Gyurkity Péter

Túl bonyolultak a szó­ra­koz­ta­tóelek­tro­ni­kai ter­mékek

A kereskedelmi forgalomban kapható készülékek bonyolultsága, tervezési hanyagságok okozzák a visszaküldések felét - véli egy holland egyetemi hallgató tanulmányában, amely a szórakoztatóelektronikai termékekre koncentrál.

Elke den Ouden, aki az Eindhoveni Műszaki Egyetemen beadandó diplomamunkája keretében végezte el megfigyeléseit, úgy találta, hogy a megvásárolt termékekkel - az mp3-lejátszóktól a házimozi-rendszerekig - kapcsolatos panaszok 50 százaléka azok bonyolultságából ered. Ebben azonban elsősorban nem a vásárló a hibás hiányos ismeretei miatt, hanem maga a gyártó, amely sokszor elégtelen információt mellékel az adott termékről, illetve annak használatáról.

Den Ouden úgy találta, hogy a gyártók és a szórakoztatóelektronikai eszközök számának ugrásszerű növekedése nem hozta magával a fogyasztói ismeretek bővülését. Sok eszközt a mai napig bonyolultnak, logikátlannak találunk, ám túlságosan kitartóak sem vagyunk a kísérletezésben: adatai szerint az Egyesült Államokban a vásárlók átlagosan 20 percet szánnak erre, ezután általában feladják. Érdekes módon azonban nemcsak a vásárlók, hanem a gyártóknál dolgozó alkalmazottak, vezetők sem boldogulnak minden esetben saját termékeikkel. A tanulmány keretében a Philips több menedzsere próbálhatott ki néhány új terméket egy teljes hétvégén keresztül, számos esetben sikertelenül.

A piacon kapható termékek bonyolultsága visszatérő téma. Tavaly a CTIA Wireless 2005 konferencia és kiállítás részvevői egyetértettek abban, hogy egyszerűsíteniük kell a mobiltelefonok iparágát, mivel a készülékek túlságosan nagy fejtörést okoznak a vásárlóknak. Maga Ed Zander, a Motorola elnök-vezérigazgatója is úgy vélte, hogy ma már nincsenek is mobiltelefonok, csak készülékek, amelyeket egykor mobiltelefonnak neveztek. A szolgáltatások sokasága taszító lehet a felhasználók számára, akiknek gyakran nehézséget okoz a bonyolult menürendszerek megtanulása, és ez idővel csak még tovább bonyolódik. A megoldás az egyszerűsítésben, az átláthatóságban, illetve a pontosabb, minden részletre kiterjedő leírások, útmutatók mellékelésében rejlik.

"A szórakoztatóelektronikai termékek esetében a tervezésre kellene nagyobb figyelmet fordítani" - véli den Ouden, aki szerint minél több funkciót teszünk elérhetővé a készülékeken, annál nagyobb gondot okozunk a vásárlók körében.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • cagivamito #43
    Helló megszeretném kérdezni hogy honnan lehet beszerezni

    O3-O4-es csévetest rézmaggal
    2,7 pF kondenzátor
    O0,4 - O0,5-ös zománcszigetelt rézhuzal
    Nem talaáltam egyik boltban sem
  • Molnibalage #42
    Köszi az értékelést. Esetleg valami ténnyel vagy érvvel is alátámasztanád?
  • BiroAndras #41
    "Ha a mai nagyfogyasztású színes kijelzőkhöz az akkuk bírják egy hétig"

    Ha egy hétig bírná, én már boldog lennék...
  • BiroAndras #40
    "Ha a mai nagyfogyasztású színes kijelzőkhöz az akkuk bírják egy hétig"

    Ha egy hétig bírná, én már boldog lennék...
  • ZilogR #39
    Amúgy azt verném agyon, aki kitalálta a fémhatású műanyag burkolatot, meg a bepattanós kötést és a forrasztással összeerősített műanyag készülékházat. Van olyan hogy fémburkolat, krómozás, csavar.

    A színes LCD helyett a sokárnyalatos szürke is szép és lehet háttérvilágítani is energiatakarékosan. Ha a mai nagyfogyasztású színes kijelzőkhöz az akkuk bírják egy hétig, akkor a kisfogyasztású monó LCD-k meddig mennének velük??? Ja igen: minek KIS TÖMEGŰ-nek lenni egy mobilnak??? tegyenek bele 7500mAh-s aksit, kit érdekel mekkora, ha FÉLÉVENTE kell tölteni???

    Egy mobil qwerty billentyűzettel áldás lenne. Olyan kellene nekem, mint a Nokia 8310-es, csak úgy nézzen ki mint a 8210-es. Lenne egy asztali szoftverem hozzá, amin megirom az sms-t, email-t és a telefon elpostázza nekem infrával összekötve a PC-vel.

    -=ZR=-
  • ZilogR #38
    Van otthon valami Motorola - be lehet állítani egy olyan menüpontot, hogy lássak több funkciót a menükben. Na ez a f@sza, emberek! Én a Nokia 3650-esemen azonnal csináltam egy "Nem használt" könyvtárat, beraktam a menü végire és minden szirsz@ar funkciót ebbe szépen beleraktam. Így kell ezt...

    -=ZR=-
  • Pukkár #37
    nekem a villanykapcsolóval vannak komoly problémáim...
  • pemga #36
    Baromi hülyén néz ki az ember, ha PDA-val a fején akar telefonálni :). Igaz, ezt lehet BT-s headsettel is, már ha valaki szerint ez elegendően biztonságos. Apropó, már van olyan autórádió, ami BT-s headsetként funckionál (mikronnal együtt).

    Amit mondtál legalul, az szinte bármely szoftverre is igaz :)).
  • BiroAndras #35
    "PErsze mert neked pl az mp3 lejáccás fölösleges ezért a mobilakkal ne lehessen mást csinálni csak telefonálni meg smsezni."

    Dehát a telefon telefonálásra való, nem?
    Ha multifunkciós kütyüt akarsz, vegyél PDA-t.

    "Attól, hogy te nem használod ki azt a funkcióját a készüléknek attól mások még használhatják."

    De ha én nem használom, akkor is ki kell fizetnem.
    A telefonom árának nagyobb részét azok a funkciók teszik ki, amiket soha nem fogok használni.
  • BiroAndras #34
    "Aki hülye a mai telefonokhoz meg stb eszközökhöz az használjon 10 éves telefont és kész."

    Én szivesen használnám, ha ma gyártanának olyat.

    "NEhogy már a kretének miatt lassuljon a fejlődés."

    Nem a fejlődést kell lassítani, hanem:
    1. Értelmes, használható funkciókat tenni a készülékekbe.
    2. Logikus, átlátható menüt tervezni.
    3. Esetleg valami kvázi szabványos kezelőfelületet kialakítani, hogy ne kelljen minden egyes készüléket külön megtanulni. PC-n a szoftverek 90%-a simán kezelhető doksi nélkül, és tanulni se nagyon kell, mert kvázi szabványos a GUI (pl. file menü).