Gyurkity Péter
Előretörőben a kicsik az LCD-tévék piacán
A tengerentúlon az ünnepek előtt igencsak jól teljesítettek a kevésbé ismert, másodvonalbeli gyártók, akik vonzó áraikkal igyekeztek kifogni a szelet a nagyok vitorlájából. A technológia fejlődésével tovább olvadhat a nagy cégek előnye.
A DigiTimes a DisplaySearch adataira hivatkozva számolt be az észak-amerikai eladásokról a Hálaadást követő időszakban. Eszerint az ünnepi vásárlói szezont közvetlenül megelőző napokban kiugróan jól teljesítettek a másodvonalbeli, kevésbé ismert LCD-TV gyártók, amelyek elsősorban alacsony árakkal, kedvezményekkel és új termékekkel igyekeztek meghódítani a vásárlókat. Bár a piac legnagyobb részét továbbra is az öt legismertebb márka tartja a kezében, a kicsik előretörése változást hozhat.
Az említett öt nagy - a Samsung, a Sharp, a Sony, a Philips és az LG Electronics (LGE) - a globális piac 60 százaléka felett uralkodik, és továbbra is magabiztosan vezet az eladások összesített értékében. Az első tízbe azonban olyan kicsik is beverekedték magukat, mint a Syntax-Brillian, a Polaroid és a Magnavox (amely a Royal Philips Electronics egyik olcsóbb márkája), miközben a Hálaadást követő napokban egészen furcsán alakult a forgalom megoszlása. A legtöbb LCD-televíziót ugyanis a kutatócég adatai szerint a Tru Tech adta el, a második helyen a Westinghouse végzett, míg a harmadik a Funai belépő szintű márkája, a Sylvania lett. A Sony csak az ötödik helyre futott be, ami mindenképpen jelzésértékű.
A szakemberek egyetértenek abban, hogy a kicsik előretörését elsősorban a gyorsan csökkenő árak, a folyamatosan fejlődő, tovább finomodó technológia, ezzel egy időben pedig a költségek leszorítása eredményezte. Bár nem tartják valószínűnek, hogy a kisebb gyártók sokáig folytathatják az agresszív árstratégiát, a kiadások visszafogása, a gyártási költségek alacsonyan tartása mégis erőt adhat ezeknek a márkáknak. Számukra igazából a kijelzőméretek további növekedése és a nagyok kifogyhatatlan utánpótlása jelenthet nagy kihívást, amelyet többnyire csak a további árzuhanással védhetnek ki.
Amennyiben azonban a kedvező árak mellett ismertségüket is fokozatosan növelni tudják, ezek a ma még olcsóbb, kis jelentőségű márkák komoly szeletet ragadhatnak ki a piacból, tovább faragva az öt óriás előnyéből. Mindez nekünk vásárlóknak is jól jöhet, hiszen tovább eshet majd a kijelzők ára.
A DigiTimes a DisplaySearch adataira hivatkozva számolt be az észak-amerikai eladásokról a Hálaadást követő időszakban. Eszerint az ünnepi vásárlói szezont közvetlenül megelőző napokban kiugróan jól teljesítettek a másodvonalbeli, kevésbé ismert LCD-TV gyártók, amelyek elsősorban alacsony árakkal, kedvezményekkel és új termékekkel igyekeztek meghódítani a vásárlókat. Bár a piac legnagyobb részét továbbra is az öt legismertebb márka tartja a kezében, a kicsik előretörése változást hozhat.
Az említett öt nagy - a Samsung, a Sharp, a Sony, a Philips és az LG Electronics (LGE) - a globális piac 60 százaléka felett uralkodik, és továbbra is magabiztosan vezet az eladások összesített értékében. Az első tízbe azonban olyan kicsik is beverekedték magukat, mint a Syntax-Brillian, a Polaroid és a Magnavox (amely a Royal Philips Electronics egyik olcsóbb márkája), miközben a Hálaadást követő napokban egészen furcsán alakult a forgalom megoszlása. A legtöbb LCD-televíziót ugyanis a kutatócég adatai szerint a Tru Tech adta el, a második helyen a Westinghouse végzett, míg a harmadik a Funai belépő szintű márkája, a Sylvania lett. A Sony csak az ötödik helyre futott be, ami mindenképpen jelzésértékű.
A szakemberek egyetértenek abban, hogy a kicsik előretörését elsősorban a gyorsan csökkenő árak, a folyamatosan fejlődő, tovább finomodó technológia, ezzel egy időben pedig a költségek leszorítása eredményezte. Bár nem tartják valószínűnek, hogy a kisebb gyártók sokáig folytathatják az agresszív árstratégiát, a kiadások visszafogása, a gyártási költségek alacsonyan tartása mégis erőt adhat ezeknek a márkáknak. Számukra igazából a kijelzőméretek további növekedése és a nagyok kifogyhatatlan utánpótlása jelenthet nagy kihívást, amelyet többnyire csak a további árzuhanással védhetnek ki.
Amennyiben azonban a kedvező árak mellett ismertségüket is fokozatosan növelni tudják, ezek a ma még olcsóbb, kis jelentőségű márkák komoly szeletet ragadhatnak ki a piacból, tovább faragva az öt óriás előnyéből. Mindez nekünk vásárlóknak is jól jöhet, hiszen tovább eshet majd a kijelzők ára.