SG.hu·

Rekord nagyságú kalóz CD-fogás az USA-ban

Az amerikai hatóságok három férfit vádolnak zenei anyagok és szoftverek illegális másolatainak terjesztésével - a jogvédő szervezetek az Egyesült Államok történetének legnagyobb fogásáról beszélnek.

A három gyanúsított - Ye Teng Wen (29), Hao He (30) és Yaobin Zhai (33) - a nyomozás eddigi eredményei szerint ipari méretekben állították elő a kalózpéldányokat, és közreműködtek azok elterjesztésében. Elfogásukat az Észak-Kaliforniai Ügyészi Hivatal jelentette be, kiemelve, hogy a jogvédők az eddigi legnagyobb fogásnak tartják az akciót. A három férfi közül ketten amerikai állampolgárok, míg a harmadik munkaengedéllyel tartózkodott az országban. A hatóságok mintegy 325 ezer CD-lemez illegális előállításával vádolják őket.

Elfogásukra az Operation Remaster fedőnevű akció keretében került sor, amely helyi, állami és szövetségi hatóságok közös akcióját takarja, a meglehetősen hosszú nevű Rapid Enforcement Allied Computer Team High Tech Crimes Task Force (REACT) vezénylete alatt. Az általuk felgöngyölített ügyben két külön vádat fogalmaztak meg hármójukkal szemben: a szerzői jog megsértése, illetve az illegális másolatokkal történő kereskedelem. A hamis CD-k között latin zenétől kezdve a Symantec-szoftverekig rengeteg különböző anyagot találtak.

Az akcióban résztvevő hatóságok a napokban zártak le egy hasonló ügyben folytatott nyomozást, amelynek eredményeként öt gyanúsítottak fogtak el Kalifornia és Texas államokban. A tizenhárom különböző helyszínen lefolytatott vizsgálat akkor is egy otthoni sokszorosító üzem ellen indult, amelyben szintén korongok tízezreit állították elő. A mostani ügy szerteágazó jellegét mutatja, hogy a kalózlemezek az Államok számos területén, olykor még üzletekben is felbukkantak.

Itthon szeptemberben került sor hasonló akcióra, amelynek során két magánszemély raktárából több tízezer, illegális forgalmazásra szánt CD- és DVD-lemezt foglalt le a Vám- és Pénzügyőrség. Az adathordozók között több ezer hamisítvány is akadt, amely valószínűleg zene- és filmkalózok másolóműhelyeibe került volna.

Kapcsolódó cikkek és linkek

Hozzászólások

Jelentkezz be a hozzászóláshoz.

© Dante732005. 10. 14.. 16:12||#36
Itt fogalomzavar van....
Ez nem kalózkodás, vagy warezolás! Nem maguknak, max egy-két havernak szedték le a cuccot, hanem nagy tételben hamisították! És ez más kategória, szerintem. Csak az a baj, hogy a RIAA és társaik összemossák a két fogalmat....
Ezek, bõven megérdemlik, amit kapnak. Viszont ha magadnak szeded le a cuccot akkor is egy kalap alá vesznek a hamisítókkal, pedig a WAREZ A POLGÁRI ENGEDETLENSÉG, nem a hamisítás.
© mrzed0012005. 10. 14.. 13:32||#35
Nekem a zene és film CD-k jártak a fejemben, nem a progikra gondoltam
Persze teljesen más az arány a játékok, illetve programok esetében, de ha csak a zenét/filmet nézed, ott speciel tényleg igaz, hogy a terméket elõállító (magyarán zenész) csak <20%-ot kap az eladott termék árából
© pemga2005. 10. 14.. 12:05||#34
Jogdíj alatt én a szellemi terméket, mint olyan értettem. Ld: Ugyanazt a terméket közel ugyanolyan minõségben állították elõ OLCSÓBBAN és fogyott, tehát sztem max az eladásonkénti (eredeti kiadónál szereplõ) szerzõi és elõadói jogdíj kifizetése az, amivel tartoznak. (Ezt Te írtad. Felteszem, hogy a Symantec a saját programjait árusítja 😊). A tartalom tehát a szerzõ, elõadó, grafikus, studiós, meg mindenki aki tényleg részt is vett a termékben. A gyártás az a hordozó-val kapcsolatos rész (õ a hardware úgymond), a többi meg a kereskedõ + állam. Ebbõl a legnagyobb rész a tartalomé (én ezt jogdíj + tulajdonjog néven illettem a postomban). Ha figyeltél, írtam is, hogy nem tudom hol van a Mahasz példájában a szerzõ/elõadó. De ez a gyártás költségein nem változtat. Magyarország egyébként elég speciális példa, US-ben az állam szeletkéje minimális, mondjuk 25% helyett 1-3%-al számolj.
© mrzed0012005. 10. 14.. 11:48||#33
Igazad van, hogy a gyártási költség 10% alatti, de a jogdíj is csak 900 Ft, ami 20% alatt van 😊)

