Gyurkity Péter
Az angol haditengerészet Windows 2000-et telepít hajóira
A brit fegyveres erők minisztere szerint a Királyi Haditengerészet számára a Windows 2000 operációs rendszer jár a "legkisebb kockázattal" és a megbízhatósággal kapcsolatos problémák "mind jól ismertek a beszállító előtt".
Adam Ingram az alsóházban válaszolt az elhangzott kérdésekre, amelyek kétségbe vonták a döntés helyességét. A miniszter elmondta, hogy a Type 45 osztályú rombolókkal kapcsolatos döntést a szerződéses beszállító, a BAE Systems hozta meg, de a döntést a Védelmi Minisztérium szakemberei is - a Qinetiq és a Defense Science Technology Laboratory (DSTL) szakértőivel közösen - jóváhagyták. A korábban megkötött egyezmény értelmében a jövőben minden olyan hadihajóra Windows kerül, amelyre a BAE szerződést köt.
Az első Type 45 osztályú légtérvédelmi romboló 2007-ben fog hadrendbe állni
A szerződés nagy vitákat váltott ki, és a döntést még a BAE egyes szakemberei is kritizálták, akik közül néhányan Unix rendszerre alapozták volna a vezérlést. A parlamentben feltett kérdésre - amely arra vonatkozott, hogy az új rombolók ügyében indítottak-e a vizsgálatot független szakemberek bevonásával - Ingram nem adott közvetlen és világos választ. Ez természetesen nem elégítette ki a képviselőket, akik arra kérték a minisztert, hogy a várható költségek tekintetében hasonlítsa össze az Unixra, illetve a Windowsra épülő rendszert.
Ingram válaszában hangsúlyozta, hogy az operációs rendszert a szerződéses cég választja ki, és elismerte, hogy a Védelmi Minisztérium nem rendelkezik pontos adatokkal a költségeket illetően. A miniszter igyekezett megnyugtatni a kétkedőket, hogy a megoldás biztonságos, és az elsődleges rendszer meghibásodása esetén a tartalék rendszer teljes mértékben átveszi az irányítást.
A BAE annak idején már belekeveredett egy kínos incidensbe, amelynek során egy eladásra szánt tengeralattjárón nem sokkal a kikötő elhagyása után tűz ütött ki. A Védelmi Minisztérium kifizette a javítás költségeit, és az eladás helyett 2004. október 2-től számítva nyolc évre bérbe adta a hajót a kanadai haditengerészetnek, amely a határidő lejárta után 1 fontért megvásárolhatja azt.
Adam Ingram az alsóházban válaszolt az elhangzott kérdésekre, amelyek kétségbe vonták a döntés helyességét. A miniszter elmondta, hogy a Type 45 osztályú rombolókkal kapcsolatos döntést a szerződéses beszállító, a BAE Systems hozta meg, de a döntést a Védelmi Minisztérium szakemberei is - a Qinetiq és a Defense Science Technology Laboratory (DSTL) szakértőivel közösen - jóváhagyták. A korábban megkötött egyezmény értelmében a jövőben minden olyan hadihajóra Windows kerül, amelyre a BAE szerződést köt.
Az első Type 45 osztályú légtérvédelmi romboló 2007-ben fog hadrendbe állni
A szerződés nagy vitákat váltott ki, és a döntést még a BAE egyes szakemberei is kritizálták, akik közül néhányan Unix rendszerre alapozták volna a vezérlést. A parlamentben feltett kérdésre - amely arra vonatkozott, hogy az új rombolók ügyében indítottak-e a vizsgálatot független szakemberek bevonásával - Ingram nem adott közvetlen és világos választ. Ez természetesen nem elégítette ki a képviselőket, akik arra kérték a minisztert, hogy a várható költségek tekintetében hasonlítsa össze az Unixra, illetve a Windowsra épülő rendszert.
Ingram válaszában hangsúlyozta, hogy az operációs rendszert a szerződéses cég választja ki, és elismerte, hogy a Védelmi Minisztérium nem rendelkezik pontos adatokkal a költségeket illetően. A miniszter igyekezett megnyugtatni a kétkedőket, hogy a megoldás biztonságos, és az elsődleges rendszer meghibásodása esetén a tartalék rendszer teljes mértékben átveszi az irányítást.
A BAE annak idején már belekeveredett egy kínos incidensbe, amelynek során egy eladásra szánt tengeralattjárón nem sokkal a kikötő elhagyása után tűz ütött ki. A Védelmi Minisztérium kifizette a javítás költségeit, és az eladás helyett 2004. október 2-től számítva nyolc évre bérbe adta a hajót a kanadai haditengerészetnek, amely a határidő lejárta után 1 fontért megvásárolhatja azt.