Gyurkity Péter
Nagy összegű kártérítést fizethet a Microsoft Kaliforniában
A Kalifornia állam és a Microsoft közötti 1,1 milliárd dolláros megállapodást létrehozó ügyvédek egyike kijelentette, hogy a vásárlók nagy része nem élt a lehetőséggel, és nem juttatta el igényét a szoftveróriáshoz.
A kaliforniai vásárlók érdekeit védő Richard L. Grossman elmondta, hogy míg Kalifornia 100 legnagyobb vállalatából 80 már benyújtotta kompenzációs igényét, a vásárlók nagy többsége nem használta ki a kivételes alkalmat, és nem igényelt kifizetést a Microsofttól. Az 1999 óta húzódó pert lezáró megállapodás révén ugyanis a korábban Microsoft terméket vásárolt vállatok és felhasználók bizonylatot kérhetnek a szoftveróriástól, amelyek révén utólag kárpótolhatják magukat a korábbi árakért.
Kalifornia állam korábban azzal vádolta meg a szoftveróriást, hogy visszaélt előnyös helyzetével, és az elavultnak mondott szoftverek lecserélésére kényszerítette a kaliforniai vállalatokat és felhasználókat. Több éves eredménytelen jogi csatározás után a Microsoft végül 2003 júniusában peren kívüli megállapodást ajánlott fel, amelyet a kaliforniai ügyvédek végül elfogadtak. A megállapodás értelmében a Microsoft összesen 1,1 milliárd dollár értékben köteles utalványokat biztosítani minden korábbi ügyfelének, akik 1995 és 2001 között vásároltak Microsoft terméket.
Az egyeztetések végül sikerrel zárultak, és leszögezték, hogy 5 dollár jár minden egyes Microsoft Word után, 16 dollár a Microsoft Windows operációs rendszerek után, és 29 dollár a Microsoft Office minden egyes példánya után, amely természetesen magában foglalja a Word és Excel programokat is. Az igények benyújtására 60 nap állt rendelkezésre, és szombaton van az utolsó határidő, az ezután benyújtott kérelmeket már nem veszik figyelembe.
Az ügyvédek számítása szerint mintegy 14 millió kaliforniai ügyfél érdekelt az ügyben, ennek ellenére december 28-ig mindössze 620 ezer kérelem érkezett, és a kérelmek eloszlása azt mutatja, hogy a vállalatok jóval inkább érdekeltek a kompenzációban. Nem véletlenül, ugyanis számos vállalat több ezer példányt vásárolt a szoftveróriás egyes termékeiből, így az ő esetükben jelentős összegekről van szó.
A kaliforniai vásárlók érdekeit védő Richard L. Grossman elmondta, hogy míg Kalifornia 100 legnagyobb vállalatából 80 már benyújtotta kompenzációs igényét, a vásárlók nagy többsége nem használta ki a kivételes alkalmat, és nem igényelt kifizetést a Microsofttól. Az 1999 óta húzódó pert lezáró megállapodás révén ugyanis a korábban Microsoft terméket vásárolt vállatok és felhasználók bizonylatot kérhetnek a szoftveróriástól, amelyek révén utólag kárpótolhatják magukat a korábbi árakért.
Kalifornia állam korábban azzal vádolta meg a szoftveróriást, hogy visszaélt előnyös helyzetével, és az elavultnak mondott szoftverek lecserélésére kényszerítette a kaliforniai vállalatokat és felhasználókat. Több éves eredménytelen jogi csatározás után a Microsoft végül 2003 júniusában peren kívüli megállapodást ajánlott fel, amelyet a kaliforniai ügyvédek végül elfogadtak. A megállapodás értelmében a Microsoft összesen 1,1 milliárd dollár értékben köteles utalványokat biztosítani minden korábbi ügyfelének, akik 1995 és 2001 között vásároltak Microsoft terméket.
Az egyeztetések végül sikerrel zárultak, és leszögezték, hogy 5 dollár jár minden egyes Microsoft Word után, 16 dollár a Microsoft Windows operációs rendszerek után, és 29 dollár a Microsoft Office minden egyes példánya után, amely természetesen magában foglalja a Word és Excel programokat is. Az igények benyújtására 60 nap állt rendelkezésre, és szombaton van az utolsó határidő, az ezután benyújtott kérelmeket már nem veszik figyelembe.
Az ügyvédek számítása szerint mintegy 14 millió kaliforniai ügyfél érdekelt az ügyben, ennek ellenére december 28-ig mindössze 620 ezer kérelem érkezett, és a kérelmek eloszlása azt mutatja, hogy a vállalatok jóval inkább érdekeltek a kompenzációban. Nem véletlenül, ugyanis számos vállalat több ezer példányt vásárolt a szoftveróriás egyes termékeiből, így az ő esetükben jelentős összegekről van szó.