SG.hu
A Cisco szerint az innováció a siker kulcsa
A Cisco Innovation 2005 Study című tanulmányából az derül ki, hogy az üzleti és technológiai vezetők szerint a vállalati siker legfontosabb eleme az innováció, messze lekörözve a bérekkel és adózással kapcsolatos tényezőket.
Az Egyesült Államokban megkérdezett 635 informatikai és üzleti vezető szerint a helymeghatározáshoz és az adattároláshoz kapcsolódó innovatív technológiák egyre jelentősebb szerepet játszanak a jövő üzleti sikereinek előmozdításában. A felmérést a Momentum Research Group nevű független piackutató cég végezte.
"Az innováció gazdasági előnyei, mint például a nagyobb hatékonyság és az új piacokon szerzett vezető pozíció biztosíthatja, hogy a gazdasági szereplők megtartsák versenyelőnyüket" - nyilatkozta John Chambers, a Cisco elnök-vezérigazgatója, majd hozzátette: "az országok, vállalatok és az egyének beruházási döntéseiket egyre inkább az innovációs lehetőségektől teszik függővé, bizonyítva, hogy az innováció a globális versenyképesség motorja a gazdaság minden szintjén, a kormányzati szférától az oktatáson át a magánvállalkozásokig".
A felmérés fő megállapításai a következők:
Az üzleti és technológiai vezetők szerint egyértelműen az innováció az üzleti siker legfontosabb eleme. A megkérdezettek 53%-a vélte úgy, hogy az innováció gyakorolja a legnagyobb hatást a versenyképességre, míg 26%-uk a munkavállalók magasabb szintű iskolai végzettségét és szakértelmét nevezte meg fő okként. A munkabérek csökkentését (14%) és a társasági adók mérséklését (7%) lényegesen kevesebben jelölték meg a versenyképességet jelentősen elősegítő tényezőként.
A válaszadók 26%-a a forgalom növekedését, 18% vállalata piaci részesedésének növelését, ugyancsak 18% az ügyfélkapcsolatok javulását, további 16% pedig a gyártási költségek csökkentését várja az innovatív technológiák alkalmazásától.
A csúcstechnológia egyértelműen az üzleti és technológiai vezetők figyelmének homlokterében szerepel. A résztvevők 32%-a a kommunikációs technológiákat tartja az innováció legkívánatosabb formájának, ezeket szorosan követték a helymeghatározási (24%), illetve az adattárolási (22%) fejlesztések. Tehát egyre többen ismerik fel, hogy az üzleti versenyképességet a jövőben jelentősen befolyásolja a rádiófrekvenciás azonosítás (RFID) és a műholdas helymeghatározás (GPS) technológiája. A kisvállalkozások között kiemelkedően magas volt azok aránya, akik nagyobb sávszélességű hálózati kapcsolattal és hálózati alkalmazások bevezetésével kívánják hatékonyabbá tenni működésüket.
A megkérdezettek 53%-a szerint az Egyesült Államokban a közszféra területén az egészségügyben van a legnagyobb szükség az innovációra. A felmérésben szereplők 70%-ának az a véleménye, hogy a rendszeren, nem pedig a gyógyszereken vagy a kezelési módokon kell először változtatni. Hol és hogyan történjen mindez? Előbb a háziorvosi (49%), majd a szakorvosi (21%), ezután pedig a tartós betegségi ellátás (21%) területén.
Az Innovation 2005 Study felmérést 2004. július 8-15. között készítették. Összesen 635 üzleti döntéshozót kérdeztek meg, közöttük 93 informatikai vezetőt. A felmérés statisztikai hibahatára 3,9%. A kutatás teljes anyaga itt olvasható.
Az Egyesült Államokban megkérdezett 635 informatikai és üzleti vezető szerint a helymeghatározáshoz és az adattároláshoz kapcsolódó innovatív technológiák egyre jelentősebb szerepet játszanak a jövő üzleti sikereinek előmozdításában. A felmérést a Momentum Research Group nevű független piackutató cég végezte.
"Az innováció gazdasági előnyei, mint például a nagyobb hatékonyság és az új piacokon szerzett vezető pozíció biztosíthatja, hogy a gazdasági szereplők megtartsák versenyelőnyüket" - nyilatkozta John Chambers, a Cisco elnök-vezérigazgatója, majd hozzátette: "az országok, vállalatok és az egyének beruházási döntéseiket egyre inkább az innovációs lehetőségektől teszik függővé, bizonyítva, hogy az innováció a globális versenyképesség motorja a gazdaság minden szintjén, a kormányzati szférától az oktatáson át a magánvállalkozásokig".
A felmérés fő megállapításai a következők:
Az Innovation 2005 Study felmérést 2004. július 8-15. között készítették. Összesen 635 üzleti döntéshozót kérdeztek meg, közöttük 93 informatikai vezetőt. A felmérés statisztikai hibahatára 3,9%. A kutatás teljes anyaga itt olvasható.