Gyurkity Péter
A Microsoft szűkebbre szabja a Passport szolgáltatást
A szoftveróriás a jövőben jóval korlátozottabb szerepet szán a Passport szolgáltatásnak, és többek között a partnercégeket sem igyekszik majd rávenni a szolgáltatás igénybevételére.
A Microsoft azután döntött a partnerprogram leállításáról, hogy egyik legnagyobb szövetségese, az eBay bejelentette, hogy januártól saját szolgáltatást indít, és a vállalat vezetése nem kívánja igénybe venni a Microsoft beléptető rendszerét. A döntés mindazonáltal nem jelenti a Passport megszűnését, mivel a technológia továbbra is a Microsoft saját szolgáltatásainak - így a Hotmail - egységes beléptető rendszereként működik majd tovább. A szoftveróriás szóvivője ezzel egy időben kijelentette, hogy a vállalat ezentúl olyan szoftverek kifejlesztésére koncentrál majd, amely megfelelő alapot nyújt a vállalatoknak saját webes szolgáltatásaik beindításához.
A Passport célja a fizetős szolgáltatások biztonságos, egyszerű és gyors igénybevétele
Elemzők szerint a döntés a rivális Liberty Alliance fényes győzelmét jelenti, amely olyan óriáscégeket tömörít magában, mint az IBM, a Sun, a HP és a Nokia. A Liberty Alliance mindvégig a Passport szolgáltatás nagy ellenzője volt, és a szövetségbe tömörült vállalatok azzal vádolták a Microsoftot, hogy az internetes tranzakciók feletti uralomra tör. A Sun még ennél is tovább ment, és arra figyelmeztette a szoftveróriás partnereit, hogy a Passport rendszer révén könnyen elveszíthetik vásárlóikat. A vád alapjául az szolgált, hogy a szolgáltatás a regisztrált felhasználók bizalmas adatainak - többek között a bankszámlaszám - eltárolásával egységesíti a belépő rendszereket, és ezen információk tulajdonosa jogtalan előnyökhöz juthat.
Intő példaként említették a tavaly májusi esetet, amikor a Microsoft kénytelen volt elismerni, hogy egy biztonsági hiba révén a 200 millió felhasználó adatait tároló rendszer könnyen áldozatul eshet egy esetleges támadásnak. A figyelmeztetés azonban felesleges volt: a partnercégek láthatóan nem kívánták másra bízni a vásárlók adatainak kezelését, és inkább saját rendszer kiépítésébe kezdtek. Úgy tűnik, hogy mostanra a Microsoft is levonta a következtést, és a vállalat a jövőben az egyéni rendszerek alapjául szolgáló szoftverek fejlesztésére helyezi a hangsúlyt.
A Microsoft azután döntött a partnerprogram leállításáról, hogy egyik legnagyobb szövetségese, az eBay bejelentette, hogy januártól saját szolgáltatást indít, és a vállalat vezetése nem kívánja igénybe venni a Microsoft beléptető rendszerét. A döntés mindazonáltal nem jelenti a Passport megszűnését, mivel a technológia továbbra is a Microsoft saját szolgáltatásainak - így a Hotmail - egységes beléptető rendszereként működik majd tovább. A szoftveróriás szóvivője ezzel egy időben kijelentette, hogy a vállalat ezentúl olyan szoftverek kifejlesztésére koncentrál majd, amely megfelelő alapot nyújt a vállalatoknak saját webes szolgáltatásaik beindításához.
A Passport célja a fizetős szolgáltatások biztonságos, egyszerű és gyors igénybevétele
Elemzők szerint a döntés a rivális Liberty Alliance fényes győzelmét jelenti, amely olyan óriáscégeket tömörít magában, mint az IBM, a Sun, a HP és a Nokia. A Liberty Alliance mindvégig a Passport szolgáltatás nagy ellenzője volt, és a szövetségbe tömörült vállalatok azzal vádolták a Microsoftot, hogy az internetes tranzakciók feletti uralomra tör. A Sun még ennél is tovább ment, és arra figyelmeztette a szoftveróriás partnereit, hogy a Passport rendszer révén könnyen elveszíthetik vásárlóikat. A vád alapjául az szolgált, hogy a szolgáltatás a regisztrált felhasználók bizalmas adatainak - többek között a bankszámlaszám - eltárolásával egységesíti a belépő rendszereket, és ezen információk tulajdonosa jogtalan előnyökhöz juthat.
Intő példaként említették a tavaly májusi esetet, amikor a Microsoft kénytelen volt elismerni, hogy egy biztonsági hiba révén a 200 millió felhasználó adatait tároló rendszer könnyen áldozatul eshet egy esetleges támadásnak. A figyelmeztetés azonban felesleges volt: a partnercégek láthatóan nem kívánták másra bízni a vásárlók adatainak kezelését, és inkább saját rendszer kiépítésébe kezdtek. Úgy tűnik, hogy mostanra a Microsoft is levonta a következtést, és a vállalat a jövőben az egyéni rendszerek alapjául szolgáló szoftverek fejlesztésére helyezi a hangsúlyt.