Gyurkity Péter
Az LG befejezi a hagyományos tévék európai forgalmazását
Egy új korszak kezdetét jelentheti az LG döntése. A dél-koreai gyártó a legdrágább készülékek kivételével kivonul a katódsugárcsöves televíziók európai piacáról; plazma- és LCD televíziókra térnek át.
A lépésről James Kim, az LG Electronics európai részlegének első embere számolt be a Reutersnek adott interjújában, hozzátéve, hogy a CRT TV-k piacán a piac legfelső szegmensére koncentrálnak. Ide tartoznak a vadonatúj ultravékony készülékek, ám ezeken kívül a gyártó végleg elhagyja a piac ezen területét, amit az elkerülhetetlen fejlődéssel indokol. A megszokott készülékek helyett tehát jönnek a nagy felbontású HDTV-k, mint amilyenek a PY2DR sorozat tagjai. Ezeket még májusban mutatták be a nagyközönségnek, azzal a nyíltan hangoztatott céllal, hogy bekerüljenek az első három gyártó közé.
A vállalat döntésével nem minden elemző ért egyet, különösen ami a drágább CRT készülékeket illeti. Többen ugyanis úgy vélik, hogy itt már nem létezik az LG által emlegetett prémium szegmens, és minden a költségekről szól. Ezt támasztja alá, hogy a legtöbb forgalmazó csak a legkisebb, legolcsóbb készülékekben érdekelt, és a helytakarékosságot tartja szem előtt. Az idei évre szóló legfrissebb jóslatok pedig a CRT TV-piac 20 százalékos visszaeséséről szólnak, ami kétszerese az LG által korábban jelzett értéknek.
"Az utolsó negyedévre a CRT készülékek még mindig a piac 73 százalékát teszik ki, de értéküket tekintve már kevesebb mint a felét. Ez elkerülhetetlenné teszi az újabb átszervezéseket, leépítéseket, ami az LG esetében főleg az LG.Philips Display-t érinti majd, mint legnagyobb beszállítót. Mindkét megmaradt üzemük (Franciaországban és Csehországban) kénytelen számolni egy ilyen lépéssel. Ennek ellenére az LG folytatja befektetéseit saját üzemeibe. Tárgyalásokat folytatnak a lengyel féllel egy második gyártósor felépítéséről, amely háromezer új munkahelyet jelentene. Érdekes, hogy a vállalat az egyéb piacokon (mobiltelefonok, hűtők stb.) is a drágább készülékek felé mozdul.
Mindezt persze vélhetjük az LG belügyének, az üzleti stratégia változásának, ám a forgalmazók módosult érdeklődése már jelzi, hogy visszafordíthatatlan folyamatról van szó. Jönnek a folyadékkristályos, plazmakészülékek, sőt, az OLED és a nanocsöves tévék, és a megszokott CRT lassan minden téren háttérbe szorul. Ehhez már csak egyetlen feltétel hiányzik, hogy az új generáció mindenki számára megfizethető legyen. Erre minden bizonnyal még várnunk kell néhány évet.
A lépésről James Kim, az LG Electronics európai részlegének első embere számolt be a Reutersnek adott interjújában, hozzátéve, hogy a CRT TV-k piacán a piac legfelső szegmensére koncentrálnak. Ide tartoznak a vadonatúj ultravékony készülékek, ám ezeken kívül a gyártó végleg elhagyja a piac ezen területét, amit az elkerülhetetlen fejlődéssel indokol. A megszokott készülékek helyett tehát jönnek a nagy felbontású HDTV-k, mint amilyenek a PY2DR sorozat tagjai. Ezeket még májusban mutatták be a nagyközönségnek, azzal a nyíltan hangoztatott céllal, hogy bekerüljenek az első három gyártó közé.
A vállalat döntésével nem minden elemző ért egyet, különösen ami a drágább CRT készülékeket illeti. Többen ugyanis úgy vélik, hogy itt már nem létezik az LG által emlegetett prémium szegmens, és minden a költségekről szól. Ezt támasztja alá, hogy a legtöbb forgalmazó csak a legkisebb, legolcsóbb készülékekben érdekelt, és a helytakarékosságot tartja szem előtt. Az idei évre szóló legfrissebb jóslatok pedig a CRT TV-piac 20 százalékos visszaeséséről szólnak, ami kétszerese az LG által korábban jelzett értéknek.
"Az utolsó negyedévre a CRT készülékek még mindig a piac 73 százalékát teszik ki, de értéküket tekintve már kevesebb mint a felét. Ez elkerülhetetlenné teszi az újabb átszervezéseket, leépítéseket, ami az LG esetében főleg az LG.Philips Display-t érinti majd, mint legnagyobb beszállítót. Mindkét megmaradt üzemük (Franciaországban és Csehországban) kénytelen számolni egy ilyen lépéssel. Ennek ellenére az LG folytatja befektetéseit saját üzemeibe. Tárgyalásokat folytatnak a lengyel féllel egy második gyártósor felépítéséről, amely háromezer új munkahelyet jelentene. Érdekes, hogy a vállalat az egyéb piacokon (mobiltelefonok, hűtők stb.) is a drágább készülékek felé mozdul.
Mindezt persze vélhetjük az LG belügyének, az üzleti stratégia változásának, ám a forgalmazók módosult érdeklődése már jelzi, hogy visszafordíthatatlan folyamatról van szó. Jönnek a folyadékkristályos, plazmakészülékek, sőt, az OLED és a nanocsöves tévék, és a megszokott CRT lassan minden téren háttérbe szorul. Ehhez már csak egyetlen feltétel hiányzik, hogy az új generáció mindenki számára megfizethető legyen. Erre minden bizonnyal még várnunk kell néhány évet.