Berta Sándor
A magyar cégek 42%-nak van csak weboldala
A világ országaiban és gazdaságaiban egyre nagyobb szerepet játszik az internet. A BITKOM német szervezet azt próbálta felmérni, melyik államban a cégek hány százalékának van saját weboldala.
A lista első helyén Svédország található, itt a cégek 86 százalékának van honlapja. A második 83 százalékos értékével Dánia lett, míg a harmadik helyet 80 százalékos adatával Finnország szerezte meg. Hollandia (79 százalék) lett a negyedik, Ausztria (78 százalék) az ötödik, Nagy-Britannia (75 százalék) a hatodik, Németország (73 százalék) pedig a hetedik. A 2004-ben az Európai Unióhoz csatlakozott tagállamok közül Csehország végzett a legelőkelőbb helyen a maga 70 százalékos értékével. A lista kilencedik helyén Belgium (69 százalék), míg a tizedik helyén Írország (64 százalék) található.
"Érdekesség, hogy immár nemcsak a nagy konszernek, de a kisebb cégek is kihasználják a világháló nyújtotta lehetőségeket. A honlapokon egyre több az interaktív és a multimédiás tartalom" - jelentette ki Jörg Menno Harms, a BITKOM alelnöke.
Az európai uniós átlagot tekintve tavaly a vállalatok 64 százalékának volt honlapja. Sajnos, a felmérésben Magyarország nem jött ki jól, hiszen Lettországgal a lista végén végeztünk, ami nem fest túl jó képet a hazai helyzetről. Hazánk 42 százalékos adatával a 25 európai uniós tagország közül csak a huszonnegyedik lett és csupán Lettországot (34 százalék) tudta megelőzni. A felmérésben ugyanakkor nem szerepel a két új tagország, Románia és Bulgária.
A céges honlapok mellett fontos az is, hogy egy adott államban hány online bolt található. A németek e szempontból is az élmezőnyhöz tartoznak, tavaly már több mint 40 milliárd eurót költöttek a német felhasználók az internetes áruházakban. A cégek közötti elektronikus tranzakciók értéke pedig 2006-ban meghaladta a 400 milliárd eurót. 2009-re Németországban az online kereskedelemből származó forgalom kereken 700 milliárd euró lesz, amiben a szakemberek szerint mindenképpen nagy szerepet játszik, hogy a helyi cégek háromnegyedének van honlapja.
A lista első helyén Svédország található, itt a cégek 86 százalékának van honlapja. A második 83 százalékos értékével Dánia lett, míg a harmadik helyet 80 százalékos adatával Finnország szerezte meg. Hollandia (79 százalék) lett a negyedik, Ausztria (78 százalék) az ötödik, Nagy-Britannia (75 százalék) a hatodik, Németország (73 százalék) pedig a hetedik. A 2004-ben az Európai Unióhoz csatlakozott tagállamok közül Csehország végzett a legelőkelőbb helyen a maga 70 százalékos értékével. A lista kilencedik helyén Belgium (69 százalék), míg a tizedik helyén Írország (64 százalék) található.
"Érdekesség, hogy immár nemcsak a nagy konszernek, de a kisebb cégek is kihasználják a világháló nyújtotta lehetőségeket. A honlapokon egyre több az interaktív és a multimédiás tartalom" - jelentette ki Jörg Menno Harms, a BITKOM alelnöke.
Az európai uniós átlagot tekintve tavaly a vállalatok 64 százalékának volt honlapja. Sajnos, a felmérésben Magyarország nem jött ki jól, hiszen Lettországgal a lista végén végeztünk, ami nem fest túl jó képet a hazai helyzetről. Hazánk 42 százalékos adatával a 25 európai uniós tagország közül csak a huszonnegyedik lett és csupán Lettországot (34 százalék) tudta megelőzni. A felmérésben ugyanakkor nem szerepel a két új tagország, Románia és Bulgária.
A céges honlapok mellett fontos az is, hogy egy adott államban hány online bolt található. A németek e szempontból is az élmezőnyhöz tartoznak, tavaly már több mint 40 milliárd eurót költöttek a német felhasználók az internetes áruházakban. A cégek közötti elektronikus tranzakciók értéke pedig 2006-ban meghaladta a 400 milliárd eurót. 2009-re Németországban az online kereskedelemből származó forgalom kereken 700 milliárd euró lesz, amiben a szakemberek szerint mindenképpen nagy szerepet játszik, hogy a helyi cégek háromnegyedének van honlapja.