Gyurkity Péter
Web 2.0: nagyobb a füstje mint a lángja
A fenti gyűjtőnéven összefoglalt tartalommegosztó, illetve a felhasználók által beküldött anyagokra támaszkodó oldalak - YouTube, Flickr stb. - iránt jóval alacsonyabb az érdeklődés, mint ahogy azt a híradások sejtetik.
A Reuters a Hitwise friss felmérése hivatkozva számolt be arról, hogy az egyébként népszerű és egyre nagyobb tábort mozgósító portálok látogatottsága, a felhasználók részvételi aránya jóval alacsonyabb annál, mint ahogy azt a híradások alapján gondolnánk.
Az internetezők igen alacsony százaléka szánja rá magát saját tartalmak beküldésére, a túlnyomó többség továbbra is a hagyományos tévénézők, azaz a passzív résztvevők kategóriájába tartozik.
Az elmúlt két évben ezek a tartalommegosztásra, a beküldött anyagokra építő weboldalak meghatszorozták látogatottságukat, ám jó részük továbbra sem tudta aktivizálni a tömegeket. Példaként említik a Google által felvásárolt YouTube-ot, amelynél például az összes látogató mindössze 0,16 százaléka tölti fel saját összeállítását, felvételét. A Yahoo szintén népszerű képmegosztó oldala, a Flickr esetében ez 0,2 százalékot tesz ki, amely szintén nem túl jó eredmény. A nagy többség passzívan figyel, vagyis kizárólag azért jár ezen internetes oldalakra, hogy mások alkotásaiban gyönyörködjön.
A nagy kivétel ebben a csoportban a Wikipédia, amelynél a látogatások 4,6 százalékban irányulnak a meglévő tartalom kibővítésére, szerkesztésére. Jó példaként említik továbbá a felhasználók körében is igen jól ismert MySpace, a Facebook, illetve a Photobucket oldalait. Ami az általános képet illeti, itt a megfigyelők pozitív fejleményekről számoltak be, hiszen a tengerentúlon az összes webes forgalom 12 százaléka már a nagyobb felhasználói részvételre építő webkettes oldalakon összpontosul. Ez két évvel ezelőtt mindössze 2 százalékban volt mérhető, a növekedés így figyelemre méltó.
A Reuters a Hitwise friss felmérése hivatkozva számolt be arról, hogy az egyébként népszerű és egyre nagyobb tábort mozgósító portálok látogatottsága, a felhasználók részvételi aránya jóval alacsonyabb annál, mint ahogy azt a híradások alapján gondolnánk.
Az internetezők igen alacsony százaléka szánja rá magát saját tartalmak beküldésére, a túlnyomó többség továbbra is a hagyományos tévénézők, azaz a passzív résztvevők kategóriájába tartozik.
Az elmúlt két évben ezek a tartalommegosztásra, a beküldött anyagokra építő weboldalak meghatszorozták látogatottságukat, ám jó részük továbbra sem tudta aktivizálni a tömegeket. Példaként említik a Google által felvásárolt YouTube-ot, amelynél például az összes látogató mindössze 0,16 százaléka tölti fel saját összeállítását, felvételét. A Yahoo szintén népszerű képmegosztó oldala, a Flickr esetében ez 0,2 százalékot tesz ki, amely szintén nem túl jó eredmény. A nagy többség passzívan figyel, vagyis kizárólag azért jár ezen internetes oldalakra, hogy mások alkotásaiban gyönyörködjön.
A nagy kivétel ebben a csoportban a Wikipédia, amelynél a látogatások 4,6 százalékban irányulnak a meglévő tartalom kibővítésére, szerkesztésére. Jó példaként említik továbbá a felhasználók körében is igen jól ismert MySpace, a Facebook, illetve a Photobucket oldalait. Ami az általános képet illeti, itt a megfigyelők pozitív fejleményekről számoltak be, hiszen a tengerentúlon az összes webes forgalom 12 százaléka már a nagyobb felhasználói részvételre építő webkettes oldalakon összpontosul. Ez két évvel ezelőtt mindössze 2 százalékban volt mérhető, a növekedés így figyelemre méltó.