Gyurkity Péter
Egyesülhet a Google és a YouTube
Iparági értesülések szerint a keresőcég jelenleg is tárgyal a népszerű portál felvásárlásáról, amelyet körülbelül 1,6 milliárd dollárért vehetnek meg. Előfordulhat, hogy mások is érdeklődnek az oldal iránt.
Az első ilyen híresztelés a TechCrunch jóvoltából bukkant fel, amely pénteken arról írt, hogy az egyeztetésekhez közel álló személyek szerint hamarosan létrejöhet a házasság. Ezzel a Google igen jó helyzetbe kerülne a videoreklámok piacán, a YouTube pedig kellemes hátszélben navigálhatna tovább, növelve az oldal látogatottságát, esetleg új szolgáltatásokkal kibővítve azt.
"A YouTube most egyértelműen a legizgalmasabb oldal a weben, amely idővel jóval többet is érhet, mint a most felbukkant 1,6 milliárdos összeg" - jelentette ki Jordan Rohan, az RBC elemzője. Szerinte a megállapodás révén kiváló módon egyesülne a portál közönsége és a keresőcég hirdetési megoldása, utóbbi pedig igencsak megerősítené helyzetét a videók terén a Yahoo-val és sok egyéb kisebb céggel szemben. A Reuters értesülése szerint az oldal iránt többen érdeklődnek, és a YouTube vezetői legutóbb 1,5 milliárdot kértek a potenciális vásárlóktól.
A kimagasló népszerűség nem véletlen, hiszen a YouTube az összes videókeresések 47 százalékát bonyolítja le, a szintén sűrűn látogatott MySpace itt csak 22, a Google maga pedig mindössze 11 százalékkal van jelen. A havonta mintegy 32 millió látogató megszerzése nem kis nyereség lenne a felvásárlónak, a Google pedig minden bizonnyal jól tudná hasznosítani ezt a bázist - még akkor is, ha Mark Cuban, a HDNet társalapítója nemrég úgy nyilatkozott, hogy csak egy idióta venné meg a YouTube-ot.
A híresztelésekre egyik oldalon sem reagáltak, könnyen lehet azonban, hogy a 2005 februárjában indult portál a napokban új gazdára talál.
Az első ilyen híresztelés a TechCrunch jóvoltából bukkant fel, amely pénteken arról írt, hogy az egyeztetésekhez közel álló személyek szerint hamarosan létrejöhet a házasság. Ezzel a Google igen jó helyzetbe kerülne a videoreklámok piacán, a YouTube pedig kellemes hátszélben navigálhatna tovább, növelve az oldal látogatottságát, esetleg új szolgáltatásokkal kibővítve azt.
"A YouTube most egyértelműen a legizgalmasabb oldal a weben, amely idővel jóval többet is érhet, mint a most felbukkant 1,6 milliárdos összeg" - jelentette ki Jordan Rohan, az RBC elemzője. Szerinte a megállapodás révén kiváló módon egyesülne a portál közönsége és a keresőcég hirdetési megoldása, utóbbi pedig igencsak megerősítené helyzetét a videók terén a Yahoo-val és sok egyéb kisebb céggel szemben. A Reuters értesülése szerint az oldal iránt többen érdeklődnek, és a YouTube vezetői legutóbb 1,5 milliárdot kértek a potenciális vásárlóktól.
A kimagasló népszerűség nem véletlen, hiszen a YouTube az összes videókeresések 47 százalékát bonyolítja le, a szintén sűrűn látogatott MySpace itt csak 22, a Google maga pedig mindössze 11 százalékkal van jelen. A havonta mintegy 32 millió látogató megszerzése nem kis nyereség lenne a felvásárlónak, a Google pedig minden bizonnyal jól tudná hasznosítani ezt a bázist - még akkor is, ha Mark Cuban, a HDNet társalapítója nemrég úgy nyilatkozott, hogy csak egy idióta venné meg a YouTube-ot.
A híresztelésekre egyik oldalon sem reagáltak, könnyen lehet azonban, hogy a 2005 februárjában indult portál a napokban új gazdára talál.