Berta Sándor

A Lycos készíti el a Quaero szoftverét

Eldőlt, hogy az új európai online kereső szoftverének kifejlesztésén kívül a termékmenedzseri feladatokat is a Bertelsmann médiakonszern és a Telefonica spanyol távközlési óriáscég közös vállalata, a Lycos Europe cég fogja ellátni.

Mint ismeretes, a Quaerót egy közös francia-német projekt keretében hozzák létre. Maga a szó a "keresem" latin szóból ered. A kereső többfunkciós lesz, kutathatunk majd hangok, képek és videók után is. A cél, hogy a Quaero néhány hónap után valódi konkurenciát jelentsen a Google számára. A francia Thomson konszern által vezetett ambíciózus program összesen 250 millió euróba kerül, amiből 90 millió eurót áll az Európai Unió. Az ugyanakkor még kérdéses, hogy a Lycos Europe nyújt-e majd és ha igen, mekkora összegű anyagi támogatást a programnak, valamint tisztázatlan az is, hogy hol lesz a központi iroda.

Német részről a Bertelsmann, a Siemens, a MediaSec Technologies, a Grass Valley és a Thomson-Brandt vesz­nek részt a Quaero létre­ho­zá­sá­ban. A né­met és a fran­cia fél kö­zötti koordi­ná­ciós fela­da­to­kat a Ber­telsmann egyik leány­válla­lata, az Empolis vég­zi majd el. A tu­do­má­nyos fejlesz­té­sek­ben, pél­dául a kereső­al­go­rit­mu­sok létre­ho­zá­sá­ban a Német Mester­séges Intelli­gencia Kutató­köz­pont (DFKI), a Karlsruhei Egye­tem, a Fraunhofer Inté­zet és az Aachenben lévő Rajna-Vesztfália Műszaki Egyetem, illetve a Thomson és a France Télécom vesz részt.

A Lycos Europe egyébként már kifejlesztett egy úgynevezett emberi keresőt, az IQ-t, aminél nem keresni lehet, hanem egy konkrét kérdésre kutat fel válaszokat a program. Az IQ-nak jelenleg csak Németországban 10 000 regisztrált felhasználója van. A projekt kicsit hasonlít a Wikipedia online lexikonhoz, amely a regisztrált tagok tudását foglalja össze. A Lycos a szolgáltatást Nagy-Britanniában, Franciaországban, Svédországban és Dániában is bevezette.

Az IQ-val szerzett tapasztalatokat a Lycos szeretné felhasználni a Quaero szoftverének kifejlesztésében is. A cél egyértelmű: létrehozni a Google európai vetélytársát, ami idővel képes lesz letaszítani a népszerű online keresőt a trónról.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Cat #5
    és tudnak, ha akarnak. Az európai közkönyvtárakban több tizezer ember dolgozik, sok millió könyv van, rengeteg olyan jelenleg zárt adatbázishoz engedhetnek bepillantást, ami versenyelőnyt jelent a Quaero számára. És ezzel a Google néhányezer alkalmazottja nehezen tud versenyezni. Szóval általános szinten nem hiszem, de lokálisan, európai jelleggel igenis van esélyük. Lásd itthon is marhasokan használják a goliát, altavizsa, tango, kurzor és társait - és ezek is a google mellett élnek (és megélnek!) piaci alapon!.
  • DjDano #4
    szerintem a nagy óriáscégek ellen nem támadásokkal, perekkel kell felvenni a versenyt, hanem megmutatni tudok olyan jó lenni mint a vetélytársam!!
  • echo #3
    Nekem is szimpatikus ez a dolog, ha nem valami kultúrális okokból csinálják, amivel a franciák meg a németek néha előjönnek, mert féltik a nyelvüket az angollal szemben. Ha üzletileg az EU-ba folyna be a hatalmas online reklám egy része nem lenne rossz. mOndjuk így bele gondolva az egész IT biznisz óriás vállalatai közül nem igazán van túl sok európai MS, Google, IBM, Intel, AMD, nVidia, ATI, Samsung stb. Szóval tényleg elkél némi hátszél az itteni cégeknek...
  • craesh #2
    a versenyt mindig is támogatják. lásd, MS ellen annyi per volt már, meghogy mutassa mega Win forrását stb...

    Egy ilyen kezdeményezés, minthogy a Gugli ellen felvenni a harcot igenis megéri a támogatást.

    A kérdés hogy ez mennyire fog kihatni ránk, jó, mi max annyit fogunk érezni, hogy jobb szolgáltatások lesznek majd ilyen téren (a verseny mindig ezt vonja maga után). de igazából egy kicsit magasabb szinten lesz ez fontos... sosem jo a monopol helyzet...föleg manapság.
  • echo #1
    Ennek most mi a célja tulajdonképpen? Az hogy az online hirdetési bizniszből európai cégeknek is jusson egy szelet vagy valami kultúrális izé?