MTI
Megduplázná európai eladásait a Sharp
A Sharp célkitűzése, hogy az elkövetkező három esztendőben megkétszerezze európai eladásait. Céljának elérésében a lapos televíziók iránti kereslet erősödése, valamint nyomtató és napelem-cella üzletágának terjeszkedése segíti.
Az új modellek bevezetésétől a lapos televíziók világpiacának vezetője azt reméli, hogy megtarthatja vagy esetleg növelni is képes lesz európai piaci részesedését - jelentette ki a Sharp európai elnöke, Hans Kleis a CeBIT-en, a világ legnagyobb elektronikai vásárán. A Sharp európai eladásai a márciusban befejeződött 2004-es pénzügyi évben 330772 millió jent (3,15 milliárd dollárt) tettek ki; ezt szeretnék megduplázni. A Sharp részesedése a lapos televíziók piacán 25 százalék feletti; a cég arra számít, hogy az elkövetkező három évben az Európába szállított lapos televíziók száma megötszöröződik.
A társaság világpiaci terveiről már korábban beszámoltak: terveik szerint a 2004-es pénzügyi év 2,7 millió eladott LCD-képernyője 2006-ra hétmillióra emelkedhet. A bevételek kevésbé meredeken nőnek majd: Európában "csak" 200 százalékos többletre lehet számítani. A lapos televíziók ára tavaly 40 százalékkal csökkent, a tendencia változatlan marad, de az áresés lassulni fog, 2005-ben nem lesz több 20 százaléknál - állítja Kleis.
A napenergetikában használatos panelek gyártása is jelentőssé válik majd a cég számára, Jelenleg a Sharp a világ legnagyobb napelem-cella gyártója."Várakozásaink szerint 2007-ben elérhetjük a 670 millió eurós bevételt Európában" - jelentette ki Kleis. Ez háromszorosa a jelenlegi forgalomnak. A felfutásban az új európai és egyesült államokbeli üzemek, valamint a nagy projektek és a háztartási felhasználás iránt egyaránt egyre erősebb európai érdeklődés játszik meghatározó szerepet. A napenergetika piaca Japánban nem nő jelentős mértékben.
Németország adja jelenleg a napelem-cellák iránti európai kereslet 70 százalékát - hangsúlyozta Kleis, ám hozzátette, hogy dél-európai országok, például Spanyolország is jelentős támogatásban részesíti már a napenergetikai projekteket. Általánosságban azonban nem számítanak arra, hogy az európai támogatási politikák alapvetően megváltozzanak. Azon távoli területek számára, ahol a megújítható energia versenyre kelhet a fosszilis tüzelőanyagot használó erőművekkel, a Sharp új termékek bevezetését tervezi - jelentette ki az elnök.
A Sharp európai növekedésének java a kelet-európai térségből és Oroszországból ered - mondta el Kleis. 2004 második negyedében Európa nagyobb piaca lett a lapos televízióknak mint Japán. Egyedül Németországban mintegy 60 millió képcsöves televízió vár arra, hogy lapos készülékre cseréljék - áll a Sharp közleményében. A cég a CeBIT-re is hozott új LCD televíziókat - megcélozva a piac minden szegmensét. Együttműködve a részben tulajdonában lévő Löwe céggel, a Sharp megkezdte a gyártást második nem Japánban lévő, LCD televíziókat gyártó üzemében; e telephely a németországi Kronachban található. A társaság a nyomtatók piacán is előretörésre készül; új termékei segítségével évi 22 százalékos bővülésre számítanak.
Az új modellek bevezetésétől a lapos televíziók világpiacának vezetője azt reméli, hogy megtarthatja vagy esetleg növelni is képes lesz európai piaci részesedését - jelentette ki a Sharp európai elnöke, Hans Kleis a CeBIT-en, a világ legnagyobb elektronikai vásárán. A Sharp európai eladásai a márciusban befejeződött 2004-es pénzügyi évben 330772 millió jent (3,15 milliárd dollárt) tettek ki; ezt szeretnék megduplázni. A Sharp részesedése a lapos televíziók piacán 25 százalék feletti; a cég arra számít, hogy az elkövetkező három évben az Európába szállított lapos televíziók száma megötszöröződik.
A társaság világpiaci terveiről már korábban beszámoltak: terveik szerint a 2004-es pénzügyi év 2,7 millió eladott LCD-képernyője 2006-ra hétmillióra emelkedhet. A bevételek kevésbé meredeken nőnek majd: Európában "csak" 200 százalékos többletre lehet számítani. A lapos televíziók ára tavaly 40 százalékkal csökkent, a tendencia változatlan marad, de az áresés lassulni fog, 2005-ben nem lesz több 20 százaléknál - állítja Kleis.
A napenergetikában használatos panelek gyártása is jelentőssé válik majd a cég számára, Jelenleg a Sharp a világ legnagyobb napelem-cella gyártója."Várakozásaink szerint 2007-ben elérhetjük a 670 millió eurós bevételt Európában" - jelentette ki Kleis. Ez háromszorosa a jelenlegi forgalomnak. A felfutásban az új európai és egyesült államokbeli üzemek, valamint a nagy projektek és a háztartási felhasználás iránt egyaránt egyre erősebb európai érdeklődés játszik meghatározó szerepet. A napenergetika piaca Japánban nem nő jelentős mértékben.
Németország adja jelenleg a napelem-cellák iránti európai kereslet 70 százalékát - hangsúlyozta Kleis, ám hozzátette, hogy dél-európai országok, például Spanyolország is jelentős támogatásban részesíti már a napenergetikai projekteket. Általánosságban azonban nem számítanak arra, hogy az európai támogatási politikák alapvetően megváltozzanak. Azon távoli területek számára, ahol a megújítható energia versenyre kelhet a fosszilis tüzelőanyagot használó erőművekkel, a Sharp új termékek bevezetését tervezi - jelentette ki az elnök.
A Sharp európai növekedésének java a kelet-európai térségből és Oroszországból ered - mondta el Kleis. 2004 második negyedében Európa nagyobb piaca lett a lapos televízióknak mint Japán. Egyedül Németországban mintegy 60 millió képcsöves televízió vár arra, hogy lapos készülékre cseréljék - áll a Sharp közleményében. A cég a CeBIT-re is hozott új LCD televíziókat - megcélozva a piac minden szegmensét. Együttműködve a részben tulajdonában lévő Löwe céggel, a Sharp megkezdte a gyártást második nem Japánban lévő, LCD televíziókat gyártó üzemében; e telephely a németországi Kronachban található. A társaság a nyomtatók piacán is előretörésre készül; új termékei segítségével évi 22 százalékos bővülésre számítanak.