Berta Sándor
3D-s szabadalmi per kezdődhet
Az Egyesült Államokban a McKool Smith ügyvédi iroda egy, a 3D megjelenítéshez fontos szabadalom megsértése illetve szabadalmaztatott technológiák engedély nélküli felhasználása miatt több játékfejlesztő stúdiót is beperelt.
Újabb szabadalmi per borzolhatja a kedélyeket. Ezúttal a játékfejlesztők és a multimédiás szerkesztőszoftverek készítői a beadvány célpontjai. Napjaink játékai a 3D-s grafika nélkül szinte elképzelhetetlenek lennének, és hasonló a helyzet a 3D-s szerkesztőprogramoknál is. Azonban a jelenlegi idill hamarosan könnyen megváltozhat, és a feje tetejére állhat minden.
A McKool Smith ügyvédi iroda tájékoztatása szerint az Electronic Arts, az Activison, a Take Two, az Ubisoft, az Atari, a THQ, a Vivendi Universal Games, a Sega, a Square Enix, a Tecmo, a Lucasarts Entertainment, valamint a Namco többször is megsértettek egy 1988-ban bejegyzett 3D szabadalmat. A szóban forgó 4.734.690-es számú szabadalom egy olyan rendszerre vonatkozik, amelynek a segítségével lehetővé válik objektumok háromdimenziós megjelenítése és ezeknek a 3D-s képeknek a mozgatása, illetve ezeknek az immár 3D-s objektumoknak a kétdimenziós módon (képernyőn vagy televízión) való megjelenítése. A felhasználó számára így lehetséges például az objektum körüli perspektíva megváltoztatása vagy a zoomolás.
Egy esetleges perben a játékfejlesztőkön kívül könnyen alperesekké válhat minden olyan programozó, szakember és fejlesztő is, aki 3D-techhnikákat alkalmaz a munkája során. A per persze elkerülhető licenszfizetéssel, ám kérdés hogy a szabadalom tulajdonosa megegyezésre törekszik-e a cégekkel. A McKool Smith tájékoztató anyagából egyelőre ugyanis nem derül ki, hogy milyen követeléseket támasztanak a stúdiókkal szemben.
Újabb szabadalmi per borzolhatja a kedélyeket. Ezúttal a játékfejlesztők és a multimédiás szerkesztőszoftverek készítői a beadvány célpontjai. Napjaink játékai a 3D-s grafika nélkül szinte elképzelhetetlenek lennének, és hasonló a helyzet a 3D-s szerkesztőprogramoknál is. Azonban a jelenlegi idill hamarosan könnyen megváltozhat, és a feje tetejére állhat minden.
A McKool Smith ügyvédi iroda tájékoztatása szerint az Electronic Arts, az Activison, a Take Two, az Ubisoft, az Atari, a THQ, a Vivendi Universal Games, a Sega, a Square Enix, a Tecmo, a Lucasarts Entertainment, valamint a Namco többször is megsértettek egy 1988-ban bejegyzett 3D szabadalmat. A szóban forgó 4.734.690-es számú szabadalom egy olyan rendszerre vonatkozik, amelynek a segítségével lehetővé válik objektumok háromdimenziós megjelenítése és ezeknek a 3D-s képeknek a mozgatása, illetve ezeknek az immár 3D-s objektumoknak a kétdimenziós módon (képernyőn vagy televízión) való megjelenítése. A felhasználó számára így lehetséges például az objektum körüli perspektíva megváltoztatása vagy a zoomolás.
Egy esetleges perben a játékfejlesztőkön kívül könnyen alperesekké válhat minden olyan programozó, szakember és fejlesztő is, aki 3D-techhnikákat alkalmaz a munkája során. A per persze elkerülhető licenszfizetéssel, ám kérdés hogy a szabadalom tulajdonosa megegyezésre törekszik-e a cégekkel. A McKool Smith tájékoztató anyagából egyelőre ugyanis nem derül ki, hogy milyen követeléseket támasztanak a stúdiókkal szemben.