Berta Sándor
Autórádióval ötvözi a mobiltelefont a Motorola
Az amerikai vállalat változatlanul hisz abban, hogy van jövője a mobiltelefonokon elérhető zenei szolgáltatásoknak.
A Motorola még az idén el akarja indítani új, iRadio nevű szolgáltatását, amelynek köszönhetően a Bluetooth-technika segítségével összeköthetők lesznek a mobiltelefonok a HiFi-készülékekkel és az autórádiókkal. A szolgáltatás igénybe vételéhez szükséges eszközök azonban csak akkor kerülnek majd a boltok polcaira, ha maga az iRadio már elérhető lesz. A szolgáltatás a tervek szerint idén decemberben indulna, ám addig a Motorolának még legalább egy olyan mobilszolgáltatót kell találnia, amely felkarolja az iRadio-t.
Az iRadio esetében a mobiltelefon szolgál a rendszer központi multimédiás csomópontjaként. A Bluetooth-technikának köszönhetően - hasonlóan, mint az iPod-nál - webrádió-programokkal és zenével lehet feltölteni a mobilkészüléket. A webrádió-programokat maga az iRadio keresi meg, így a felhasználó időt takaríthat meg, ráadásul a szolgáltatás még a reklámokat is kiszűri. Útközben pedig - szintén a Bluetoothnak köszönhetően - a mobiltelefon összekapcsolható akár az autórádióval is.
Eddig a hasonló, "mindent egyben-kínáló", "svájci bicska-stratégiák" nem váltak be, ám a Motorola arra épít, hogy a zene kivételt képez és a zenei klipek vagy a csengőhangok különösen sok felhasználót érdekelnek. Szakértők szerint ugyanakkor kérdéses, hogy az ilyen digitális multimédiás szolgáltatások, minden előnyük ellenére, később nem hatnak-e ki negatívan például a készülékek és az akkumulátorok üzemidejére?
Ezenkívül az ár szintén elriasztó tényező lehet majd és tisztázatlan még az is, hogy mennyibe fog a szolgáltatás kerülni, illetve, hogy hogyan fizeti majd meg az iRadio árát a mobiltelefon-tulajdonos. Felmerült például, hogy az illető számlájához csapják a díjat vagy, hogy a feltöltőkártyás mobilkészülékeknél a felhasználható egyenlegről kerüljön levonásra.
A Motorola még az idén el akarja indítani új, iRadio nevű szolgáltatását, amelynek köszönhetően a Bluetooth-technika segítségével összeköthetők lesznek a mobiltelefonok a HiFi-készülékekkel és az autórádiókkal. A szolgáltatás igénybe vételéhez szükséges eszközök azonban csak akkor kerülnek majd a boltok polcaira, ha maga az iRadio már elérhető lesz. A szolgáltatás a tervek szerint idén decemberben indulna, ám addig a Motorolának még legalább egy olyan mobilszolgáltatót kell találnia, amely felkarolja az iRadio-t.
Az iRadio esetében a mobiltelefon szolgál a rendszer központi multimédiás csomópontjaként. A Bluetooth-technikának köszönhetően - hasonlóan, mint az iPod-nál - webrádió-programokkal és zenével lehet feltölteni a mobilkészüléket. A webrádió-programokat maga az iRadio keresi meg, így a felhasználó időt takaríthat meg, ráadásul a szolgáltatás még a reklámokat is kiszűri. Útközben pedig - szintén a Bluetoothnak köszönhetően - a mobiltelefon összekapcsolható akár az autórádióval is.
Eddig a hasonló, "mindent egyben-kínáló", "svájci bicska-stratégiák" nem váltak be, ám a Motorola arra épít, hogy a zene kivételt képez és a zenei klipek vagy a csengőhangok különösen sok felhasználót érdekelnek. Szakértők szerint ugyanakkor kérdéses, hogy az ilyen digitális multimédiás szolgáltatások, minden előnyük ellenére, később nem hatnak-e ki negatívan például a készülékek és az akkumulátorok üzemidejére?
Ezenkívül az ár szintén elriasztó tényező lehet majd és tisztázatlan még az is, hogy mennyibe fog a szolgáltatás kerülni, illetve, hogy hogyan fizeti majd meg az iRadio árát a mobiltelefon-tulajdonos. Felmerült például, hogy az illető számlájához csapják a díjat vagy, hogy a feltöltőkártyás mobilkészülékeknél a felhasználható egyenlegről kerüljön levonásra.