Specker Balázs
Google-nak áll a világ(háló)
A Nielsen/Netratings internetes média és piackutató cég jelentése szerint a Google tovább erősítette vezető pozícióját a keresők között és februárban már a keresések mintegy 48,5%-át uralta.
A felmérésből kiderül, hogy a Yahoo részesedése 22,5%, az MSN-é 10,7, az AOL 6,6%-ot, míg a My Way Search 2,7%-ot birtokol. Január óta nagyjából stagnál a weblapok közötti megoszlás, azonban a keresések száma februárban 5,3 milliárdra rúgott, ami 38%-kal több, mint egy évvel ezelőtt. A keresések gerincét a képek, valamint vásárlási információk utáni kutakodások adják - áll a cég sajtóközleményében.
"Míg az egyedi keresők száma az USA-ban hozzávetőlegesen változatlan maradt, addig maguk a keresések egyre gyakoribbak és nemcsak az általános webtartalmakkal kapcsolatban, hanem a fotók és grafikák, valamit az összehasonlító vásárlási információk után is" - elemezte az adatokat Michael Lanz, a Nielsen/Netratings keresőkért felelős vezető alelnöke.
"Az egyre jobban elterjedő szélessávú internet-hozzáférés lehetővé teszi felhasználóinknak, hogy gyorsan töltsenek le nagyobb képeket, ráadásul az egyre népszerűbb virtuális közösségi hálózatok is hozzájárultak a képkeresések számbeli növekedéséhez. A következő egy évben arra számítunk, hogy a videókereséseknél is hasonló robbanás megy végbe. Úgy véljük, a videoklippek is olyannyira közkedveltek lesznek, mint most az állóképek" - prognosztizált Lanz.
A ComScore Networks piackutató cég a múlthéten már jelezte, hogy a Google piaci részesedése 6%-ot javult a tavalyi adatokhoz képest, így februárban már 42,3%-on állt. A Nielsen/Netratings riválisa a Yahoonak, és az MSN is nagyobb hányadot adott, szerintük a két keresőcég 27,6%-on illetve 13,5%-on áll. Azonban teljesítményük így is elmarad a 2005-ös évitől: az előbbi 3,5%-ot, míg az utóbbi 2,8%-ot vesztett népszerűségéből - írja az InformationWeek.
A felmérésből kiderül, hogy a Yahoo részesedése 22,5%, az MSN-é 10,7, az AOL 6,6%-ot, míg a My Way Search 2,7%-ot birtokol. Január óta nagyjából stagnál a weblapok közötti megoszlás, azonban a keresések száma februárban 5,3 milliárdra rúgott, ami 38%-kal több, mint egy évvel ezelőtt. A keresések gerincét a képek, valamint vásárlási információk utáni kutakodások adják - áll a cég sajtóközleményében.
"Míg az egyedi keresők száma az USA-ban hozzávetőlegesen változatlan maradt, addig maguk a keresések egyre gyakoribbak és nemcsak az általános webtartalmakkal kapcsolatban, hanem a fotók és grafikák, valamit az összehasonlító vásárlási információk után is" - elemezte az adatokat Michael Lanz, a Nielsen/Netratings keresőkért felelős vezető alelnöke.
"Az egyre jobban elterjedő szélessávú internet-hozzáférés lehetővé teszi felhasználóinknak, hogy gyorsan töltsenek le nagyobb képeket, ráadásul az egyre népszerűbb virtuális közösségi hálózatok is hozzájárultak a képkeresések számbeli növekedéséhez. A következő egy évben arra számítunk, hogy a videókereséseknél is hasonló robbanás megy végbe. Úgy véljük, a videoklippek is olyannyira közkedveltek lesznek, mint most az állóképek" - prognosztizált Lanz.
A ComScore Networks piackutató cég a múlthéten már jelezte, hogy a Google piaci részesedése 6%-ot javult a tavalyi adatokhoz képest, így februárban már 42,3%-on állt. A Nielsen/Netratings riválisa a Yahoonak, és az MSN is nagyobb hányadot adott, szerintük a két keresőcég 27,6%-on illetve 13,5%-on áll. Azonban teljesítményük így is elmarad a 2005-ös évitől: az előbbi 3,5%-ot, míg az utóbbi 2,8%-ot vesztett népszerűségéből - írja az InformationWeek.