Gyurkity Péter
Növekvőben a plazma TV-k forgalma
Az iSuppli kutatócég felmérése szerint a plazma TV-k forgalma az első negyedévben majdnem megháromszorozódott a tavalyi év hasonló időszakához képest, miközben a készülékek ára jelentős mértékben csökkent.
A felmérés szerint az idei év első három hónapjában összesen 175 ezer készüléket szállítottak le a gyártók, ami 169 százalékos növekedést jelent a tavalyi év első negyedévében elért 65 ezer darabhoz képest. A jelentős növekedés ellenére az első negyedév - az elmúlt évekhez hasonlóan - gyengébbnek mondható, és a forgalom csúcspontját az ünnepek alatt, illetve az azt megelőző hetekben érték el. A készülékek átlagos ára 5423 dollárról 4542 dollárra esett, míg a gyártók bevétele elérte a 795 millió dollárt.
Az iSuppli szerint az árak csökkenése elsősorban a jelentős túlkínálatnak, az új gyártók által támasztott versenynek, valamint a rivális technológiák népszerűségének köszönhető. "A közeljövőben még nagyobb LCD TV-k jelennek meg, így a két ágazat küzdelme tovább éleződik" - jelentette ki Rhoda Alexander, a cég elemzője. Hozzátette, hogy a folyadékkristályos panelek gyártói a hamarosan újabb gyártósorokat állítanak munkába, amelyek lehetővé teszik a nagyobb LCD TV-k elterjedését.
Egy korábbi felmérésük szerint az LCD piac bevétele a tavalyi évben elérte a 35,7 milliárd dollárt, és idén - újabb 32 százalékos növekedéssel - meghaladja majd a 47 milliárd dollárt. A plazma TV-k terén a második negyedévben ugyan némileg visszaesett a forgalom, de a csökkenő árak miatt az ágazat újból gyors növekedésnek indulhat. A piacot a Panasonic és a Sony - 15-15 százalékos részesedéssel - vezeti holtversenyben, míg a harmadik helyen a Gateway található 12,4 százalékkal. Az LG Electronics 12,1 százalékos részesedéssel a negyedik helyet foglalja el, míg az első öt vállalat rangsorát a Hitachi zárja 8,5 százalékkal.
Alexander megjegyezte, hogy nemrég még a Gateway számított az elsőrangú gyártónak, de a vállalat átszervezése miatt - ami számos értékesítési pont bezárását jelentette - a szállítások is némileg visszaestek.
A felmérés szerint az idei év első három hónapjában összesen 175 ezer készüléket szállítottak le a gyártók, ami 169 százalékos növekedést jelent a tavalyi év első negyedévében elért 65 ezer darabhoz képest. A jelentős növekedés ellenére az első negyedév - az elmúlt évekhez hasonlóan - gyengébbnek mondható, és a forgalom csúcspontját az ünnepek alatt, illetve az azt megelőző hetekben érték el. A készülékek átlagos ára 5423 dollárról 4542 dollárra esett, míg a gyártók bevétele elérte a 795 millió dollárt.
Az iSuppli szerint az árak csökkenése elsősorban a jelentős túlkínálatnak, az új gyártók által támasztott versenynek, valamint a rivális technológiák népszerűségének köszönhető. "A közeljövőben még nagyobb LCD TV-k jelennek meg, így a két ágazat küzdelme tovább éleződik" - jelentette ki Rhoda Alexander, a cég elemzője. Hozzátette, hogy a folyadékkristályos panelek gyártói a hamarosan újabb gyártósorokat állítanak munkába, amelyek lehetővé teszik a nagyobb LCD TV-k elterjedését.
Egy korábbi felmérésük szerint az LCD piac bevétele a tavalyi évben elérte a 35,7 milliárd dollárt, és idén - újabb 32 százalékos növekedéssel - meghaladja majd a 47 milliárd dollárt. A plazma TV-k terén a második negyedévben ugyan némileg visszaesett a forgalom, de a csökkenő árak miatt az ágazat újból gyors növekedésnek indulhat. A piacot a Panasonic és a Sony - 15-15 százalékos részesedéssel - vezeti holtversenyben, míg a harmadik helyen a Gateway található 12,4 százalékkal. Az LG Electronics 12,1 százalékos részesedéssel a negyedik helyet foglalja el, míg az első öt vállalat rangsorát a Hitachi zárja 8,5 százalékkal.
Alexander megjegyezte, hogy nemrég még a Gateway számított az elsőrangú gyártónak, de a vállalat átszervezése miatt - ami számos értékesítési pont bezárását jelentette - a szállítások is némileg visszaestek.