaznak az ifjú titánnál. Chip Lutton, az Apple jogi ügyekért felelős csoportjának első embere szerint nincs krízishelyzet, éppen ellenkezőleg, az amerikai a világ legjobban működő szabadalmi rendszere. Azt azonban ő is elismeri, hogy a szabadalmi kérvények száma egy folyamatosan növekvő buborékot képez, amelyet előbb-utóbb korlátozni kell majd.
David Kappos az IBM részéről egyetértett az Apple állásfoglalásával, ami sokak szerint annak jele, hogy a nagy öregek - mint a fenti két cég - sokkal jobban alkalmazkodnak a feltételekhez mint a Google. Ők ugyanis a bíróságokra bíznák a rendteremtést, amelyek dönthetnek a vitás esetekben.