Dojcsák Dániel

Megújult az Albacomp

Az Albacomp Zrt. mai sajtótájékozatóján bemutatta a teljesen megújult cégstruktúrát, amiben a PC és laptop üzletág már jóval kisebb szeletet jelent, mint korábban. Pukler Gábor újonnan kinevezett vezérigazgató elmondta, az Albacomp már nem csak egy számítógép gyártó, hanem teljes IT-megoldásokat, szolgáltatásokat nyújtó hazai cég.

Az 1985 óta működő Albacomp árbevétele 2005-ben elérte a 14,5 milliárd forintot, amihez képest idén 28%-os növekedést, azaz 18 milliárdos árbevételt remélnek. Ehhez természetesen nem a kissé alvó állapotban lévő PC üzletágat kívánják meglovagolni, hanem jóval nagyobb hangsúlyt fektetnek a rendszerintegrátori, szoftverfejlesztői és szerviz funkciókra, sőt komolyabban koncentrálnak a portfolióban szereplő dolgok külföldi értékesítésére is.

Az esély megvan a sikerre, hiszen a tavalyi első negyedévhez képest 40%-os növekedéssel árbevételük már most meghaladta a 4,8 miliárd forintot. A szolgáltatási piac fejlődése viszont ennél jóval markánsabb, közel 400%-os növekedést jelent: 1-ről 4 milliárdra ugrott. A cég körüli csoport konszolidációja is megtörtént, így az Albacomp csoport igyekszik minél hamarabb megszabadulni minden olyan vállalatától, ami nem az IT-profilba vág. Idén már 3-4-re csökkent a csoport cégeinek száma, amiben a szakmai vállalatok (pl. SZÜV) mellett már csak egy ingatlanbefektetéssel foglalkozó cég van.

Klikk ide!

A több mint 450 főt foglalkoztató, magyar tulajdonban lévő társaság jelentős szervezeti átalakuláson ment keresztül az elmúlt hónapokban. A cég összevonta a funkcionálisan egy helyre tartozó területeket, megszűntek a kettős feladatkörök, s kialakítottak egy megfelelő információáramlást lehetővé tevő belső kommunikációs rendszert.

Erre szükségük is van, hiszen a számítógép értékesítés az elmúlt években erősen ingadozik. PC szinten 2003-ban 18 ezres eladott darabszám után 2004-ben csupán 15 ezer, majd tavaly közel 20 ezres számot produkáltak, ami nem nevezhető dinamikus növekedésnek. A noteszgépek elterjedésének köszönhetően a 2003-as 3500 eladott darabszám tavalyra 9500-ra növekedett, és a dinamika itt valószínűleg megmarad. A PC és a laptop számítógép értékesítés mellett az Albacomp sikeresnek tekinti az LCD TV, nyomtató és a médialejátszó eladásokat is. A nemrégiben piacra hozott mp3-lejátszó készülékük (512 MB-os USB pendrive mp3-lejátszó) első két szállítmánya ki sem hűlt a Media Markt polcain, szinte azonnal értékesítették az összes darabot.

Pukler Gábor kifejtette, hogy az Albacomp hardverértékesítési eredményei egyértelmű piaci trendeket mutatnak. Csökken az asztali PC-k iránti vásárlói kereslet, miközben egyre többen vesznek noteszgépet. A kis- és középvállalatok körében pedig a szerverek iránti kereslet nő. A szolgáltatási üzletágat azért is akarja fejleszteni a vállalat, mert a vevők egyre inkább komplex kiszolgálást igényelnek.

Klikk ide!

Végignézve az Albacomp teljes kínálatát felvetődik a kérdés, hogy a széles paletta ellenére miért nem találkozunk a kiskereskedelemben gyakrabban a hazai gyártó nevével. Erre a kérdésre az új vezérigazgató azt válaszolta, hogy ugyan a MediaMarkt és a Tesco polcain folyamatosan megtalálhatóak a PC-k és az LCD TV-k, illetve a saját márkaboltban minden termék, de az egyéb kiskereskedelmi egységeknél nem tudnak versenyre kelni a többi beszállítóval, hiszen eleve nagyon alacsony áron jönnek be hardvereszközök.

Ennek ellenére az Albacomp készül úgynevezett egyetemista PC-vel, ami minimális áron internetezésre és irodai alkalmazások futtatására lesz alkalmas, sőt terveznek 100 ezer Ft-os laptopot is, de ennek az őszi termékpalettán való megjelenése még messze nem biztos.

Az üzleti hírek mellett egy érdekes (akár bulvárosnak is ható) változásra is felfigyelhetett a közönség, ugyanis a korábban a Microsoft Hungary egyik vezetője, Papp István, termékigazgató - akivel korábban interjút is készítettünk a Windows Vistával kapcsolatban - mostantól az Albacomp sorait erősíti.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tommy07 #3
    Sziasztok!

    AlbaComp-ot ezek szerint ki kell fogni. Nekem 2éve van Alba-laptopom, és nincs panaszom rá. Ellenben jó ismerősömnek [aki fél évvel előttem vásárolta] már 3x volt szervízben [DVD, videokártya 2x]. Mondjuk e-mailre nem válaszolnak, ez tény :) és nagy hátrány. A fejlődésben nem volt rá idő... vagy nemtom. De legalább jó teljesítmény/ár arányú gépeket forgalmaznak, nem annyira gagyiból, és ez viszont jó. Vegyük példának a Portocom-ot, akik hasonlóval próbálkoztak néhány éve. Hát ők nem jártak jól... Ja, nekem volt Portocom laptopom is :))) Na azzal voltak gondjaim.

    Reméljük a profilváltás jót tesz a cégnek morálisan és üzletileg is! Aztán akkor majd nem kell sírunk, ha tőlük vásárlunk.
  • gomb2 #2
    Jogos! Egyetértek előttem szólóval! Eddig 3x írtam nekik emilt laptopvásárlás ügyben (nem egydarabos vásárlásra) és nem bírtak válaszolni egy konkrét ajánlatkérésre.

    Elég láma a costumer service...

    Ha nme így áltak volna hozzám, vásároltam volna tőlük. Ennyi! 2006ban ennyi pénzért igenis tegyenek valamit a cégek! Nem elég a "nesztek itt van" hozzáállás meg szép cégstratégia.

    Emellett egy 450 főt foglalkoztazó cég - ahogy verik a mellüket - igazán foglalkoztathatna 1, azaz egy embert, aki legalább annyit odaköhint, hogy köszi, majd válaszolunk.

  • roberttoth #1
    Fujj.
    Albacomp!
    Tőlük vettem a laptopom. Én mindenkit lebeszélek róla...A gagyi szó=Albacomp
    Már kétszer írtam nekik e-mailt a laptoppal kapcsolatban, egyre sem tudtak válaszolni.
    Ugyanabban az árkategóriában inkább Fudzsicu-szímenszt vegyetek.