Dojcsák Dániel
Megújult az Albacomp
Az Albacomp Zrt. mai sajtótájékozatóján bemutatta a teljesen megújult cégstruktúrát, amiben a PC és laptop üzletág már jóval kisebb szeletet jelent, mint korábban. Pukler Gábor újonnan kinevezett vezérigazgató elmondta, az Albacomp már nem csak egy számítógép gyártó, hanem teljes IT-megoldásokat, szolgáltatásokat nyújtó hazai cég.
Az 1985 óta működő Albacomp árbevétele 2005-ben elérte a 14,5 milliárd forintot, amihez képest idén 28%-os növekedést, azaz 18 milliárdos árbevételt remélnek. Ehhez természetesen nem a kissé alvó állapotban lévő PC üzletágat kívánják meglovagolni, hanem jóval nagyobb hangsúlyt fektetnek a rendszerintegrátori, szoftverfejlesztői és szerviz funkciókra, sőt komolyabban koncentrálnak a portfolióban szereplő dolgok külföldi értékesítésére is.
Az esély megvan a sikerre, hiszen a tavalyi első negyedévhez képest 40%-os növekedéssel árbevételük már most meghaladta a 4,8 miliárd forintot. A szolgáltatási piac fejlődése viszont ennél jóval markánsabb, közel 400%-os növekedést jelent: 1-ről 4 milliárdra ugrott. A cég körüli csoport konszolidációja is megtörtént, így az Albacomp csoport igyekszik minél hamarabb megszabadulni minden olyan vállalatától, ami nem az IT-profilba vág. Idén már 3-4-re csökkent a csoport cégeinek száma, amiben a szakmai vállalatok (pl. SZÜV) mellett már csak egy ingatlanbefektetéssel foglalkozó cég van.
A több mint 450 főt foglalkoztató, magyar tulajdonban lévő társaság jelentős szervezeti átalakuláson ment keresztül az elmúlt hónapokban. A cég összevonta a funkcionálisan egy helyre tartozó területeket, megszűntek a kettős feladatkörök, s kialakítottak egy megfelelő információáramlást lehetővé tevő belső kommunikációs rendszert.
Erre szükségük is van, hiszen a számítógép értékesítés az elmúlt években erősen ingadozik. PC szinten 2003-ban 18 ezres eladott darabszám után 2004-ben csupán 15 ezer, majd tavaly közel 20 ezres számot produkáltak, ami nem nevezhető dinamikus növekedésnek. A noteszgépek elterjedésének köszönhetően a 2003-as 3500 eladott darabszám tavalyra 9500-ra növekedett, és a dinamika itt valószínűleg megmarad. A PC és a laptop számítógép értékesítés mellett az Albacomp sikeresnek tekinti az LCD TV, nyomtató és a médialejátszó eladásokat is. A nemrégiben piacra hozott mp3-lejátszó készülékük (512 MB-os USB pendrive mp3-lejátszó) első két szállítmánya ki sem hűlt a Media Markt polcain, szinte azonnal értékesítették az összes darabot.
Pukler Gábor kifejtette, hogy az Albacomp hardverértékesítési eredményei egyértelmű piaci trendeket mutatnak. Csökken az asztali PC-k iránti vásárlói kereslet, miközben egyre többen vesznek noteszgépet. A kis- és középvállalatok körében pedig a szerverek iránti kereslet nő. A szolgáltatási üzletágat azért is akarja fejleszteni a vállalat, mert a vevők egyre inkább komplex kiszolgálást igényelnek.
Végignézve az Albacomp teljes kínálatát felvetődik a kérdés, hogy a széles paletta ellenére miért nem találkozunk a kiskereskedelemben gyakrabban a hazai gyártó nevével. Erre a kérdésre az új vezérigazgató azt válaszolta, hogy ugyan a MediaMarkt és a Tesco polcain folyamatosan megtalálhatóak a PC-k és az LCD TV-k, illetve a saját márkaboltban minden termék, de az egyéb kiskereskedelmi egységeknél nem tudnak versenyre kelni a többi beszállítóval, hiszen eleve nagyon alacsony áron jönnek be hardvereszközök.
Ennek ellenére az Albacomp készül úgynevezett egyetemista PC-vel, ami minimális áron internetezésre és irodai alkalmazások futtatására lesz alkalmas, sőt terveznek 100 ezer Ft-os laptopot is, de ennek az őszi termékpalettán való megjelenése még messze nem biztos.
