Gyurkity Péter
A Microsoft felvásárolná a Yahoo egy részét
Lapértesülések szerint a szoftvercég felvásárolná a Yahoo egy részét, és az MSN a keresőcéghez kerülhet át. Mindez a Google visszaszorítására irányulna - Bill Gates jelentős újításokat és gyors felzárkózást ígér.
A két vállalat közötti szövetségkötés lehetőségéről a Wall Street Journal számolt be, megemlítve, hogy a Microsoft felvásárolná a keresőcég kisebb részét. A rendelkezésre álló információk szerint a tárgyalások jelenleg szünetelnek, de Redmond továbbra is nyitott az újabb egyeztetések felé. A Microsoft vezetésének egy része ugyanis kifejezetten támogatja az ötletet és a Yahoo segítségével vélik megvalósíthatónak a Google előnyének ledolgozását.
A lap szerint az elmúlt egy évben több alkalommal szóba került a szövetségkötés. Lehetőségként merült fel az MSN átkerülése a Yahoo-hoz, míg a Microsoft a cég egy részére tenné rá a kezét. Utóbbi ezzel a lépéssel kompenzálná magát az AOL üzlet elmaradásáért, amelyben végül a Google futott be első helyen. A szoftvercég ugyanis az AOL motorját használta volna fel saját céljaira, hogy felfuttassa online marketing részlegét és vetélytársához hasonló feltételekkel állhasson a nagyobb hirdetők elé. Elemzők szerint a Microsoft a július elsején kezdődő pénzügyi évben újabb 2 milliárd dolláros kiadást tervez, amelynek nagyobb része egy ilyen megoldás kialakítására menne el.
Az első lépésre máris sor került: a nagyobb hirdetők részvételével megtartott hetedik MSN konferencián maga Steve "Ballistic" Ballmer vezérigazgató jelentette be a Microsoft adCenter megnyitását, amely a Google-hoz hasonlóan aukciós rendszerben kezeli a hirdetéseket. Az egyes cégek külön licitálhatnak azért, hogy saját hirdetéseik, oldalaik jelenjenek meg a keresések eredményeiként, és a látogatók száma (pontosabban a kattintások) után fizetnek a szolgáltatás üzemeltetőjének, jelen esetben a Microsoftnak. Redmond a bevételek növekedését és a Google előnyének ledolgozását reméli a lépéstől - van mire alapozni, hiszen a legújabb adatok szerint az amerikai cégek tavaly 31 százalékkal többet, összesen 5,1 milliárd dollárt költöttek a keresésen alapuló hirdetésekre.
A találkozón egyébként Bill Gates is beszédet mondott, amelyben elismerte, hogy több hibát követtek el az elmúlt időszakban és egyes esetekben személyi kérdésekben is rossz döntéseket hoztak. A szoftvercég elnöke azonban ezúttal is magabiztos volt, és ígéretet tett arra, hogy a jelenleginél sokkal jobb megoldásokon dolgoznak, és újra a Microsoft lesz az, amely fontos áttöréseket hajt végre a területen. Az internetes keresések szerinte jelenlegi formájukban kincskereséshez hasonlítanak, annak minden gyötrelmével együtt, és ezen változtatni szeretnének.
A két vállalat közötti szövetségkötés lehetőségéről a Wall Street Journal számolt be, megemlítve, hogy a Microsoft felvásárolná a keresőcég kisebb részét. A rendelkezésre álló információk szerint a tárgyalások jelenleg szünetelnek, de Redmond továbbra is nyitott az újabb egyeztetések felé. A Microsoft vezetésének egy része ugyanis kifejezetten támogatja az ötletet és a Yahoo segítségével vélik megvalósíthatónak a Google előnyének ledolgozását.
A lap szerint az elmúlt egy évben több alkalommal szóba került a szövetségkötés. Lehetőségként merült fel az MSN átkerülése a Yahoo-hoz, míg a Microsoft a cég egy részére tenné rá a kezét. Utóbbi ezzel a lépéssel kompenzálná magát az AOL üzlet elmaradásáért, amelyben végül a Google futott be első helyen. A szoftvercég ugyanis az AOL motorját használta volna fel saját céljaira, hogy felfuttassa online marketing részlegét és vetélytársához hasonló feltételekkel állhasson a nagyobb hirdetők elé. Elemzők szerint a Microsoft a július elsején kezdődő pénzügyi évben újabb 2 milliárd dolláros kiadást tervez, amelynek nagyobb része egy ilyen megoldás kialakítására menne el.
Az első lépésre máris sor került: a nagyobb hirdetők részvételével megtartott hetedik MSN konferencián maga Steve "Ballistic" Ballmer vezérigazgató jelentette be a Microsoft adCenter megnyitását, amely a Google-hoz hasonlóan aukciós rendszerben kezeli a hirdetéseket. Az egyes cégek külön licitálhatnak azért, hogy saját hirdetéseik, oldalaik jelenjenek meg a keresések eredményeiként, és a látogatók száma (pontosabban a kattintások) után fizetnek a szolgáltatás üzemeltetőjének, jelen esetben a Microsoftnak. Redmond a bevételek növekedését és a Google előnyének ledolgozását reméli a lépéstől - van mire alapozni, hiszen a legújabb adatok szerint az amerikai cégek tavaly 31 százalékkal többet, összesen 5,1 milliárd dollárt költöttek a keresésen alapuló hirdetésekre.
A találkozón egyébként Bill Gates is beszédet mondott, amelyben elismerte, hogy több hibát követtek el az elmúlt időszakban és egyes esetekben személyi kérdésekben is rossz döntéseket hoztak. A szoftvercég elnöke azonban ezúttal is magabiztos volt, és ígéretet tett arra, hogy a jelenleginél sokkal jobb megoldásokon dolgoznak, és újra a Microsoft lesz az, amely fontos áttöréseket hajt végre a területen. Az internetes keresések szerinte jelenlegi formájukban kincskereséshez hasonlítanak, annak minden gyötrelmével együtt, és ezen változtatni szeretnének.