Berta Sándor
Napjaink legnépszerűbb online szavai
Egy vállalkozó kedvű bloger vette magának a fáradtságot és a Google keresőjét felhasználva elkészítette a világ legnépszerűbb online szavainak és fogalmainak toplistáját.
A 30-as toplista első helyén az "a" áll 25 070 000 000 találattal. Ezután az angol "the" (24 190 000 000 találat) és a szintén angol "to" szócskák (24 040 000 000 találat) következnek. A negyedik helyen az "in" található (23 650 000 000 találat), az ötödik az "of" (23 360 000 000 találat), a hatodik az "and" (21 970 000 000 találat), a hetedik "for" (21 970 000 000 találat), a nyolcadik a "by" (19 330 000 000 találat), a kilencedik a "home" (19 200 000 000 találat) és szintén az első tíz tagja még az "all" (19 060 000 000 találat).
A listán a tizenegyedik a "this", a tizenkettedik az "is", a tizenharmadik az "about", a tizennegyedik a "site", míg a tizenötödik a "with" szó lett. Az első húszban van még az "at", a "more", a "your", az "us" és a "you". Ezek után jönnek csak olyan szavak, mint például a contact, a web, az information, a copyright és a privacy. Érdekes ugyanakkor az elmúlt években a leginkább felértékelődött szavak listája, amin az első helyet a "furl" szó szerezte meg. Ennek jelentősége az elmúlt néhány évben 6155-szörösére nőtt meg. A második ebben az összesítésben a "soignee", a harmadik a "pus".
Ami a legfontosabb, hogy a listákat elkészítő bloger, Philipp Lenssen szerint egyre több a keresett kifejezések között a nem angol szó és egyre gyakoribbak a francia, német és más nyelvű kifejezések. Ez a keresők nagyobb merítése mellett azt is mutatja, hogy bár az angol a világnyelv, az internet mindenkié.
Érdekesség az is, hogy megfordult az a korábban éveken át jellemző folyamat, miszerint a sex szóra és a hírességek nevére keresnek rá a legtöbben. Ennek oka az lehet, hogy az internetezők ma már munkaeszköznek, kisegítő információforrásnak tekintik az online keresőket és egy adott területen belül célzottan kutatnak. Ezzel szemben Lenssen úgy véli, hogy korábban inkább szórakoztató célja volt a netnek, mindenki igyekezett felderíteni a világhálón fellelhető pikáns tartalmakat.
A 30-as toplista első helyén az "a" áll 25 070 000 000 találattal. Ezután az angol "the" (24 190 000 000 találat) és a szintén angol "to" szócskák (24 040 000 000 találat) következnek. A negyedik helyen az "in" található (23 650 000 000 találat), az ötödik az "of" (23 360 000 000 találat), a hatodik az "and" (21 970 000 000 találat), a hetedik "for" (21 970 000 000 találat), a nyolcadik a "by" (19 330 000 000 találat), a kilencedik a "home" (19 200 000 000 találat) és szintén az első tíz tagja még az "all" (19 060 000 000 találat).
A listán a tizenegyedik a "this", a tizenkettedik az "is", a tizenharmadik az "about", a tizennegyedik a "site", míg a tizenötödik a "with" szó lett. Az első húszban van még az "at", a "more", a "your", az "us" és a "you". Ezek után jönnek csak olyan szavak, mint például a contact, a web, az information, a copyright és a privacy. Érdekes ugyanakkor az elmúlt években a leginkább felértékelődött szavak listája, amin az első helyet a "furl" szó szerezte meg. Ennek jelentősége az elmúlt néhány évben 6155-szörösére nőtt meg. A második ebben az összesítésben a "soignee", a harmadik a "pus".
Ami a legfontosabb, hogy a listákat elkészítő bloger, Philipp Lenssen szerint egyre több a keresett kifejezések között a nem angol szó és egyre gyakoribbak a francia, német és más nyelvű kifejezések. Ez a keresők nagyobb merítése mellett azt is mutatja, hogy bár az angol a világnyelv, az internet mindenkié.
Érdekesség az is, hogy megfordult az a korábban éveken át jellemző folyamat, miszerint a sex szóra és a hírességek nevére keresnek rá a legtöbben. Ennek oka az lehet, hogy az internetezők ma már munkaeszköznek, kisegítő információforrásnak tekintik az online keresőket és egy adott területen belül célzottan kutatnak. Ezzel szemben Lenssen úgy véli, hogy korábban inkább szórakoztató célja volt a netnek, mindenki igyekezett felderíteni a világhálón fellelhető pikáns tartalmakat.