Gyurkity Péter

Fél éven belül megjelenik a 64 bites Windows

A Microsoft bejelentette, hogy elkészült a Windows, illetve Windows Server operációs rendszerek 64 bites változatának "csaknem végleges", úgynevezett Release Candidate változata.

A bejelentésben három terméket említettek, ugyanis a Windows Server 2003 x64 Editions és a Windows XP Professional x64 Edition mellett a 32 bites Windows Server 2003 első javítócsomagja is hasonló stádiumban van. A tervek szerint mindhárom termék a következő év első felében jelenik meg - de a végső változat megjelenését megelőzi majd a szoftverek Release Candidate 2-es verziója. A vállalat szóvivője hozzátette, hogy az említett szoftverek mellett a Windows Server 2003 második frissítése, a Windows Server 2003 R2 szintén a következő évben várható, és az első ezer bétatesztelő még az év vége előtt hozzáláthat a teszteléshez, míg a publikus béta a következő évben jelenik meg.


A szoftveróriás reményei szerint a 64 bites asztali Windows megjelenése nagyban hozzájárul majd az új technológia elterjedéséhez, és végre kellő ösztönzést ad a szoftverfejlesztőknek, hogy kiadják szoftvereik frissített változatát. "A piacon máris jelentős igény mutatkozik a 64 bites technológia iránt, és ennek elterjedése végre ledöntheti a 32 bites technológia korlátait" - jelentette ki John Borozan, a Microsoft termékmenedzsere. Elmondása szerint a felhasználók a korábban megvásárolt Windows XP Professional, illetve Windows Server 2003 operációs rendszereket beválthatják majd a 64 bites változatokra.


A Windows Server 2003 SP1 Release Candidate változata letölthető a Microsoft weboldaláról, míg a 64 bites operációs rendszerek egyelőre kizárólag azok számára elérhetők, aki részt vesznek a Microsoft béta programjában. A vállalat azonban ígéretet tett arra, a 64 bites Release Candidate változatokat 30 napon belül elérhetővé teszik, és a Customer Preview Program révén bárki megrendelheti és kipróbálhatja a hőn áhított operációs rendszereket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • pemga #50
    King, szerintem tévedsz. Az MS már az XBOX-nál is megengedhette magának, hogy nagyon nyomott áron adja a vasat, mert a játékokból úgyis többszörösen visszajön neki a píz. Azokból is, amit nem az ő neve alatt adnak ki, mert a játékgyártóknak tejelniük kell azért is, hogy XBOX egyáltalán fogadja őket... Pedig akkor az MS egy új piaci megjelenő volt, ahol a Sony már nagyon-nagyon régóta jelen volt.

    A PS2-vel kissé fel is hördült, valami 25%-al kellett lejjebb vinnie az árait amikor kijött az MS a dobozával.
  • strogg #49
    Elképzelhetö, hogy igazad van. Bár nehezen tudom elképzelni, hogy aki XBOX-ot, vagy PS2-öt vesz, az PC-n fog játszani. Bár lehet ígyv an, de szeirntem a többség nem ez.

  • hornbali #48
    A neked borsos VGA ár más országok lakóinak nem biztos hogy olyan borsos.
    Szted az új Xbox 2 es meg Play Station 3 szted mennyibe fognak kerülni??? Olyan hardwerek mellet amiket tartalmaznak, én nem lepődnék meg ha többszázezer lenne.
    Amúgy meg a warezos kifogás sztem lol, mert manapság már a szélessávú netek "elterjedésével" a konzolokra is ugyan úgy le lehet tölteni a gammákat.
  • strogg #47
    Sajnos egyet kell értsek abban, hogy a PC játék szegmense egyre inkább szükül. Méghozzá komoly méretekben. Az "elszaladt" videókártya árak, (és úgy általában a vas) a linux terjedése kezdi megkérdöjelezni az "egységes Sw platform" állítást, és a sok warez egyre inkább a konzolok felé terelik a fejlesztö cégeket. Beszéltem egy ps2-re fejlesztö sráccal, aki határozottan azt állította, hogy a PC-s játékok 3 éven belül elkezdenek hanyatlani látványosan. Nos persze majd meglátjuk. De azt biztos, hogy vagy így, vagy úgy a "Linux nem játékra való" állítás el fog halványúlni valamilyen okból.
  • h4x0r #46
    Bocs, kiegeszitenem: kezdetben buheralasra hasznaljak a kihivas miatt (igy ismerkednek meg vele), majd hozzaertobbkent kesobb dolgoznak vele.
  • pemga #45
    Igaza van a kolléga úrnak, a játékplatform (a piac méretét tekintve, US-ben pedig mindent dollárban mérnek) már rég nem a Win, hanem a mindenféle konzolok. Egyelőre még hörögnek a PC-sek, ezért kiadják a játékokat kisebb csúszásokkal pc-re is, de alapvetően nem arra fejlesztenek.

    Egyébként léteznek emulátorok win és linux platformokra (pl. www.pcsx2.net), csak a legalitáshoz birtokolnod kell egy console-t is, nem elegendő letölteni a firmware-jét a netről :).
  • testerxx1 #44
    Otthoni buherálásra? Részben, meg munkára, meg szervernek, meg speciális munkaállomásként, meg sorolhatnám... Lévén számos architektúrán fut (többszörösén mint az M$), ezért hát nem csoda, hogy a felhasználási területe is jóval szélesebb :) Amúgy játékra Én PS2-öt, és WinXP-t is használok, és lehet hogy majd veszek XBox-ot, De a véleményem az, hogy mindent arra kell használni amire igazán jó. Én szerencsére megtehetem, hogy játékra külön eszközt tartok fent (PS2), így nem kell szívjam a fogam, hogy milyen jó gama jött ki PS-re és windows-ra meg meg se fog jelenni... Hát ez van, szóval a játék mellett lehet másra is használni egy gépet (Nekem szükséges is!!), és a játék piac területét a WinXP messze nem öleli fel, vagyis jó sok fehér folt van amit a konzolok töltenek ki!! Hát ez van :) Amúgy szerintem elég gáz, hogy a legnagyobb fejlesztőbázissal rendelkező cég, a Linux distrib-ekhez képeset minimális kódját ilyen lassan tudja csak átportolni ext64-re... Szerintem ez is gáz benne, számos más architektúrális hiba mellett, úgy hogy Én szerencsésnek érzem magam, hogy már nem kell rajta dolgozzak :) De aki nem dolgozik linux-al és windows-al is, és nem ismeri mind kettőt ugyan olyan mélységben, az lehetőleg ne próbáljon objektív véleményt kialakítani róluk, előbb ismerje meg mind kettőt, aztán beszéljen...
  • Razgon #42
    Neked mennyit fizet a M$? Szerintem nem kell őket annyira védeni.
  • DW #41
    Egy szóval nem mondtam, hogy ez a legjobb, viszont nekem baromira teccik, és elég jól végzi a dolgát.
  • Mice #40
    sajnos az, de láttam már dc-n :D