Berta Sándor
Visszahódítaná a nettől a tévéhez a fiatalokat Al Gore
A televízió és rádió az internet térhódításával egyre jobban háttérbe szorul, bár a működésük még korántsem került veszélybe. Az egykori amerikai alelnök az interaktivitásban látja az egyedüli megoldást.
Egyre több szakértő véli úgy, hogy előbb-utóbb a hagyományos televíziózás és rádiózás már a múlté lesz és a helyüket átveszi majd a világháló. Al Gore azt szeretné elérni, hogy elsősorban az Egyesült Államok, de a világ ifjúsága is találja meg az internettől a televíziózáshoz visszavezető utat. Mindenesetre elég érdekes az elképzelés, lévén az egykori amerikai alelnök szerint mindez csak úgy lehetséges, ha a televízió átalakul egy némileg butított internetté. A varázsszó pedig az interaktivitás lehet.
Az úttörőnek szánt televíziócsatorna neve Current lett és a célja, hogy elsősorban a fiatalokat újra a képernyő elé ültesse. S hogy mindezt miként akarja Al Gore és csapat elérni? Nos, a repertoárban többek között olyan tételek szerepelnek, mint a házi készítésű videók, ezenkívül a friss hírek és a kulturális, akár alternatív irányzatú információk.
Gore az új televíziónál felügyelőbizottsági tagsági posztot tölt be, a Current székhelye San Fransiscóban lesz. Az exalelnök és Joel Hyatt üzletember összesen 70 millió dollárt gyűjtöttek össze a szponzoroktól és az ötletet támogató befektetőktől, majd megvásárolták a Vivenditől a Newsworld International nevű televíziócsatornát. Elvileg tehát minden készen áll a műsorsugárzásra. A Current idén augusztus elsejétől lesz fogható 19 millió amerikai háztartásban. Gore és Hyatt elsősorban a 18 és 34 év közötti korosztály tagjait akarják nézőnek megnyerni és nem tagadják, hogy jelszavuk az interaktivitás és a populizmus.
A Current a fiatal generáció szócsöve akar lenni, úgy, hogy az internet helyett a televízióban mondják el az emberek a véleményüket, miközben ne kelljen lemondaniuk az internet előnyeiről, köztük például az interaktivitásról sem. A nézők akár a házi videóikat is elkészíthetik és bemutathatják majd a műsorokban, a filmek elkészítéséhez pedig minden lehetséges segítséget, például videószerkesztő szoftvereket, illetve azok kezelési útmutatóját meg fogja nekik adni a csatorna.
A tervek szerint a műsorok felét a nézők fogják készíteni, de megtalálhatók lesznek a hagyományos televízióműsorok is. A Current programigazgatója tapasztalt szakember, David Neuman korábban évekig dolgozott a CNN-nél és a Walt Disney Televisionnél. A csatorna támogatói közt van például a Google is - egyik alapítójának, Sergey Brinnek nagyon tetszik az ötlet, mivel szerinte így videókat anélkül lehet majd eljuttatni az emberekhez, hogy olyan problémákkal kelljen közben foglalkozni mint a sávszélesség hiánya.
Al Gore úgy véli, a technikai fejlődés irányáról napjainkban már a fiatalok döntenek. Arra halad a világ, amilyen termékek iránt a fiatalokat érdeklődnek. A százezer dolláros kamerákból háromezer dolláros készülékek lettek, az egykor milliókba kerülő számítógépekből tömegcikkek. A Current bár még nem működik, ám egy videókészítő verseny kiírásával jelezte: számít az emberek kreativitására. A verseny 15 ezer dolláros fődíját három olyan amatőr filmes nyerte el, akik egy szatirikus minifilmet csináltak az amerikai választási reklámokról.
Egyre több szakértő véli úgy, hogy előbb-utóbb a hagyományos televíziózás és rádiózás már a múlté lesz és a helyüket átveszi majd a világháló. Al Gore azt szeretné elérni, hogy elsősorban az Egyesült Államok, de a világ ifjúsága is találja meg az internettől a televíziózáshoz visszavezető utat. Mindenesetre elég érdekes az elképzelés, lévén az egykori amerikai alelnök szerint mindez csak úgy lehetséges, ha a televízió átalakul egy némileg butított internetté. A varázsszó pedig az interaktivitás lehet.
Az úttörőnek szánt televíziócsatorna neve Current lett és a célja, hogy elsősorban a fiatalokat újra a képernyő elé ültesse. S hogy mindezt miként akarja Al Gore és csapat elérni? Nos, a repertoárban többek között olyan tételek szerepelnek, mint a házi készítésű videók, ezenkívül a friss hírek és a kulturális, akár alternatív irányzatú információk.
Gore 2000-ben alulmaradt Bushsal szemben |
A Current a fiatal generáció szócsöve akar lenni, úgy, hogy az internet helyett a televízióban mondják el az emberek a véleményüket, miközben ne kelljen lemondaniuk az internet előnyeiről, köztük például az interaktivitásról sem. A nézők akár a házi videóikat is elkészíthetik és bemutathatják majd a műsorokban, a filmek elkészítéséhez pedig minden lehetséges segítséget, például videószerkesztő szoftvereket, illetve azok kezelési útmutatóját meg fogja nekik adni a csatorna.
A tervek szerint a műsorok felét a nézők fogják készíteni, de megtalálhatók lesznek a hagyományos televízióműsorok is. A Current programigazgatója tapasztalt szakember, David Neuman korábban évekig dolgozott a CNN-nél és a Walt Disney Televisionnél. A csatorna támogatói közt van például a Google is - egyik alapítójának, Sergey Brinnek nagyon tetszik az ötlet, mivel szerinte így videókat anélkül lehet majd eljuttatni az emberekhez, hogy olyan problémákkal kelljen közben foglalkozni mint a sávszélesség hiánya.
Al Gore úgy véli, a technikai fejlődés irányáról napjainkban már a fiatalok döntenek. Arra halad a világ, amilyen termékek iránt a fiatalokat érdeklődnek. A százezer dolláros kamerákból háromezer dolláros készülékek lettek, az egykor milliókba kerülő számítógépekből tömegcikkek. A Current bár még nem működik, ám egy videókészítő verseny kiírásával jelezte: számít az emberek kreativitására. A verseny 15 ezer dolláros fődíját három olyan amatőr filmes nyerte el, akik egy szatirikus minifilmet csináltak az amerikai választási reklámokról.