Amirõl én beszélek egyébként a kiadók monopólhelyzetének eltörlése 😊
© pemga2005. 10. 14.. 11:35||#32

Mahasz szerint egy 5000Ft-os cd-bõl 300Ft a gyártási költség, bõven 10% alatt van 😊.
© pemga2005. 10. 14.. 11:24||#31
A jogdíj? Dehogyis, legalább 50%. A többi haszon az a különféle kereskedelmi árrésekbõl származik. Az elõállítási költség van 10% alatt 😊. Eleve már a nyersanyagon van jogdíj (pl. a DVD esetén asszem a pionyírnak kell csengetni csupán amiatt, hogy az õ formátumát használod, ez kb. 50cent. (Ez nem összekeverendõ az Artisjus kategóriával, az azon felül van.) A korong és a vele való bíbelõdés tételszámtól függõen valahol 10-20cent körül van.) Erre jön rá tartalom jogdíja vagy tulajdonjoga (jópár dollár), ami a legtöbb. A Mahasz is kiadott ilyesmi összetétel leírást a zenei cd-krõl, csak kicsit gyanús, mert abban a zene, vagy a szerzõ/elõadó mint olyan nem szerepel 😊)).

Õk biza rányomták, hogy Symantec, sõt imitálták a csomagolást, a cd-n a feliratokat (nem írott cd-k voltak), és a kézikönyvet is. Ezért ez hamisítás, mivel az eredeti terméknek akar látszani és megtéveszteni. Sõt, ez még csak nem is a Noke cipõ meg Adios poló kategória, mert õk keményen az eredeti néven adták el.

Amirõl Te beszélsz az a technológia "használata", az teljesen más. Az a patentek világa. (Pl. a kerék mint olyan használata jármûvek továbbhaladásában).
© mrzed0012005. 10. 14.. 10:29||#30
Biztos vagy benne, hogy ez adja a termék árának jelentõs részét ???
Nem csak 10% alatti ez neagyúristen véletlenül?!
Ismétlem, kapitalizmus van. Kitalálsz/gyártasz valamit és sikeres, akkor más is elkezdi gyártani, és aki jobban megoldja, az talponmarad, aki nem, elbukik.
Az más kérdés, hogy márkanévvel visszaélés, de ha nem azt nyomatják rá, hogy XY kiadó, akkor azzal sem élt vissza, elõadónak meg olymindegy, hogy ki adja neki a dellát... :p
© pemga2005. 10. 14.. 10:05||#29
Valóban, pontosan ezt nem fizetik meg. És ez adja a termék árának jelentõsebb részét (több mint a felét). Ha így jobban tetszik: engedély nélküli márkahasználat. Akkor képzeld így: valaki a nevedben kezd el postolni és másokat anyázni. Ha valaki erre begurul, Téged fog megverni 😊.

Nem tudom Te pl. örülnél-e ha hamisított, szar minõségû dvd-ket vennél, mert a Verbatim logó miatt úgy gondoltad, eredeti. Aztán egyet sem tudsz belõle megírni.
© [HUN]Stanlee2005. 10. 14.. 10:05||#28
Emberek, a cikk lenyege, hogy a kis kinaiakat elfogtak, mert nagy tetelben masoltak es eredetikent adtak el a dolgokat. Ez szerintem buntetendo.
DE: ha nekem olyan gondolatom van, hogy le akarok tolteni egy filmet, zenet, akkor azert ne buntessenek meg. Mert ugye kart nem okozok senkinek. Itt megvan a lehetosegem, ha nem tetszik a dolog letorlom. ha eredetin megveszem, a boltban nem adjak vissz az arat. tehat pech.

Az elottem szolok vitaja a cd-masolasrol, buncselekmenyekrol: otthon egy ket cd-t masolni nem bun - az erkolcsom azt mondja, ez nem rossz. Pedozni, nemi eroszakolni, embert olni az erkolcsom szerint bun es buntetendo. Szoval az vessen ram eloszor kovet, aki szerint egy britney cd masolsaert, letolteseert annyi buntetest kell kapnom mint egy kisgyerek, no megeroszakolasaert - mert akkor nala valami tenyleg gond van, ha a cd fontosabb, mint a gyerek, meg no...
© mrzed0012005. 10. 14.. 09:56||#27
A második részben igazad van, én még mindig ezen röhögök:



No és most térjünk át az elsõ részre:
Termékhamisítás. Nos igen. Ugyanakkor azt is mondhatnám, hogy kapitalizmus van. Ugyanazt a terméket közel ugyanolyan minõségben állították elõ OLCSÓBBAN és fogyott, tehát sztem max az eladásonkénti (eredeti kiadónál szereplõ) szerzõi és elõadói jogdíj kifizetése az, amivel tartoznak