Az üzleti hírek mellett egy érdekes (akár bulvárosnak is ható) változásra is felfigyelhetett a közönség, ugyanis a korábban a Microsoft Hungary egyik vezetője, Papp István, termékigazgató - akivel korábban interjút is készítettünk a Windows Vistával kapcsolatban - mostantól az Albacomp sorait erősíti.
Az 1985 óta működő Albacomp árbevétele 2005-ben elérte a 14,5 milliárd forintot, amihez képest idén 28%-os növekedést, azaz 18 milliárdos árbevételt remélnek. Ehhez természetesen nem a kissé alvó állapotban lévő PC üzletágat kívánják meglovagolni, hanem jóval nagyobb hangsúlyt fektetnek a rendszerintegrátori, szoftverfejlesztői és szerviz funkciókra, sőt komolyabban koncentrálnak a portfolióban szereplő dolgok külföldi értékesítésére is.
Az esély megvan a sikerre, hiszen a tavalyi első negyedévhez képest 40%-os növekedéssel árbevételük már most meghaladta a 4,8 miliárd forintot. A szolgáltatási piac fejlődése viszont ennél jóval markánsabb, közel 400%-os növekedést jelent: 1-ről 4 milliárdra ugrott. A cég körüli csoport konszolidációja is megtörtént, így az Albacomp csoport igyekszik minél hamarabb megszabadulni minden olyan vállalatától, ami nem az IT-profilba vág. Idén már 3-4-re csökkent a csoport cégeinek száma, amiben a szakmai vállalatok (pl. SZÜV) mellett már csak egy ingatlanbefektetéssel foglalkozó cég van.
A több mint 450 főt foglalkoztató, magyar tulajdonban lévő társaság jelentős szervezeti átalakuláson ment keresztül az elmúlt hónapokban. A cég összevonta a funkcionálisan egy helyre tartozó területeket, megszűntek a kettős feladatkörök, s kialakítottak egy megfelelő információáramlást lehetővé tevő belső kommunikációs rendszert.
Erre szükségük is van, hiszen a számítógép értékesítés az elmúlt években erősen ingadozik. PC szinten 2003-ban 18 ezres eladott darabszám után 2004-ben csupán 15 ezer, majd tavaly közel 20 ezres számot produkáltak, ami nem nevezhető dinamikus növekedésnek. A noteszgépek elterjedésének köszönhetően a 2003-as 3500 eladott darabszám tavalyra 9500-ra növekedett, és a dinamika itt valószínűleg megmarad. A PC és a laptop számítógép értékesítés mellett az Albacomp sikeresnek tekinti az LCD TV, nyomtató és a médialejátszó eladásokat is. A nemrégiben piacra hozott mp3-lejátszó készülékük (512 MB-os USB pendrive mp3-lejátszó) első két szállítmánya ki sem hűlt a Media Markt polcain, szinte azonnal értékesítették az összes darabot.
Pukler Gábor kifejtette, hogy az Albacomp hardverértékesítési eredményei egyértelmű piaci trendeket mutatnak. Csökken az asztali PC-k iránti vásárlói kereslet, miközben egyre többen vesznek noteszgépet. A kis- és középvállalatok körében pedig a szerverek iránti kereslet nő. A szolgáltatási üzletágat azért is akarja fejleszteni a vállalat, mert a vevők egyre inkább komplex kiszolgálást igényelnek.
Végignézve az Albacomp teljes kínálatát felvetődik a kérdés, hogy a széles paletta ellenére miért nem találkozunk a kiskereskedelemben gyakrabban a hazai gyártó nevével. Erre a kérdésre az új vezérigazgató azt válaszolta, hogy ugyan a MediaMarkt és a Tesco polcain folyamatosan megtalálhatóak a PC-k és az LCD TV-k, illetve a saját márkaboltban minden termék, de az egyéb kiskereskedelmi egységeknél nem tudnak versenyre kelni a többi beszállítóval, hiszen eleve nagyon alacsony áron jönnek be hardvereszközök.
Ennek ellenére az Albacomp készül úgynevezett egyetemista PC-vel, ami minimális áron internetezésre és irodai alkalmazások futtatására lesz alkalmas, sőt terveznek 100 ezer Ft-os laptopot is, de ennek az őszi termékpalettán való megjelenése még messze nem biztos.
Az üzleti hírek mellett egy érdekes (akár bulvárosnak is ható) változásra is felfigyelhetett a közönség, ugyanis a korábban a Microsoft Hungary egyik vezetője, Papp István, termékigazgató - akivel korábban interjút is készítettünk a Windows Vistával kapcsolatban - mostantól az Albacomp sorait erősíti.