Gyurkity Péter
Megkezdődik a nagyméretű LCD tévék térhódítása
Szakértők a kínálat drasztikus megugrását valószínűsítik azt követően, hogy az első és második legnagyobb gyártó, a Samsung és az LG.Philips szinte egy időben jelentették be új gyártósoruk beindítását.
Az új, hetedik generációs gyártósorral mindkét vállalat a nagyméretű, 40-47 hüvelykes LCD kijelzők (televíziók) gyártására rendezkedett be. A Samsung esetében ez már a második ilyen üzem, míg a vetélytársnál az első, de állításuk szerint ez utóbbi méreteivel maga mögött hagyja a riválisokat. Szakértők egyetértenek abban, hogy az első két helyezett erőfeszítései révén megugorhat a kapacitás, ami az idei évben túlkínálatot és idővel nyomott árakat eredményezhet. Amennyiben ez valóban így lesz, belátható időn belül valóban megkezdődhet a nagyképernyős LCD televíziók térhódítása.
A Samsung novemberben kezdte meg a Line 7-2 névre keresztelt hetedik generációs gyártósor tesztüzemét. Ez két hónapig tartott, és a közlemény szerint végre beindulhat a sorozatgyártás. Ez kezdetben havi 45 ezer darab lemezt jelent, amit az év második felében megkétszereznének. Ily módon a Line 7-2 90 darabot állítana elő havonta, amit a Sony-val közösen működtetett első gyártósor jelenleg 60 ezres kapacitásának megnövelésével összesen 165 ezer darabot jelent majd. Minden egyes lemezből nyolc darab 40 hüvelykes kijelző készül el, ami tehát az év végére 1,32 millió havi darabszámot jelent.
Az LG 55 inches (~140 cm-es képátlójú) multifunkciós LCD tévéje
Az LG.Philips P7 nevű gyártósora szintén a napokban kezdi meg a teljes üzemet. Közleményük szerint kapacitása a harmadik negyedévben szintén 45 ezer darab lesz, amit 2007 elejére kétszereznek majd meg. Jelenlegi, hatodik generációs üzemük Gumi városában 32, illetve 37 hüvelykes kijelzők gyártására rendezkedett be, míg a pajui új gyártósor esetében már átállnak a 42 és 47 hüvelykes utódokra. Az itt gyártott "lemezek" mérete 1950 X 2250 mm, amiből nyolc darab 42, vagy hat darab 47 hüvelykes kijelző készül.
A költségek miatt csak igen kevesen engedhetnek meg maguknak ilyen kategóriájú beruházást. A Samsung több, mint 4 milliárd dollárt költött új gyártósorára - persze volt is miből, hiszen bejelentésük szerint forgalmuk 2005-ben meghaladta a 10 milliárd dollárt.
Az új, hetedik generációs gyártósorral mindkét vállalat a nagyméretű, 40-47 hüvelykes LCD kijelzők (televíziók) gyártására rendezkedett be. A Samsung esetében ez már a második ilyen üzem, míg a vetélytársnál az első, de állításuk szerint ez utóbbi méreteivel maga mögött hagyja a riválisokat. Szakértők egyetértenek abban, hogy az első két helyezett erőfeszítései révén megugorhat a kapacitás, ami az idei évben túlkínálatot és idővel nyomott árakat eredményezhet. Amennyiben ez valóban így lesz, belátható időn belül valóban megkezdődhet a nagyképernyős LCD televíziók térhódítása.
A Samsung novemberben kezdte meg a Line 7-2 névre keresztelt hetedik generációs gyártósor tesztüzemét. Ez két hónapig tartott, és a közlemény szerint végre beindulhat a sorozatgyártás. Ez kezdetben havi 45 ezer darab lemezt jelent, amit az év második felében megkétszereznének. Ily módon a Line 7-2 90 darabot állítana elő havonta, amit a Sony-val közösen működtetett első gyártósor jelenleg 60 ezres kapacitásának megnövelésével összesen 165 ezer darabot jelent majd. Minden egyes lemezből nyolc darab 40 hüvelykes kijelző készül el, ami tehát az év végére 1,32 millió havi darabszámot jelent.
Az LG 55 inches (~140 cm-es képátlójú) multifunkciós LCD tévéje
Az LG.Philips P7 nevű gyártósora szintén a napokban kezdi meg a teljes üzemet. Közleményük szerint kapacitása a harmadik negyedévben szintén 45 ezer darab lesz, amit 2007 elejére kétszereznek majd meg. Jelenlegi, hatodik generációs üzemük Gumi városában 32, illetve 37 hüvelykes kijelzők gyártására rendezkedett be, míg a pajui új gyártósor esetében már átállnak a 42 és 47 hüvelykes utódokra. Az itt gyártott "lemezek" mérete 1950 X 2250 mm, amiből nyolc darab 42, vagy hat darab 47 hüvelykes kijelző készül.
A költségek miatt csak igen kevesen engedhetnek meg maguknak ilyen kategóriájú beruházást. A Samsung több, mint 4 milliárd dollárt költött új gyártósorára - persze volt is miből, hiszen bejelentésük szerint forgalmuk 2005-ben meghaladta a 10 milliárd dollárt.