Berta Sándor
Frusztrálja az embereket a funkciógazdagság
A mobiltelefon-gyártó cégek, illetve a mobilszolgáltatók és az előfizetők gyakorlatilag "elbeszélnek" egymás mellett. Előbbi tábor nem akarja meghallani az emberek igényeit - derül ki egy átfogó tanulmányból.
A felhasználókat leginkább az zavarja, hogy a mobiltelefon-gyártók egyre nagyobb gondot fordítanak arra, hogy az új készülékek minél többet tudjanak, azonban úgy tűnik, hogy ez egyre kevésbé tetszik az embereknek. Egy kívülállónak az tűnhet fel leginkább, hogy hiányzik a párbeszéd a két fél között. A gyártók egyre gyorsabban dobják piacra az új modelleket, amik csillognak-villognak, azonban folyamatosan nő azoknak a száma, akik nem funkciógazdagságra vágynak, hanem arra, hogy a meglévő funkciók minőségét növeljék.
A Forum to Advance the Mobil Experience (FAME) szervezet megbízásából elkészített Global Mobile Mindset Audit tanulmányhoz a szakemberek a világ 37 országában összesen 15 000 előfizetőt kérdeztek meg. A legnagyobb hiányosságként egyértelműen a mobiltelefon-gyártók és a mobilszolgáltatók ügyfeleikkel való rossz kommunikációját tartották a kutatók. Megállapításuk szerint mind a kisigényűek, mind a csillogásra, funkciógazdagságra vágyó előfizetők alapvetően frusztráltak. Egyik csoport tagjai sem azt kapják, amit elvárnának.
A legtöbb felhasználó ugyanis szinte csak telefonál, illetve néha SMS-t vagy MMS-t küld, és maximum az ébresztő funkciót használja, de semmi szüksége nincs a beépített kamerára, videotelefon-lehetőségre, MP3-lejátszóra vagy a naptárfunkcióra. A legnagyobb meglepetés azonban nem ez okozta, hanem az, hogy a fejlődő országokban viszont pont ez utóbbi dolgokat tartják a legtöbbre az előfizetők és ezeket is használják a leggyakrabban. Ennek oka az lehet, hogy sok helyen nincs internethozzáférés, így például nincs webkamera sem, jól jön a videotelefon-funkció.
"A frusztráció már az üzletekbe való belépéskor megvan, mert a legtöbb ember úgy érzi, túl kevés információt kap az eladóktól, lassú a kiszolgálás és úgy távoznak, hogy nem lettek okosabb a belépésük óta" - jelentette ki Dave Murray, a FAME vezetője.
A felhasználókat leginkább az zavarja, hogy a mobiltelefon-gyártók egyre nagyobb gondot fordítanak arra, hogy az új készülékek minél többet tudjanak, azonban úgy tűnik, hogy ez egyre kevésbé tetszik az embereknek. Egy kívülállónak az tűnhet fel leginkább, hogy hiányzik a párbeszéd a két fél között. A gyártók egyre gyorsabban dobják piacra az új modelleket, amik csillognak-villognak, azonban folyamatosan nő azoknak a száma, akik nem funkciógazdagságra vágynak, hanem arra, hogy a meglévő funkciók minőségét növeljék.
A Forum to Advance the Mobil Experience (FAME) szervezet megbízásából elkészített Global Mobile Mindset Audit tanulmányhoz a szakemberek a világ 37 országában összesen 15 000 előfizetőt kérdeztek meg. A legnagyobb hiányosságként egyértelműen a mobiltelefon-gyártók és a mobilszolgáltatók ügyfeleikkel való rossz kommunikációját tartották a kutatók. Megállapításuk szerint mind a kisigényűek, mind a csillogásra, funkciógazdagságra vágyó előfizetők alapvetően frusztráltak. Egyik csoport tagjai sem azt kapják, amit elvárnának.
A legtöbb felhasználó ugyanis szinte csak telefonál, illetve néha SMS-t vagy MMS-t küld, és maximum az ébresztő funkciót használja, de semmi szüksége nincs a beépített kamerára, videotelefon-lehetőségre, MP3-lejátszóra vagy a naptárfunkcióra. A legnagyobb meglepetés azonban nem ez okozta, hanem az, hogy a fejlődő országokban viszont pont ez utóbbi dolgokat tartják a legtöbbre az előfizetők és ezeket is használják a leggyakrabban. Ennek oka az lehet, hogy sok helyen nincs internethozzáférés, így például nincs webkamera sem, jól jön a videotelefon-funkció.
"A frusztráció már az üzletekbe való belépéskor megvan, mert a legtöbb ember úgy érzi, túl kevés információt kap az eladóktól, lassú a kiszolgálás és úgy távoznak, hogy nem lettek okosabb a belépésük óta" - jelentette ki Dave Murray, a FAME vezetője.