SG.hu
Cisco-akvizíció a VoIP-technológiák terén
A Cisco bejelentette, hogy megállapodás született a kaliforniai székhelyű VoIP-specialista Sipura Technology megvételéről.
A tranzakció az otthoni és kis irodai vezeték nélküli, illetve hálózati hardvereszközök első számú szállítójaként ismert Linksys divízió eddigi első cégfelvásárlása. Kutatások szerint a jelenlegi 8 millióról 2009-re közel 60 millióra nőhet azok száma, akik otthoni szélessávú internetkapcsolatukat VoIP-technológián alapuló telefonálásra használják.
A fogyasztói VoIP-termékek gyártásában élenjáró Sipura jelenleg a Linksys hálózati VoIP-eszközeinek egyik legfontosabb technológiai szállítója. Értékes technológiáján és ügyfélkapcsolatain kívül a cég alapos VoIP-ismeretekkel felvértezett gárdája a Linksys hang- és videoátviteli, valamint egyéb területeken tervezett kutatási és fejlesztési tevékenységének bővítésében fog szerepet játszani.
A megállapodás szerint a Cisco közel 68 millió dollárt fizet a Sipuráért részvényekben és opciókban. A szokásos szerződéskötési feltételek szerint létrejövő ügylet lezárására az amerikai felügyeleti szervek jóváhagyását követően, várhatóan a Cisco 2005-ös üzleti évének július 30-ával végződő negyedik negyedévében kerül sor.
A VoIP fogyasztói piaca gyorsan bővül, hiszen a független vagy korábban monopolhelyzetben lévő távközlési és kábeltársaságok egyre újabb internetes telefonálási ajánlatokkal jelennek meg a piacon. A Synergy Research Group, az egyik vezető piackutató cég jelentése szerint a világon jelenleg csaknem 8 millió fogyasztó használja otthoni szélessávú internetkapcsolatát VoIP technológián alapuló telefonálásra. A Synergy várakozásai szerint ez a szám 2009-re az 58,9 milliót is elérheti.
"A VoIP-üzletág a Cisco és a Linksys számára nem csupán növekedési szempontból stratégiai jelentőségű, de új fejlesztések előtt is utat nyit. A Sipura felvásárlása egyrészt megerősíti a Linksys vezető pozícióját a gyorsan bővülő VoIP-piacon, másrészt megfelel annak a stratégiának is, miszerint a cég bizonyos termékkategóriákban bővíteni kívánja belső kutatás-fejlesztési lehetőségeit" - nyilatkozta Charles Giancarlo, a Cisco technológiai igazgatója és a Cisco-Linksys elnöke. "A Cisco elkötelezte magát a fogyasztói hangátviteli termékek fejlesztése mellett. A Sipura akvizíciója a cég ezen szerepvállalását támasztja alá" - tette hozzá Giancarlo.
A fogyasztói és otthoni irodai piacra szánt többvonalas IP-telefon mellett a Sipura neve fémjelzi azt a technológiát is, amelyet a piacvezető VoIP-adapterekben hasznosítanak. A Sipura technológiáját a Linksys jelenleg bizonyos analóg telefonadapterekben, telefonportokkal rendelkező vezetékes, illetve vezeték nélküli útválasztókban, valamint egyéb VoIP-termékekben használja fel. A Sipura jelentős üzleti kapcsolatokat épített ki a vezető VoIP-szolgáltatókkal. A Linksys e szolgáltatókon kívül saját hagyományos kiskereskedelmi csatornáin át kívánja eljuttatni a Sipura VoIP termékeit az egyéni, illetve az otthoni irodai felhasználókhoz.
A tranzakció az otthoni és kis irodai vezeték nélküli, illetve hálózati hardvereszközök első számú szállítójaként ismert Linksys divízió eddigi első cégfelvásárlása. Kutatások szerint a jelenlegi 8 millióról 2009-re közel 60 millióra nőhet azok száma, akik otthoni szélessávú internetkapcsolatukat VoIP-technológián alapuló telefonálásra használják.
A fogyasztói VoIP-termékek gyártásában élenjáró Sipura jelenleg a Linksys hálózati VoIP-eszközeinek egyik legfontosabb technológiai szállítója. Értékes technológiáján és ügyfélkapcsolatain kívül a cég alapos VoIP-ismeretekkel felvértezett gárdája a Linksys hang- és videoátviteli, valamint egyéb területeken tervezett kutatási és fejlesztési tevékenységének bővítésében fog szerepet játszani.
A megállapodás szerint a Cisco közel 68 millió dollárt fizet a Sipuráért részvényekben és opciókban. A szokásos szerződéskötési feltételek szerint létrejövő ügylet lezárására az amerikai felügyeleti szervek jóváhagyását követően, várhatóan a Cisco 2005-ös üzleti évének július 30-ával végződő negyedik negyedévében kerül sor.
A VoIP fogyasztói piaca gyorsan bővül, hiszen a független vagy korábban monopolhelyzetben lévő távközlési és kábeltársaságok egyre újabb internetes telefonálási ajánlatokkal jelennek meg a piacon. A Synergy Research Group, az egyik vezető piackutató cég jelentése szerint a világon jelenleg csaknem 8 millió fogyasztó használja otthoni szélessávú internetkapcsolatát VoIP technológián alapuló telefonálásra. A Synergy várakozásai szerint ez a szám 2009-re az 58,9 milliót is elérheti.
"A VoIP-üzletág a Cisco és a Linksys számára nem csupán növekedési szempontból stratégiai jelentőségű, de új fejlesztések előtt is utat nyit. A Sipura felvásárlása egyrészt megerősíti a Linksys vezető pozícióját a gyorsan bővülő VoIP-piacon, másrészt megfelel annak a stratégiának is, miszerint a cég bizonyos termékkategóriákban bővíteni kívánja belső kutatás-fejlesztési lehetőségeit" - nyilatkozta Charles Giancarlo, a Cisco technológiai igazgatója és a Cisco-Linksys elnöke. "A Cisco elkötelezte magát a fogyasztói hangátviteli termékek fejlesztése mellett. A Sipura akvizíciója a cég ezen szerepvállalását támasztja alá" - tette hozzá Giancarlo.
A fogyasztói és otthoni irodai piacra szánt többvonalas IP-telefon mellett a Sipura neve fémjelzi azt a technológiát is, amelyet a piacvezető VoIP-adapterekben hasznosítanak. A Sipura technológiáját a Linksys jelenleg bizonyos analóg telefonadapterekben, telefonportokkal rendelkező vezetékes, illetve vezeték nélküli útválasztókban, valamint egyéb VoIP-termékekben használja fel. A Sipura jelentős üzleti kapcsolatokat épített ki a vezető VoIP-szolgáltatókkal. A Linksys e szolgáltatókon kívül saját hagyományos kiskereskedelmi csatornáin át kívánja eljuttatni a Sipura VoIP termékeit az egyéni, illetve az otthoni irodai felhasználókhoz.