Berta Sándor
IP-telefonok a német hivatalokban
Egy német szövetségi tartomány kormánya úgy döntött, hogy az összes helyi hivatalba bevezetik az IP telefonokat. A hagyományos rendszerekről való teljes átállás leghamarabb 2007-re valósulhat meg.
Ennek a döntésnek az értelmében Mecklenburg-Előpomeránia lesz az első olyan német szövetségi tartomány, amelynél a közigazgatásban csak és kizárólag IP-telefonokat fognak alkalmazni. "A döntés meghozatalakor leginkább azt vettük figyelembe, hogy így nem csak, hogy az eddiginél jóval korszerűbb telekommunikációs berendezésekhez jutunk, hanem azt is, hogy jelentős összegeket spórolhatnak meg a tartomány hivatalai, iskolái és más intézményei" - nyilatkozta a kormány ülése után Dr. Gottfried Timm helyi belügyminiszter.
"A helyi kormány a jövőben már nem fog saját hálózatot üzemeltetni, hanem a hivatalok meglévő távközlési rendszereit, az új készülékeket és a LAVINE nevű tartományi közigazgatási hálózatot fogja használni" - tette hozzá a politikus, aki tíz esztendő alatt mintegy 15 millió euró megtakarítást remél a fejlesztésektől. A tervek szerint 2007-re több mint nyolcvan hivatalban, minisztériumokban, bíróságokon, általános, közép- és főiskolában, egyetemen, illetve más intézményben kereken 14 000 IP-telefont szerelnek majd fel. A beruházás célja, hogy egy egységes hálózatot hozzanak létre. Hamarosan pályázatot fognak kiírni, amelyen bármely európai cég részt vehet. Egy nyertest fognak kiválasztani, ő építi majd ki és fogja üzemeltetni az egész rendszert.
Az Accenture vállalati tanácsadással foglalkozó társaság egy korábbi tanulmánya szerint egyre több német cég vált át a hagyományos telefonokról az internetes készülékekre. A februári felmérésből kiderült, hogy ma a német cégek 30 százalékának van legalább egy vagy több IP-készüléke, 41 százalékuk pedig két éven belül tervezi az átállást. A legtöbb társaság elsősorban korszerűsítési és távközlési költségcsökkentési okokból vált.
Ezzel szemben a BellResearch felmérése szerint a magyar intézményekben szinte ismeretlen az IP alapú hangátvitel. Az IP-telefónia által kínált lehetőségeket, a kommunikáció hatékonyságát növelő, intelligens funkciókat a döntéshozók túlnyomó többsége nem tartja fontosnak saját intézményének szempontjából, összességében 5-ös skálán 2-es értékkel minősítették ezeket - nem meglepő, hogy a szervezetek mindössze töredéke tervez fejlesztést e téren.
Ennek a döntésnek az értelmében Mecklenburg-Előpomeránia lesz az első olyan német szövetségi tartomány, amelynél a közigazgatásban csak és kizárólag IP-telefonokat fognak alkalmazni. "A döntés meghozatalakor leginkább azt vettük figyelembe, hogy így nem csak, hogy az eddiginél jóval korszerűbb telekommunikációs berendezésekhez jutunk, hanem azt is, hogy jelentős összegeket spórolhatnak meg a tartomány hivatalai, iskolái és más intézményei" - nyilatkozta a kormány ülése után Dr. Gottfried Timm helyi belügyminiszter.
"A helyi kormány a jövőben már nem fog saját hálózatot üzemeltetni, hanem a hivatalok meglévő távközlési rendszereit, az új készülékeket és a LAVINE nevű tartományi közigazgatási hálózatot fogja használni" - tette hozzá a politikus, aki tíz esztendő alatt mintegy 15 millió euró megtakarítást remél a fejlesztésektől. A tervek szerint 2007-re több mint nyolcvan hivatalban, minisztériumokban, bíróságokon, általános, közép- és főiskolában, egyetemen, illetve más intézményben kereken 14 000 IP-telefont szerelnek majd fel. A beruházás célja, hogy egy egységes hálózatot hozzanak létre. Hamarosan pályázatot fognak kiírni, amelyen bármely európai cég részt vehet. Egy nyertest fognak kiválasztani, ő építi majd ki és fogja üzemeltetni az egész rendszert.
Az Accenture vállalati tanácsadással foglalkozó társaság egy korábbi tanulmánya szerint egyre több német cég vált át a hagyományos telefonokról az internetes készülékekre. A februári felmérésből kiderült, hogy ma a német cégek 30 százalékának van legalább egy vagy több IP-készüléke, 41 százalékuk pedig két éven belül tervezi az átállást. A legtöbb társaság elsősorban korszerűsítési és távközlési költségcsökkentési okokból vált.
Ezzel szemben a BellResearch felmérése szerint a magyar intézményekben szinte ismeretlen az IP alapú hangátvitel. Az IP-telefónia által kínált lehetőségeket, a kommunikáció hatékonyságát növelő, intelligens funkciókat a döntéshozók túlnyomó többsége nem tartja fontosnak saját intézményének szempontjából, összességében 5-ös skálán 2-es értékkel minősítették ezeket - nem meglepő, hogy a szervezetek mindössze töredéke tervez fejlesztést e téren.