Specker Balázs
A Friendster szabadalmaztatta a közösségi hálót
Az online közösségi hálózatok úttörőjének számító Friendster hamar kegyvesztetté vált a vetélytársakkal szemben. Az egykor szebb napokat is látott oldal most abban bízik, hogy némi ráncfelvarrás és egy napokban megkapott szabadalom révén újra a csúcsra törhet.
Nem lesz egyszerű felvenni a versenyt az óriási népszerűségnek örvendő MySpace-szel és társaival szemben. A pár napja megkapott jogok azonban jelentős fegyvernek bizonyulhat a Friendster kezében, ha máshogy nem is, pénzügyileg biztosan. A szabadalom leírása olyan online számítógépes rendszerről szól, amelyek révén kapcsolatot létesíthetnek és kommunikálhatnak egymással a felhasználók, és e kapcsolataikat közösségi hálózatokon belül rendezhetik - áll a cég sajtóközleményében.
"Már régóta vártunk a szabadalomra; rengeteg időt fektetünk bele. Ez is alátámasztja technikai vezető szerepünket a piacon" - kommentálta a fejleményeket Kent Lindstorm, a Friendster elnöke a ZDNet oldalán. Az elemzők egy része úgy véli, hogy a most megkapott szabadalom jogi előnyhöz juttathatja a Friendstert, ha az úgy dönt, perhadjáratot indít riválisai ellen.
Lindstorm meglehetősen szűkszavú volt a cég jövőbeni terveivel kapcsolatban. A vezető mindössze annyit közölt, hogy a szellemi tulajdon megóvása mellett versenyképesnek kell maradniuk a piacon. "Nem lehet nyakra-főre beperelni mindenkit. Pillanatnyilag keressük a helyünket" - fogalmazott tömören Lindstorm. Hogy pereskedésre adja-e a fejét a Friendster az nagyrészt attól is függ majd, hogy mennyire válnak be az oldalon foganasított fejlesztések.
Az online vállalkozásokat figyelemmel kísérő Alexa szerint a Friendster egészséges növekedésen ment keresztül az elmúlt hat hónapban. Mióta februárban hozzáfogtak a változtatásokhoz, napi látogatottságuk 3000-ről 9000-re emelkedett. Ez a speciális mutató valójában egy becslés, amely azt jelzi, hogy egymillió - véletlenszerűen kiválasztott - internetező közül mennyien használják az oldalt. A MySpace ezzel szemben nagyjából változatlan teljesítményt mutatott, "nézettségi indexe" 30 ezerről 35 ezerre nőtt.
Nem lesz egyszerű felvenni a versenyt az óriási népszerűségnek örvendő MySpace-szel és társaival szemben. A pár napja megkapott jogok azonban jelentős fegyvernek bizonyulhat a Friendster kezében, ha máshogy nem is, pénzügyileg biztosan. A szabadalom leírása olyan online számítógépes rendszerről szól, amelyek révén kapcsolatot létesíthetnek és kommunikálhatnak egymással a felhasználók, és e kapcsolataikat közösségi hálózatokon belül rendezhetik - áll a cég sajtóközleményében.
"Már régóta vártunk a szabadalomra; rengeteg időt fektetünk bele. Ez is alátámasztja technikai vezető szerepünket a piacon" - kommentálta a fejleményeket Kent Lindstorm, a Friendster elnöke a ZDNet oldalán. Az elemzők egy része úgy véli, hogy a most megkapott szabadalom jogi előnyhöz juttathatja a Friendstert, ha az úgy dönt, perhadjáratot indít riválisai ellen.
Lindstorm meglehetősen szűkszavú volt a cég jövőbeni terveivel kapcsolatban. A vezető mindössze annyit közölt, hogy a szellemi tulajdon megóvása mellett versenyképesnek kell maradniuk a piacon. "Nem lehet nyakra-főre beperelni mindenkit. Pillanatnyilag keressük a helyünket" - fogalmazott tömören Lindstorm. Hogy pereskedésre adja-e a fejét a Friendster az nagyrészt attól is függ majd, hogy mennyire válnak be az oldalon foganasított fejlesztések.
Az online vállalkozásokat figyelemmel kísérő Alexa szerint a Friendster egészséges növekedésen ment keresztül az elmúlt hat hónapban. Mióta februárban hozzáfogtak a változtatásokhoz, napi látogatottságuk 3000-ről 9000-re emelkedett. Ez a speciális mutató valójában egy becslés, amely azt jelzi, hogy egymillió - véletlenszerűen kiválasztott - internetező közül mennyien használják az oldalt. A MySpace ezzel szemben nagyjából változatlan teljesítményt mutatott, "nézettségi indexe" 30 ezerről 35 ezerre nőtt.