Béres Zsolt
Az Ericsson és Napster együtt a mobil zenéért
Ma jelentették be, hogy átfogó megállapodást írt alá az Ericsson telekomunikációs óriás és a Napster, a digitális zene világának legismertebb márkája.
A vállalatok szerint az összefogás révén lehetővé válik a mobilszolgáltatók számára a teljes körű integrált digitális zenei szolgáltatás nyújtása. Az új szolgáltatás lényege, hogy ezentúl nem szükséges a számítógép közbeiktatása, ha az ember egy bizonyos zeneszámot szeretne letölteni mobiljára. Azaz egyszerűen kiválasztja a Napster digitális katalógusából a megfelelő melódiát, és már töltheti is. A tervezők természetesen adaptálták a rendszert a jelenleg használatos modellekre, ugyanúgy mint az új generációs technológiákat felhasználó készülékekre és a nagy sebességű hálózatokra.
Chris Gorog, a Napster szóvívője így vélekedett: "az Ericsson a világvezető vezetéknélküli és telekomunikációs megoldásokban szerzett tapasztalatával és a kiemelkedő vásárlói alapjával, ideális partnernek számít ahhoz, hogy a Napster elmélyítse jelenlétét a mobilpiacon". Carl-Henrik Svanberg, az Ericsson vezérigazgatója egyetértvén Gorog állításaival így nyilatkozott: "a Napster segítségével ezentúl képesek leszünk egyszerű és gyors módon kielégíteni klienseink nagyon sokrétű zenei igényeit. Belépést biztosítunk a felhasználók számára a világ legnagyobb digitális zenei áruházába, amely nemcsak klienseink tartalmát növeli, hanem a márkanév további erősödését is nagy mértékben elősegíti".
A szolgáltatás a Napster márkanevet viseli, és egyaránt lehetővé teszi a mobil- és PC-felhasználók számára új csengőhangok, fotók, háttéképek és videoklippek elérését teljesen személyre szabott digitális úton. A zeneszámokat előfizetéssel vagy tételenkénti fizetéssel lehet letölteni. Az indulás pontos időpontja nem ismert, a konkrét részletek kidolgozása még hónapokba telhet.
Szakértők szerint az egyesülés válasz az Apple és a Motorola összefogása által támasztott kihívásra. "Nagyon úgy tűnik, hogy a mobiltelefonok töltik be a jövőben a zenelejátszó készülékek szerepét" - idézi a Napster szóvivőjének, Adam Howorth szavait a Wall Street Journal.
A piacot jelenleg 70 százalékos részesedéssel az Apple iTunes szolgáltatása és iPod lejátszója uralja. A zenelejátszóként is működő kialakulóban lévő mobiltelefon trendet az Apple a Motorolával összefogva kívánja meglovagolni, a Microsoft pedig a jó üzlet reményében az év elején lépett szövetségre a Nokiával.
A vállalatok szerint az összefogás révén lehetővé válik a mobilszolgáltatók számára a teljes körű integrált digitális zenei szolgáltatás nyújtása. Az új szolgáltatás lényege, hogy ezentúl nem szükséges a számítógép közbeiktatása, ha az ember egy bizonyos zeneszámot szeretne letölteni mobiljára. Azaz egyszerűen kiválasztja a Napster digitális katalógusából a megfelelő melódiát, és már töltheti is. A tervezők természetesen adaptálták a rendszert a jelenleg használatos modellekre, ugyanúgy mint az új generációs technológiákat felhasználó készülékekre és a nagy sebességű hálózatokra.
Chris Gorog, a Napster szóvívője így vélekedett: "az Ericsson a világvezető vezetéknélküli és telekomunikációs megoldásokban szerzett tapasztalatával és a kiemelkedő vásárlói alapjával, ideális partnernek számít ahhoz, hogy a Napster elmélyítse jelenlétét a mobilpiacon". Carl-Henrik Svanberg, az Ericsson vezérigazgatója egyetértvén Gorog állításaival így nyilatkozott: "a Napster segítségével ezentúl képesek leszünk egyszerű és gyors módon kielégíteni klienseink nagyon sokrétű zenei igényeit. Belépést biztosítunk a felhasználók számára a világ legnagyobb digitális zenei áruházába, amely nemcsak klienseink tartalmát növeli, hanem a márkanév további erősödését is nagy mértékben elősegíti".
A szolgáltatás a Napster márkanevet viseli, és egyaránt lehetővé teszi a mobil- és PC-felhasználók számára új csengőhangok, fotók, háttéképek és videoklippek elérését teljesen személyre szabott digitális úton. A zeneszámokat előfizetéssel vagy tételenkénti fizetéssel lehet letölteni. Az indulás pontos időpontja nem ismert, a konkrét részletek kidolgozása még hónapokba telhet.
Szakértők szerint az egyesülés válasz az Apple és a Motorola összefogása által támasztott kihívásra. "Nagyon úgy tűnik, hogy a mobiltelefonok töltik be a jövőben a zenelejátszó készülékek szerepét" - idézi a Napster szóvivőjének, Adam Howorth szavait a Wall Street Journal.
A piacot jelenleg 70 százalékos részesedéssel az Apple iTunes szolgáltatása és iPod lejátszója uralja. A zenelejátszóként is működő kialakulóban lévő mobiltelefon trendet az Apple a Motorolával összefogva kívánja meglovagolni, a Microsoft pedig a jó üzlet reményében az év elején lépett szövetségre a Nokiával.