Berta Sándor
A családok költenek legtöbbet szórakoztató elektronikára
A német statisztikai hivatal legfrissebb felmérése szerint nem a gazdag szinglik, hanem a családok vásárolják a legtöbb szórakoztató elektronikai és számítástechnikai terméket.
Eddig sokan úgy tartották, hogy leginkább a jómódú fiatalok vásárolnak szórakoztató elektronikai vagy számítástechnikai eszközöket, azonban a Német Statisztikai Hivatal információi szerint ez a megállapítás megdőlni látszik. A dokumentum szerint míg asztali DVD-lejátszóval az egyedülállóknak csupán a 31 százaléka rendelkezik, addig a családok 74 százalékánál van ilyen készülék. Ebben a kérdésben azonban a szakemberek szerint nem csak a gyerekek megléte a döntő, hanem az is, hogy amíg egy fiatal ráér és van pénze elmenni egy moziba, addig egy család esetében - pláne mondjuk Magyarországon - egy ilyen mozilátogatás nagy összegbe - hazánkban akár több mint ötezer forintba is - kerülhet.
Egy egyedülálló fiú vagy lány életében egy digitális fényképezőgép megvásárlása nem annyira fontos. Egy család esetében viszont szinte kötelező, hogy legyen egy olyan készülék, amivel meg lehet örökíteni a legfontosabb pillanatokat. A német szinglik 15,5 százaléka vásárolt digitális fényképezőgépet, ezzel szemben a családok 57,5 százalékában lelhető fel ilyen termék. A fiatal gyerkőcök számára szintén egyre fontosabb egy saját hordozható MP3-lejátszó megvásárlása.
Azt hihetné az ember, hogy az egyedülálló fiatalok életében ugyanilyen fontos szerepet játszanak ezek a készülékek, azonban az adatok nem ezt bizonyítják. Az MP3-lejátszók tulajdoni aránya a családok esetében 27,8, míg a magányos felnőtteknél csupán 6,4 százalék.
Mindezek után elég furcsa, hogy a reklámok elsősorban a fiatal felnőttekhez szólnak és nem a családokat akarják megszólítani. Mindenesetre amelyik cég előbb reagál és a nagyobb háztartásokat is meg akarja nyerni, az rövid időn belül növekvő bevételekre számíthat.
Eddig sokan úgy tartották, hogy leginkább a jómódú fiatalok vásárolnak szórakoztató elektronikai vagy számítástechnikai eszközöket, azonban a Német Statisztikai Hivatal információi szerint ez a megállapítás megdőlni látszik. A dokumentum szerint míg asztali DVD-lejátszóval az egyedülállóknak csupán a 31 százaléka rendelkezik, addig a családok 74 százalékánál van ilyen készülék. Ebben a kérdésben azonban a szakemberek szerint nem csak a gyerekek megléte a döntő, hanem az is, hogy amíg egy fiatal ráér és van pénze elmenni egy moziba, addig egy család esetében - pláne mondjuk Magyarországon - egy ilyen mozilátogatás nagy összegbe - hazánkban akár több mint ötezer forintba is - kerülhet.
Egy egyedülálló fiú vagy lány életében egy digitális fényképezőgép megvásárlása nem annyira fontos. Egy család esetében viszont szinte kötelező, hogy legyen egy olyan készülék, amivel meg lehet örökíteni a legfontosabb pillanatokat. A német szinglik 15,5 százaléka vásárolt digitális fényképezőgépet, ezzel szemben a családok 57,5 százalékában lelhető fel ilyen termék. A fiatal gyerkőcök számára szintén egyre fontosabb egy saját hordozható MP3-lejátszó megvásárlása.
Azt hihetné az ember, hogy az egyedülálló fiatalok életében ugyanilyen fontos szerepet játszanak ezek a készülékek, azonban az adatok nem ezt bizonyítják. Az MP3-lejátszók tulajdoni aránya a családok esetében 27,8, míg a magányos felnőtteknél csupán 6,4 százalék.
Mindezek után elég furcsa, hogy a reklámok elsősorban a fiatal felnőttekhez szólnak és nem a családokat akarják megszólítani. Mindenesetre amelyik cég előbb reagál és a nagyobb háztartásokat is meg akarja nyerni, az rövid időn belül növekvő bevételekre számíthat.