Specker Balázs
A Lycos is beszáll a netes telefonpiacra
A Lycos hosszútávon rengeteg felhasználót szerezhet magának azzal, hogy számos szolgáltatást - köztük az IPTV, MP3, videó letöltés valamint a chatelés - integrál ingyenes VoIP szolgáltatásába.
A keresőcég, bejelentette, beszáll az egyre élénkebb és kiélezettebb internetes telefonháborúba - olvasható a cég sajtóközleményében. "A felhasználók a telefonálás befejezése után, még sokáig nyitva hagyhatják az alkalmazást" - fogalmazott Brian Kalinowksi, Lycos-vezér. Az ingyenesen letölthető Lycos Phone szoftverrel bárki kedvére beszélgethet vagy videótelefonálhat PC-ről PC-re, sőt vezetékes vagy mobilkészülékekről érkező hívásokat is díjmentesen fogadhat.
Az ajánlat fő vonzereje az lehet, hogy a vezetékes és mobilszámok 100 percig ingyenesen hívhatóak, utána a felhasználóknak reklámokra kell feliratkoznia vagy akár fizethet is a további beszélgetésért. A Lycos bízik abban, hogy azok is, akik inkább fizetnek minthogy felbukkanó reklámokat tűrjenek meg képernyőiken sem gondolják majd úgy, hogy rosszul jártak. "A Yahoo egy és két cent közötti percdíjjal számol a PSTN (Public Switched Telephony Network, nyilvános kapcsolt telefonhálózat) hívásokért. Ez a Lycosnál még egy pennybe sem kerül" - jegyezte meg Kalinowski a internetnews.com oldalán.
Az internet nagykutyái közül már jónéhányan letették voksukat a VoIP mellett, elég csak a már emlegetett Yahoora, a Google-ra vagy az AOL-ra gondolnunk. A Lycos elsősorban a 18-25 év közötti felhasználókra kíván koncentrálni, akik a legkeresettebb célközönségnek számítanak a hirdetők szemében is. Kalinowski azt is elmondta, hogy cége tinédzser központú weboldalaira (pl. Angelfire.com) alapozná a szolgáltatást. Tervük nem más, mint a szélessávú kommunikációra és szórakozásra koncentrálva megtartani és bővíteni felhasználóbázisukat.
Ám még ha az elképzelés a gyakorlatban működik is, hosszú lesz az út a győzelemig. A Nielsen/NetRatings felmérése szerint "csupán" 4 millió havi látogatóval büszkélkedhetnek, ami igencsak elmarad a Google 89 milliós, a Yahoo 55 milliós, az MSN 37 milliós vagy az AOL 28 milliós teljesítménye mögött.
A keresőcég, bejelentette, beszáll az egyre élénkebb és kiélezettebb internetes telefonháborúba - olvasható a cég sajtóközleményében. "A felhasználók a telefonálás befejezése után, még sokáig nyitva hagyhatják az alkalmazást" - fogalmazott Brian Kalinowksi, Lycos-vezér. Az ingyenesen letölthető Lycos Phone szoftverrel bárki kedvére beszélgethet vagy videótelefonálhat PC-ről PC-re, sőt vezetékes vagy mobilkészülékekről érkező hívásokat is díjmentesen fogadhat.
Az ajánlat fő vonzereje az lehet, hogy a vezetékes és mobilszámok 100 percig ingyenesen hívhatóak, utána a felhasználóknak reklámokra kell feliratkoznia vagy akár fizethet is a további beszélgetésért. A Lycos bízik abban, hogy azok is, akik inkább fizetnek minthogy felbukkanó reklámokat tűrjenek meg képernyőiken sem gondolják majd úgy, hogy rosszul jártak. "A Yahoo egy és két cent közötti percdíjjal számol a PSTN (Public Switched Telephony Network, nyilvános kapcsolt telefonhálózat) hívásokért. Ez a Lycosnál még egy pennybe sem kerül" - jegyezte meg Kalinowski a internetnews.com oldalán.
Az internet nagykutyái közül már jónéhányan letették voksukat a VoIP mellett, elég csak a már emlegetett Yahoora, a Google-ra vagy az AOL-ra gondolnunk. A Lycos elsősorban a 18-25 év közötti felhasználókra kíván koncentrálni, akik a legkeresettebb célközönségnek számítanak a hirdetők szemében is. Kalinowski azt is elmondta, hogy cége tinédzser központú weboldalaira (pl. Angelfire.com) alapozná a szolgáltatást. Tervük nem más, mint a szélessávú kommunikációra és szórakozásra koncentrálva megtartani és bővíteni felhasználóbázisukat.
Ám még ha az elképzelés a gyakorlatban működik is, hosszú lesz az út a győzelemig. A Nielsen/NetRatings felmérése szerint "csupán" 4 millió havi látogatóval büszkélkedhetnek, ami igencsak elmarad a Google 89 milliós, a Yahoo 55 milliós, az MSN 37 milliós vagy az AOL 28 milliós teljesítménye mögött.